تبیان، دستیار زندگی
ن: یا پرسپولیس را بفروشید یا منحلش كنید دفتر على پروین در توانیر پر از میوه و خوراكى است. او خودش آن وسط نشسته و كاشانى و كلانى كنارش هستند. مى خندد. از آن روزهایى كه مى شود از او حرف كشید هرچند اول مصاحبه بگوید: »از من چیزى ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با ??? میلیون اعتصاب خوابید

پروین: یا پرسپولیس را بفروشید یا منحلش كنید

دفتر على پروین در توانیر پر از میوه و خوراكى است. او خودش آن وسط نشسته و كاشانى و كلانى كنارش هستند. مى خندد. از آن روزهایى كه مى شود از او حرف كشید هرچند اول مصاحبه بگوید: »از من چیزى نپرسید، از كاشانى بپرسید.»

یك كنفرانس خبرى خودمانى دارد شروع مى شود. خبرنگاران پروین را محاصره كرده اند. سؤالات یكى یكى پرسیده مى شود:

مشكل مالى حل شده؟

دیشب حل شد. این چیزهایى هم كه روزنامه ها نوشتند ما نمى رویم اهواز و اعتصاب كردیم از دهان ما درنیامده. از خودشان نوشته اند. مشكل مالى ما دیشب حل شد. الان هم داشتیم در مورد ورزشگاه صحبت مى كردیم و اینكه عید چه كار كنیم. منتظریم ببینیم فدراسیون چه برنامه یى مى چیند تا ما هم ببینیم باید چه كار كنیم. مى بینید كه كسى نیست، ما نگفته بودیم بچه ها ساعت ?? اینجا باشند، روزنامه ها از خودشان درآورده بودند. بین بازیكنان هم شایعه شد كه باید ?? اینجا باشند كه یك عده آمدند و یك عده هم نیامدند.

یعنى اگر مشكل حل نمى شد مى رفتید اهواز؟

پولمان را هم نمى دادند، مى رفتیم. مشكلمان باید حل مى شد اما این جورى نبود كه اگر حل نشود نرویم اهواز. ببینید اگر غمخوار مشكل مالى نداشت پرسپولیس پارسال به این روز نمى افتاد. استقلال به خاطر پول دو تا از جوان هاى محبوبش را فروخت به لیگ امارات. استقلال و پرسپولیس مشكل مالى دارند و تنها چیزى كه نمى شود جلویش را گرفت همین مشكل مالى است. الان خطیب استعفا كرده و كاشانى تنهاست. تنهایى كه نمى تواند دنبال پول بدود. من امسال فقط ?? میلیون تومان گرفتم. بازیكن درجه ? ما از پولى كه من گرفتم بیشتر گرفته. من به خاطر عشقم دارم مى آیم. همه مى گویند پروین ??? میلیون گرفته اما خود شما كه اینجا هستید باور نمى كنید! اگر مى خواهید بدانید واقعاً چقدر گرفتم، بروید بپرسید.

مشكل شما به طور كلى حل شده؟

نه، تا یك ماه دیگر دوباره مشكل داریم. بچه ها عیدى مى خواهند. سازمان باید بودجه یى براى استقلال و پرسپولیس تعیین كند. بگویند سالى یك قران دوزار به شما مى دهیم تا ما هم پخش كنیم بین بازیكنان. این نمى شود كه خطیب بدود دنبال شهردار و ?? تا از او بگیرد، ?? تا از این سازمان بگیرد، ?? تا از فلان جا بگیرد كه جمعاً بشود ??? میلیون تا بشود پول یكى از بازیكن هاى ما. سازمان یا باید بودجه بدهد، یا سهام تیم را بفروشد به مردم و بدهد به مردم تا اداره اش كنند یا اگر نمى تواند تیم را منحل كند. یكى از مسؤولان هم همین را گفته كه منحلش مى كنیم. خدا بیامرزدش با این راهكارى كه داده.

سال دیگر چطور؟

سال بعد هم همین طور است. پول نداشته باشیم بدهیم به بازیكن، كسى نمى آید براى ما بازى كند. مردم توقع قهرمانى دارند از ما. با ? تا بازیكن ضعیف كه راه به راه مى بازیم. مردم هم توقع دارند اما نمى شود.

