تبیان، دستیار زندگی
نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی سالهای مشروطه و نیز علی لدونی تهیه کننده این سریال با تکذیب خبر توقف این مجموعه به دلیل اختلاف میراث فرهنگی و صدا و سیما بر ادامه فیلمبرداری آن تأکید کردند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه فیلمبرداری سالهای مشروطه

محمدرضا ورزی

نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "سالهای مشروطه" و نیز علی لدنی تهیه کننده این سریال با تکذیب خبر توقف این مجموعه به دلیل اختلاف میراث فرهنگی و صدا و سیما بر ادامه فیلمبرداری آن تأکید کردند .

"محمدرضا ورزی" در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب سازمان میراث فرهنگی در تولید مجموعه تلویزیونی "سالهای مشروطه" اظهار داشت: هم اکنون در حال فیلمبرداری این مجموعه در کاخ گلستان واقع در میدان ارگ هستیم و توقف تولید آن را به علت اختلاف با سازمان میراث فرهنگی را تکذیب می کنم.

هم اکنون بیش از نیمی از این مجموعه فیلمبرداری شده و انشاءالله بهمن ماه آماده پخش از شبکه دو سیما می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان فیلمبرداری در کاخ گلستان ادامه کار در مجموعه نیاوران انجام خواهد شد، افزود: یلدا جبلی تدوین همزمان این مجموعه را برعهده دارد ضمن اینکه ستار اورکی ساخت موسیقی همزمان را انجام می دهد.

کارگردان فیلم سینمایی "ابراهیم خلیل الله" یادآور شد: محمود کشفی و علیرضا حسینی نیز صداگذاری همزمان "سالهای مشروطه" را برعهده دارند.

تهیه کننده کننده سریال: هیچ مشکلی در تولید سالهای مشروطه پیش نیامده است

در همین زمینه تهیه کننده سریال سالهای مشروطه با تکذیب اخباری که مبنی بر تعطیلی فیلمبرداری این سریال بدلیل اختلاف میراث فرهنگی و صدا و سیما پیش آمده است، گفت: هم اکنون فیلمبرداری این سریال بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "سالهای مشروطه" و نیز علی لدونی تهیه کننده این سریال با تکذیب خبر توقف این مجموعه به دلیل اختلاف میراث فرهنگی و صدا و سیما بر ادامه فیلمبرداری آن تأکید کردند .

علی لدنی در گفت وگو با ایرنا گفت: چندی پیش روزنامه بانی فیلم در خصوص تعطیلی سریال سالهای مشروطه خبری را اعلام کرده بود که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: هیچگونه مشکلی در تولید این مجموعه با سازمان میراث فرهنگی نبوده است و گروه به کار خود در کاخ ها ادامه می دهد .

این تهیه کننده تلویزیون در ادامه یادآور شد: تنها سوء تفاهمی در خصوص یک برنامه تلویزیونی پیش آمده بود که با درایت مدیران سیما برطرف گردیده است و هیچ تصمیمی مبنی بر توقف فیلمبرداری این سریال تاریخی وجود نداشته است.

لدنی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا دو ماه دیگر تصویر برداری این مجموعه در کاخ های میراث فرهنگی به پایان خواهد رسید .

این تهیه کننده تلویزیون گفت: رفتار غیرحرفه ای مطبوعات در درج اخباز این چنینی باعث تحریف واقعیت و ایجاد سوء تفاهم در نهادهای فرهنگی می گردد.

در «سالهای مشروطه» وقایع تاریخی از زمان صدارت میرزا تقی خان تا بهمن 57 بررسی می‌شود.

از مهم‌ترین فصل‌هایی که در این سریال بررسی می‌شود، می‌توان به انقلاب مشروطه، علمای آن دوران، روشنفکری غربی، مشروطه مشروعه و به انحراف کشیده شدن مشروطیت و مشروطه خواهان اشاره کرد.

سریال "سالهای مشروطه" در 15 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه دو سیما ساخته می‌شود که فیلمبرداری آن در لوکیشن هایی در کاخ گلستان، مجموعه نیاوران، شهرک سینمایی غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس، کاشان، قزوین، انجام می شود.

اکبر عبدی (مظفر‌الدین شاه)، محمد صادقی (امیرکبیر)، آزیتا حاجیان(مهد علیا) ، ایرج راد (ناصر‌الدین شاه میانسال)، محمد مطیع (اتابک)، رضا رویگری (میرزای آشتیانی، کریم دوات‌گر) ، زهیر یاری (اصلان)، داریوش کاردان (میرزا آقاخان نوری)، شهرام عبدلی (محمدعلی شاه)، فرخ نعمتی (میرزای شیرازی)، قاسم زارع (میرزارضا کرمانی)، تینا پاکروان (امینه)، یوسف صیادی (آقا جوهر)،‌جمشید جهانزاده (شاپ‌شال)، فریبا خادمی (مادام حاجی‌عباس)، چنگیز وثوقی (کامران میرزا)، ‌ولی‌‌الله مومنی (پهلوان علی اکبر)، علی رامز (کلنل فرانت) ، خسرو فرخ‌زادی (حاج امین الضرب)، شهروز ابراهیمی (تالبوت)، آناهیتا دری(انیس‌الدوله)، سعید شیخ‌زاده (ناصر‌الدین شاه جوان)، ناصر خاوری ، حسن کاخی، شیرین ایزدی، علیرضا حق‌شناس، خسرو بامداد، مهری ودادیان، کیمیا موسوی، اسدالله یکتا، شهره نیکنام، اصغر ضرابی، میثم نیکنام، رضا حقیقی و جمشید مشایخی (کمال‌الملک) از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

از دیگر عوامل ساخت این این سریال می توان به تهیه کننده: علی لدنی، مدیر تصویربرداری: فرشاد خالقی، مدیر تولید: تینا پاکروان، مدیر تدارکات: وحید مشاری، طراح دکور، لباس و صحنه: رویا ابراهیمی، صدابردار: علیرضا غفاری، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر برنامه‌ریزی، دستیار اول کارگردان و عکاس: مسعود عجمی، دستیار دوم کارگردان: شبنم شبدیز، دستیار برنامه‌ریز: امیرحسین غفاری هستند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی