تبیان، دستیار زندگی
اطلاعیه ی ثبت نام همایش کشف لذت رویش همگام با کودک .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش کشف لذت رویش همگام با کودک

21 و 22 آبان ماه 1388

زندگی فرصت منحصر به فرد رشد آدمی است.

فرصت انتخاب در لحظه و چشم گشودن به آیه ها.

در این همایش برآنیم:

تا تجربه لذت رویش و کشف کسب آگاهی و بیداری در کنار کودکان را که در نقش معلم یا پدر و مادر و در ابراز کودکان یافته ایم با شما سهیم شویم.

آیا وجود کودکی سرشار از انرژی، کنجکاوی و پرسش، و دنیایی مالامال از شگفتی برای یادگیری کافی نیست؟

همایش کشف لذت رویش همگام با کودک

در اینجا وسیله ای لازم است برای علاقمند شدن به یادگیری، نه اینکه هر آنچه اندوخته ای به کودک بیاموزی، بلکه موضوعات از زندگی برمی آید و در پویشی عمیق توسط کودکان مورد مطالعه قرار می گیرند. اینجاست که کودکان چگونه آموختن را می آموزند و فرصت هر لحظه و هر مکان را برای رشد حس می کنند. حضور کودکان در انتخاب هایشان، احساساتشان و افکارشان بسیار جدی است، کسب آگاهی در چگونگی به اجرا در آوردن ایده ها تجربه می شود. در این مسیر بزرگسالان در نقش معلم و اولیا نه فقط از کودکان حمایت می کنند بلکه خود نیز در حال رشد و شکوفایی اند.

با برنامه هایی از پیش تعیین شده و احیاناً جذاب انرژی فوق العاده زمان حال را از بین نبریم. آنگاه در می یابی که نگاه تیز  کودکان چه زیبا به دنبال کشف است و سرور درونی اون را آنگاه که تنها چند قطره از آن به چشمانش رسیده است، در برق چشم اون می توانی مشاهده کنی.

این همایش چهارمین گام برای به اشتراک گذاردن تجربه گروهی است که توانسته با بررسی رویکردهای مختلف آموزشی و الهام از آنها و بطور ویژه رویکرد رجیو امیلیا (Reggio Emilia Approach) با بازشنانسی عناصر فرهنگی خودمان و در فضای تنفسی این آب و خاک، به خلق تجربه و دستاوردهای عینی و قابل ارائه ای دست بزند.

امیدواریم اکنون پس از بحث و گفتگو، هنگام بازگشت در چمدان هایتان بیشتر سؤال داشته باشید تا جواب، زیر آنانی که این تجربه را در این 50 سال خلق کرده اند روزی دریافتند که دانش و تجربه شان در مورد یادگیری، رشد و کودک اندک است و هر روز به پویش در این زمینه پرداختند.

شنیدن  اولین گام است

آنگاه که پویش از دل کودکان می جوشد...

و این مستلزم حضور در لحظه و درک غنای زمان حال است.

من دیدم که می شود بچه ها تجربه کنند و ببینند، آنها می توانند این پویش را عمیقاً تجربه کنند، ببینند و باشند و زندگی کنند. زندگی پر از تجربه، دیدن و دریافت کردن. حرکت خودجوش و خلاق بچه ها و معلم ها را می شد دید و اینکه چطور زندگی اولیا را با فرزندانشان متحول شد و با حضور داشتن و همراه بودن با بچه ها، لحظات با کیفیتی را در زندگی به وجود آورد.

نقل از معلم که 40 سال عمر خود را در عالم تعلیم و تربیت گذرانده، پس از گذراندن دوره شهریور 88

نیت ما این است که با حضور اولیاء معلمین و متخصصینی که در تجربه حضور داشتند شما را به آن لحظات ببریم و خود بچشید و عناصری را که به تجربه روشنایی و غنا بخشیده است را بازشناسی کنیم. سخاوت شنوایی شماست که این فرصت را می سازد تا آئینه هایی شویم برای یکدیگر و تابلویی کامل تر و زیباتر از فرصت زیستن و رویش را به تصویر بکشیم.

شرایط و فرم ثبت نام در همایش

- فرم ثبت نام تکمیل شده

- پرداخت مبلغ 700.000 ریال جهت حضور در سمینار به شماره حساب سیبا ( بانک ملی ) 0102586161005 به نام آقای حامد مهدوی یا شماره 16 رقمی جهت واریز الکترونیک   6037991013228980

نکات قابل توجه:

جهت تسهیل برای حضور توام پدر و مادرها در همایش، کلاً مبلغ 1.000.000 ریال برای ثبت نام هر دو، در نظر گرفته شده است. کلیه مدارک حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 20 آبان ماه 1388 به دبیرخانه همایش ارائه گردد.

در صورت ناقص بودن مدارک یا تأخیر نسبت به پرداخت در موعد مقرر از شرکت کننده ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

شرکت کنندگان در هنگام حضور در محل همایش ( کارت ویژه ورود و شرکت در همایش ) را دریافت خواهد نمود.

لطفا پس از ثبت نام شماره فیش پرداختی خود را از طریق شماره تلفن 81202311-021 اعلام فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.hamnava.org مراجعه نمایید.