تبیان، دستیار زندگی
امشب در مسابقات جام قهرمانان اروپا ، یوونتوس در تورین میزبان رئال مادرید است . گفتگو با دو ستاره این تیمها را می خوانید : زیدان در گفت وگو با روزنامه آس از بازگشت به دل آلپى مى گوید شكست یووه بزرگترین آرزوى من است هافبك فرانس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیدان و دل پیرواز بازی امشب می گویند

امشب در مسابقات جام قهرمانان اروپا ، یوونتوس در تورین میزبان رئال مادرید است . گفتگو با دو ستاره این تیمها را می خوانید :

زیدان در گفت وگو با روزنامه آس از بازگشت به دل آلپى مى گوید

شكست یووه بزرگترین آرزوى من است

هافبك فرانسوى تیم رئال مادرید، زین الدین زیدان به احتمال بسیار زیاد به بازى رئال _ یوونتوس مى رسد. این بازیكن یكى از بزرگترین اهداف فعلى اش را شكست تیم یووه و قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا اعلام كرده است. زیدان با حضور در دفتر روزنامه آس خبر از بهبود مصدومیت زانوى پایش داد و به این شكل صحبت نمود:

رئال با چه شرایطى به تورین سفر مى كند؟

بسیار عالى، فكر مى كنم تیم در بهترین وضعیت خودش قرار دارد و همه آماده هستند، ما انگیزه زیادى براى برگزارى این دیدار داریم، به هیچ وجه حاضر نیستیم چیزى را از دست بدهیم، حضور ندود مى توانست براى ما خطرناك باشد، هنوز در مورد بو دو نبود این بازیكن مطمئن نیستم، اما چنانچه بازى كند باید خیلى مراقب او باشیم.

آیا این نظریه به عقیده شما درست است كه رئال در لیگ قهرمانان بهتر از لیگا بوده؟

ما همه جا سعى مى كنیم كه بهترین باشیم، نمى دانم ولى مسلماً بازیهاى لیگ قهرمانان اروپا به علت حضور قدرتمندترین تیم هاى اروپایى خیلى مهم است و در این رقابت ها باید تمام توانایى مان را به نمایش بگذاریم. در تورین هم این بار همین نیت را داریم، فعلاً در لیگا شرایط دشوارى براى ما وجود دارد، از دست دادن چند بازى و امتیاز آنها باعث شد تا یكجا ساكن بمانیم، البته این وضعیت هم به زودى تغییر مى كند. من به شخصه فكر مى كنم بازیهاى اروپایى براى هواداران ما پر اهمیت تر است، باید افتخارات سال هاى گذشته را دوباره تكرار كنیم. بزرگترین آرزوى من كسب قهرمانى در این عرصه و در سال جارى است، جام اروپا همیشه برایم خیلى خاص و ارزشمند بوده.

بعد از مصدومیتى كه داشتید و تقریباً غیبت ده روزه شما، فكر مى كنید الان كاملاً بهبود پیدا كرده اید؟

الان كاملاً آماده هستم، در تمام این ده روز تلاش من فقط براى این بود كه خودم را به این بازى برسانم و بهبود پیدا كنم. من با همان انگیزه هاى سابق و كاملاً خوشبینانه در این جدال مى جنگم و معتقدم كه باید تیم برتر این دیدار باشیم.

فكر مى كنى ایتالیایى ها از تیم رئال مى ترسند یا كه نه فكر مى كنى آنها از شما بهتر هستند؟

تنها چیزى كه در مورد آنها فكر مى كنم این است كه باید چشم هایمان را كاملاً باز كنیم تا یوونتوسى ها ما را شوكه نكنند، در ضمن فكر مى كنم نتیجه بازى ما در تورین از همه چیز مهم تر است. براى آنها خیلى اهمیت داشت كه در برنابئو گل بزنند، به این آرزو نرسیدند، حالا باید به شكلى بازى كنیم كه در خانه خودشان هم نتوانند به ما گل بزنند. باید خیلى دقت كنیم، اگر در نخستین دقایق بازى به آنها اجازه گلزنى ندهیم كار راحت تر مى شود و با آرامش بیشترى مى توانیم تا دقیقه آخر بازى كنیم. یووه به نظر من در سى دقیقه نخست بیشترین فشارش را وارد مى كند، اگر دراین دقایق گل نخوریم مطمئنم كه ما آنها را شكست مى دهیم.

فكر مى كنید یوونتوس در دل آلپى تغییرى در نحوه بازى اش ایجاد كند؟

احتمالاً تهاجمى تر ظاهر مى شود، این تیم به ندرت پیش مى آید كه فقط بخواهد دفاع كند. با توجه به شرایط فعلى آنها نیاز هم به این دارند كه فقط حمله كنند، اتفاقاً اگر تهاجمى كار كنند به نفع ما است براى اینكه بازتر بازى خواهند كرد.

