تبیان، دستیار زندگی
رمانان آسیا؛ پاس به دنبال نواختن سرود قهرمانی الاهلی روی علی كریمی حساب می‌كند            لیگ قهرمانان آسیا مانند سایر نقاط جهان دنبال خواهد شد.  در گروه A و B این مسابقات تیمهای پاس و سپاهان نماینده‌ی ایران حضور دارند. پاس ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به بهانه‌ی آغاز لیگ قهرمانان آسیا؛

پاس به دنبال نواختن سرود قهرمانی
الاهلی روی علی كریمی حساب می‌كند

لیگ قهرمانان آسیا مانند سایر نقاط جهان دنبال خواهد شد.

در گروه A و B این مسابقات تیمهای پاس و سپاهان نماینده‌ی ایران حضور دارند. پاس فردا (چهارشنبه) در تهران به مصاف الریان قطر می‌رود و سپاهان در عربستان به مصاف الشباب خواهد رفت.

سایت رسمی فیفا در گزارشی به بررسی این مسابقات پرداخته است. در بخشی از گزارش فیفا در این باره آمده است:« بهترین تیم‌های قاره‌ی آسیا در هفت گروه برای سفر به توكیو آماده می‌شوند.»

مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان آسیا بیست و ششم اكتبر شروع می‌شود.

گروه A: پاس ایران به دنبال نواختن سرود قهرمانی

گروه A چهار ابرقدرت از غرب آسیا ـ الریان (قطر)، السالمیه (كویت)، الشرطه (عراق) و پاس (ایران) را دارد. سه تیم از میان چهار نماینده‌ی غرب آسیا برای نخستین بار لیگ قهرمانان را تجربه می‌كنند. الشرطه عراق سال گذشته با شكست در دیدار مرحله‌ی گروهی ناامید شده بود. پاس، قهرمان لیگ حرفه‌ای ایران در نخستین دیدار لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان، كه اكنون جایگاه خوبی در لیگ قطر قرار دارد به میدان می‌رود. با وجود عملكرد ناامید كننده در رقابت‌های این فصل لیگ ایران، پاس با داشتن آرش برهانی، مهاجم تیم ملی و خداداد عزیزی با تجربه كه در خط میانی تیمش را رهبری می‌كند، حریف سرسختی برای به زانو درآمدن خواهد بود. السالمیه، قهرمان چهار دوره‌ی لیگ كویت با الشرطه بازی می‌كند. با داشتن اولی ماسلو، سرمربی پیشین دورتموند و سن پائولی و محمد البو رایكی، نماینده كویت در لیگ قهرمانان امیدهای فراوانی دارد. در همین حال الشرطه كه دیدارهای خانگی‌اش در اردن برگزار می‌شود با توجه به شرایط ناپایدار سیاسی در عراق ضعیف‌ترین تیم گروه A به نظر می‌رسد.

گروه B: العین به مسیر گذشته بازمی‌گردد

پس از عملكرد قهرمانانه در نخستین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2003 با «برونو متسوی» فرانسوی، العین فصل پیش از شرایط آرمانی دور بود و در مرحله‌ی یك چهارم نهایی در مجموع پنج بر یك از چونبوك موتو از كره‌ی جنوبی شكست خورد. اما آنها بخشی از غرور از دست رفته‌شان را در پایان سال 2004 به دست آوردند و اكنون، با میلان ماچالا، می‌خواهند كار بزرگ دو سال پیش را تكرار كنند.

الشباب گروه بزرگ ریاض برای العین حریف خطرناكی است. مدافع عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های عرب در اوج است. سپاهان تیم قدرتمند ایران، فصل ناامید كننده‌ای داشته است اما نباید از آن چشم پوشید، در مورد الوحده سوریه هم باید این چنین فكر كرد.

گروه ‌C: الاهلی امارات روی علی كریمی حساب می‌كند

با علی كریمی، مرد سال فوتبال آسیا كه رهبر خط حمله الاهلی است و همچنین بودن وینفرد شفر قهرمان جام ریاست جمهوری امارات، حریف هولناكی برای سه تیم دیگر گروه C ـ الكویته (كویت)، السعد (قطر) و نفتچی (ازبكستان) است. نفتچی كه از سال 1992 هرگز از جایگاه دوم لیگ اویلی ازبكستان پایین‌تر نیامده است، با یوری ساركیسیان، خطر بزرگی است. الكویته در رقابت‌های این فصل شروع خوبی داشته است،‌ البته نمی‌تواند در مورد السعد به رهبری بورا میلوتینوویچ چنین نظری داشت. مربی صرب پیروزی‌های اندكی به دست آورده است. با توجه به ناآماده بودن الاهلی، نبردهای این گروه از آنچه مردم فكر می‌كنند، نزدیك‌تر و حساس‌تر خواهد بود.»