تبیان، دستیار زندگی
یمناستیك شد مسابقات جام جهانی ژیمناستیك، اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه سال آینده در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد. دبیر فدراسیون ژیمناستیك با اعلام این خبر اظهار داشت: هزینه های مورد نیاز برای برگزاری این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران، میزبان رقابت های جام جهانی ژیمناستیك شد


مسابقات جام جهانی ژیمناستیك، اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه سال آینده در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون ژیمناستیك با اعلام این خبر اظهار داشت: هزینه های مورد نیاز برای برگزاری این مسابقات حدود 300 میلیون تومان (600 هزار یورو) برآورد شده كه از طریق اسپانسرها تأمین شده است همچنین لوازم ورزشی مورد نیاز هم از طریق قراردادی با شركت «جی نوا» فرانسه فراهم خواهد شد.

حسام الدین نواب افزود: برای برگزاری هر چه بهتر این رقابتها ستاد اولیه ای تشكیل داده ایم كه در حال فراهم كردن مقدمات این امر هستند و روابط بین الملل ما هم در این راستا فعال است ضمن اینكه برای موفقیت نهایی نیازمند انجام یك سری اقدامات نهایی هستیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات جام خلیج فارس گفت: این تورنمنت 21 اردیبهشت ماه سال آینده در كیش برگزار می شود در همین راستا از كشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبكستان، پاكستان، هند و تمام كشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت به عمل آورده‌ایم كه تاكنون كشورهای ارمنستان و آذربایجان برای حضور در این تورنمنت بین المللی اعلام آمادگی كرده اند ولی سایر كشورها هنوز جواب نهایی شان را به ما اعلام نكرده اند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیك علت به تعویق افتادن انتخابات این فدراسیون را طولانی شدن مدت تحقیقات تربیت بدنی دانست و افزود: هنوز تاریخ دقیق برگزاری این انتخابات را به ما اعلام نكرده اند همچنین توانا، قاسمی، سلیمانی، اصلی، نواب، جهانگیری، تقی زاده، هاشمی و آقایی برای تصدی این سمت كاندیدا شدند.

وی در خصوص فعالیت مربیان ارمنستانی در كشورمان خاطرنشان كرد: این مربیان در استانهای مختلف و به عنوان مربیان پایه ای كار می كنند و سعی ما بر این است كه فعالیت آنها در هر استانی كه كار می كنند، تا مرز قهرمانی پیش رود و سپس آنها را به استانهای دیگر بفرستیم.

دبیر فدراسیون ژیمناستیك افزود: برای تقویت ژیمناستیك در بخش بانوان نیز یك مربی اوكراینی به خدمت گرفته ایم كه از بیستم فروردین رسما فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

وی در خصوص برگزاری لیگ ژیمناستیك كشور گفت: سال گذشته لیگ ژیمناستیك با شركت 22 تیم برگزار شد ولی امسال تعداد تیم ها به 32 تیم افزایش یافته است كه دوازده تیم مربوط به دسته اول هستند و همین مسئله ما را وادار كرده است تا لیگ برتر را هم تاسیس كنیم كه شش تیم اول لیگ امسال را روانه لیگ برتر خواهیم كرد.

وی افزود: شركت در تورنمنت بین المللی آزاریان ارمنستان را برای نفرات برتر این مسابقات در نظر گرفته ایم حتی سال گذشته هم این افراد در قالب تیم ارزش ماكارون به این مسابقات اعزام و موفق به كسب عنوان سوم شدند.