چرا با هیأت مدیره صحبت نمى كنید؟

حرف مى زنیم... این آقاى پورمحمدى گفته كه فقط ?? روز دیگر هیأت مدیره هستیم! اینها هم مى روند و بعد یك گروه دیگر مى آیند. گروه جدید هم تا كار بیاید دستشان، مهلت تمام مى شود.

چرا عضو هیأت مدیره نمى شوید؟

(خنده) ما این قدر خوردیم و بردیم دیگر لازم نیست. (خنده) مجید ما (اشاره به برادرش) هم وقتى كه اینجا بود اینقدر خورد و برد كه دیگر برایش بس بود و رفت بیرون.

روزنامه ها از كجا فهمیدند كه امروز ساعت ?? جلسه هست؟

ما با بچه ها جلسه مى گذاریم. ? دقیقه بعد هم خبردار مى شوند. دیروز جلسه داشتیم ? دقیقه بعد شما فهمیدید كه چه خبر است. مى دانم كار كدامشان است. نزدیك به ?? نفر از بچه ها این كار را مى كنند. این كار هم كار آدم هاى ضعیف است. من ضعیف نیستم. آنقدر هم قدرت دارم كه به كسى چیزى نگویم.

به یكى از بازیكنان پاس ??? میلیون داده اند. خطیب و كاشانى اینجا باید از این ور و آن ور ?? تومان، ?? تومان جمع كنند. خطیب افتاده وسط و گیر كرده. من باید توى كار زمین باشم یا مسائل مالى؟

چقدر براى پرسپولیس خرج كردید؟

تا دلت بخواهد. هرچقدر كه فكر مى كنم همان اندازه.

پول سوبل را چطور شد كه سریع دادید؟

خارجى كه باشد و بگوید من نمى آیم فردا صبح پولش آماده است و چك اش پاس مى شود. آن وقت بچه هاى خودمان باید...

نیكولفسكى چه كار مى كند؟ چرا از او استفاده نمى كنید؟

از مدیرعامل بپرسید! به هر حال با او قرارداد داریم و باید پولش را بدهیم.

حامد چرا نمى تواند بازى كند؟

مشكلات ادارى اش را نمى دانم اما از نظر فنى مشكلى ندارد.

اگر سرخ پوشان بیاید بالا لیگ برتر، چه كار مى كنید؟

خدا كند بیاید و ما برویم آنجا.

یعنى پرسپولیس را ول مى كنید؟

از پرسپولیس كه نمى شود دل كند. (خنده) اینقدر اینجا مى خوریم و مى چاپیم كه نمى شود اینجا را ول كرد.

تیم هاى پایه را چه كار مى كنید؟

? سال و ? ماه است كه یك قران به آنها نداده اند. ? سال است كه مى گوییم منحلش كنند. پیشنهاد دادیم كه آذربایجان بیاید و تیم هاى پایه را بگیرد و خرجش را بدهد، اگر بازیكنى در آمد بدهندش به آذربایجان، قبول نكردند. بزرگترین مشكل ما مشكل مالى است، اگر این هم حل نشده بود الان بچه ها اینجا بودند. به یك كارگاه هم كه ?? تا كارگر دارد، سالانه بودجه مى دهند. اینجا ولى هر كى به هر كى است.

پیشنهاد سرپرستى تیم ملى را قبول نمى كنید؟

نه بابا مگر تیم ملى جاى ما است؟ شنیدیم كه ??-?? میلیون تومان در تیم ملى ب رد و بدل شده، راسته؟

ثروت شما چقدر است؟

على كریمى ? ماه توى دبى بازى كرد، خانه اش را ? میلیارد تومان توى ولنجك گرفته. من، خانه یى كه الان دارمش را مترى ?? هزار تومان خریدم كه الان روى هم رفته ??? میلیون هم نمى دهند. آن وقت آقایان مى گویند استخرش با جك مى رود بالا و از این جور حرف ها!

شما به لیدرها نمى گویید كه روى فلانى زوم كنند؟

من به آنها گفته ام كه فحاشى نكنند. حتى بارها بهشان گفتم كه استقلال را هم تشویق كنند. چون اگر استقلال و پرسپولیس قوى باشند به نفع فوتبال است. پاس هم همین طور. چون ریشه دار است. آقاى آجورلو زنگ زده بروم بازى پاس - الریان را ببینم.

استقلال هم مثل پرسپولیس مشكل مالى دارد. چرا براى استقلال جنجال نمى شود؟

جنجال را روزنامه ها درست مى كنند.