تبیان، دستیار زندگی
جیرجیرک‏ها و ملخ‏ها دو نمونه از حشراتی هستند که ترجیح می‏دهند به جای پریدن، به کمک پاهای دراز عقبی خود بجهند. نرها برای جلب جفت، صدای خاصی تولید می‏کنند. ملخ‏ها این کار را با ساییدن پاهای عقبی به یکدیگر انجام می‏دهند و جیرجیرک‏ها برای تولید صدا (جیرجیر کر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جیرجیرک های جیغ جیغو
ملخ

جیرجیرکها و ملخ‏ها دو نمونه از حشراتی هستند که ترجیح می‏دهند به جای پریدن، به کمک پاهای دراز عقبی خود بجهند. نرها برای جلب جفت، صدای خاصی تولید می‏کنند. ملخ‏ها این کار را با ساییدن پاهای عقبی به یکدیگر انجام می‏دهند و جیرجیرک‏ها برای تولید صدا (جیرجیر کردن) از بال‏های خود کمک می‏گیرند.

ملخ

- «لوکاست»‏ها نوعی ملخ هستند که در آفریقا یافت می‏شوند. گاهی ممکن است این ملخ‏ها تشکیل گروه‏های بزرگی را بدهند و با حمله به مزرعه‏ها سبب از بین رفتن آنها شوند.

- بسیاری از ملخ‏ها دارای رنگ‏های روشن و براقی هستند. رنگ‏های تند هشدار دهنده‏اند. این رنگ‏ها به شکارچیان می‏فهماند که ملخ می‏تواند کف تلخ ‏مزه‏ای را به سمت آنها تف کند.

ملخ

- ملخ‏ها ماهیچه‏هایی قوی در پاهای عقبی خود دارند که سبب می‏شود بتوانند به اندازه قابل ملاحظه‏ای بجهند. ملخ می‏تواند هر بار دوازده برابر طول بدن خود بجهد، مثل اینکه کودکی بتواند از روی یک خانه معمولی بپرد.

جیرجیرک

- جیرجیرک بوته زارشبیه این جیرجیرک بزرگ سبزرنگ، «کتی دید» خوانده می‏شوند. علت این نامگذاری صدایی است که جیرجیرک نر هنگام جلب ماده از خود در می‏آورد. این صدا شبیه به ادای کلمه «کتی دید» است. جیرجیرک‏های ماده گوش‏هایی به صورت شکاف در پاهای جلویی خود دارند که توسط آنها آواز نرها را می‏شوند.

ملخ

بیشتر بدانید

- جیرجیرک‏ها و ملخ‏ها برگ‏ها و علف‏ها را می‏خورند. برخی از آنها سایر حشرات را هم می‏خورند.

- هر گونه از این جانوران، صدای آواز ویژه خود را دارد.

- برخی از مردم جیرجیرک‏ها را برای شنیدن آوازشان در قفس نگه می‏دارند.

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***************************************

مطالب مرتبط

حیوانات عجیب و غریب

سنجاقک و دمزل فلای

ستاره دریایی

یازده حیوان هنر مند

حشره دعاخوان

آلپاکا

موش گوش دراز

موش کور دماغ ستاره ای

بهترین پرنده شناگر

میمون های شبگرد

جوجه تیغی

خرگوش بی دم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.