فكر كرده یى كه اگر با دو یا سه گل شكست بخورید چه اتفاقى مى افتد؟

به تنها چیزى كه فكر نمى كنیم همین موضوع است، فقط براى كسب امتیاز به ایتالیا سفر خواهیم كرد، ما آنها را در اسپانیا شوكه كردیم باید این بار هم مثل بازى رفت كار كنیم.

نظرت راجع به داورى ماركوس مرك چیست؟

اصلاً نگران كننده نخواهد بود، او داورى است كه هیچ وقت بى مورد به نفع كسى قضاوت نكرده و همیشه كار خودش را انجام داده است ولى حتماً دیدار سختى را براى داورى پیش رو خواهد داشت.

دل پیرو در برنابئو اصلاً خوب نبود، شایعاتى هم وجود دارد كه براى بازى آتى خیلى در شرایط ایده آل خودش نیست. نظر شماچیست؟

تا زمانى كه گلزنى نكند نمى تواند راجع به او اظهار نظر كنم. به هر حال ما باید در برابر او هم مثل بقیه بازیكنان یوونتوس دقت زیادى كنیم و آنها را مهار كنیم فرقى نمى كند. از دل پیرو گرفته تا زبینا، همه مى توانند خطرناك باشند. ولى باید اعتراف كنم كه اخیراً ابراهیموویچ بهترین آنها بوده است.

نظرت در مورد عملكرد گراوسن در تیم رئال چیست؟

او جدیدترین پدیده رئال است.

آیا رونالدو به آن چیزى كه همه منتظرش بودند، برگشته؟

او هم همیشه فوق العاده بوده، به نظر من بد نشده بود كه حالا بخواهد دوباره عالى كار كند، ممكن است در چند بازى گلزنى نكرده باشد، اما حضورش همیشه براى همه ما مؤثر بوده در تمرینات اخیر هم بى نظیر بود. فقط باید در یك جمله همه چیز را خلاصه كنم همه با انگیزه به تورین خواهیم رفت.

دل پیرو: دوست دارم رئالى كامل و سرحال را شكست بدهیم

الساندرو دل پیرو چند هفته یى است با دل پیروى شروع فصل كاملاً متفاوت است. او اكنون آماده تر از همیشه به فعالیت خود ادامه مى دهد و با گلى كه مقابل رم به ثمر رساند نام خود را به عنوان یكى از كاندیداهاى حضور در تركیب اصلى ثبت كرد. یوونتوس پس از مسابقه سخت و نفسگیر مقابل رم كه هنوز مسائل مختلف آن بحث داغ مطبوعات است، یا خود را براى جدال امشب لیگ قهرمانان مقابل رئال آماده كند كاپیتان الكسى كه اكنون از روحیه خوبى برخوردار است قبل از هر چیز از بازى شنبه شب مى گوید: «مى توانستیم یك پیروزى مهم را به خانه ببریم.

زمین سخت و مسابقه یى خیلى خیلى عصبى بود. دیدید كه در پایان مسابقه دو تیم ?? خطا مرتكب شده بودند. بدون شك این آمار بالایى براى یك مسابقه فوتبال است.» دل پیرو سپس به لیگ قهرمانان فكر مى كند. جایى كه یووه براى صعود به دور یك چهارم نهایى باید از سد رئال بگذرد. كاپیتان الكسى براى این مسابقه آماده است: «بازیكنان زیادى غایب هستند. در این میان غیبت ندود از همه محسوس تر است. او همیشه مهره مهم و تأثیرگذارى است اما در بازیهاى حساس تأثیر او بیشتر معلوم مى شود اما یووه تیمى نیست كه به خاطر یك یا دو بازیكن روحیه خود را ببازد ما باید خیلى خوب و خیلى بهتر از خود یووه هم بازى كنیم.

باید آنقدر خوب باشیم كه كسى حتى تصورش را هم نتواند بكند. گذر از این مرحله ممكن است به شرط اینكه یووه تمام تلاش خود را به كار گیرد و بداند كه این مى تواند مسابقه مرگ و زندگى باشد، مطمئن باشد از این مسابقه سربلند خارج مى شویم.» دل پیرو هم مثل سایر بازیكنان یوونتوس زیدان را مهره كلیدى رئال مى داند: «او بازیكن بزرگى است. خوشحالم كه زیدان سلامتى خودش را بازیافته چرا كه بازى با یك تیم قوى همیشه انگیزه حریف را افزایش مى دهد. ما دوست داریم رئالى كامل و سرحال را شكست بدهیم.»