تبیان، دستیار زندگی
یا برنامه مسابقات جام باشگاههای آسیا : 1-پاس – الریان قطر ( استادیوم دستگردی تهران ) 2-الشباب عربستان – سپاهان ( ورزشگاه ریاض ) دنیزلى: مقابل الریان توان پاس را نشان مى دهیم «پاس براى حضور قدرتمند در مسابقات باشگاه هاى آسیا ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همراه با سپاهان و پاس در لیگ قهرمانان آسیا

برنامه مسابقات جام باشگاههای آسیا :

1-پاس – الریان قطر ( استادیوم دستگردی تهران )

2-الشباب عربستان – سپاهان ( ورزشگاه ریاض )

دنیزلى: مقابل الریان توان پاس را نشان مى دهیم

«پاس براى حضور قدرتمند در مسابقات باشگاه هاى آسیا به حمایت هواداران نیاز دارد.»

مصطفى دنیزلى سرمربى پاس مى گوید:«پاس در اولین گام روز چهارشنبه به مصاف تیم الریان قطر مى رود، به همین دلیل علاقه مندان به فوتبال با حضور در ورزشگاه شهید دستگردى باید نماینده كشورشان را حمایت كنند.»

دنیزلى درباره تیم الریان قطر مى گوید: «این تیم قطرى ستاره ها و بازیكنان خوبى دارد اما ما هرگز به این مسأله توجه نداشته ایم و تنها براى پیروزى به میدان مى رویم.

ما مجبور به شكست تیم الریان قطر هستیم و قطعاً این كار را انجام مى دهیم.

تیم من خیلى خوب است و همه این موضوع را فهمیده اند و به آنها كه نمى دانند، در روز چهارشنبه توان تیم پاس را نشان مى دهیم.»

خداداد عزیزی :

بازی سختی مقابل الریان پیش رو داریم

پاس مستحق صعود است

کاپیتان تیم فوتبال پاس گفت : هرچند دیدار سختی برابر تیم فوتبال الریان پیش رو داریم اما با توجه به شرایط تیم پاس باید این دیدار را با پیروزی به پایان برسانیم.

خداداد عزیزی ضمن بیان این مطلب افزود : پس از دیدار با استقلال اهواز تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته ایم و بسیار امیدواریم که در اولین دیدار برابر الریان به پیروزی برسیم .

کاپیتان تیم فوتبال پاس با بیان اینکه الریان تیم خطرناکی است تصریح کرد : اصولا عربها در خانه حریف با ترفندهای خاص خودشان به میدان می آیند و ما باید بسیار هوشیار باشیم که گرفتارحیله های آنها نشویم.

خداداد عزیزی ادامه داد : پاس در گروه مشکلی قرار دارد اما با تلاش بازیکنان و همت کادر فنی و مسئولان قصد داریم به عنوان تیم اول از گروه خود راهی مرحله بعد شویم.

وی همچنین درباره مربی ترکیه ای تیم پاس گفت : مصطفی دنیزلی یک مربی کاملا حرفه ایست و به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد تا بتواند تغییرات مثبتی را در فوتبال ایران ایجاد کند.

خداداد عزیزی در پایان ابراز امیدواری کرد که تیم فوتبال پاس بتواند با حمایت تماشاگران و مسئولان نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

استانكوپوكله پوویچ:

الشباب را اذیت خواهیم كرد

استانكو پوكله پوویچ در آستانه هفت روز مانده به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سرمربی سپاهان شد تا برای یك بار دیگر حضور در این تورنمنت را تجربه كند.

او كه سال های گذشته همراه باپرسپولیس در جام باشگاه های آسیا شركت كرد، دوره قبل در كنار تومیسلاو ایویچ الاتحاد عربستان را به مقام قهرمانی رساند، این مرد كروات این بار همراه با سپاهان قصد دارد كه حضور موفقی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

قبل از سفر سپاهان به عربستان گفت و گویی با استانكو انجام شده است:

شما چند روزی است كه به طور رسمی هدایت سپاهان را برعهده گرفته اید، آیا به طور كامل از این تیم شناخت پیدا كرده اید؟

من قبل از این هم به عنوان مدیرفنی در سپاهان مشغول به كار بودم و در این تیم به طور غیر مستقیم نقش داشتم، پس نمی توان گفت كه استانكو از سپاهان شناخت ندارد.

به نظر من تیم ما در حال حاضر از لحاظ گرفتن نتیجه در بحران قرار دارد و در طول این مدت سعی كردم كه با انجام چهار تمرین ویژه اعتماد به نفس را به بازیكنان برگردانم.

وضعیت تیمی سپاهان در آستانه سفر به عربستان چگونه است؟

در مجموع سعی كرده ایم كه با انجام تمرینات منظم تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده كنیم و بازیكنان در شرایط نسبتا خوبی قرار دارند، وضعیت سپاهان معمولی است و ما برای گرفتن نتیجه ای خوب به عربستان می رویم، البته زمان بسیار محدود است و ما به همین دلیل نتوانستیم تغییری در تیم ایجاد كنیم، به هر حال برای بازی با الشباب نهایت سعی و تلاش خود را خواهیم كرد.

آیا از حریف خود شناخت دارید؟

تا حدود زیادی بله، دیدار مقابل الشباب و همچنین بازی با العین برای سپاهان بسیار حائز اهمیت است و ما باید این دو مسابقه را با كسب نتایج خوب پشت سر بگذاریم، من تجربه حضوردر لیگ قهرمانان آسیا و حتی جام باشگاه های اروپا را دارم و می دانم كه برای رسیدن به هدف باید زحمت فراوانی كشید.

در خصوص الشباب بیشتر صحبت كنید.

آنها از یك مربی برزیلی استفاده می كنند كه سیستم كلاسیك 2-4-4 را به خوبی در تیمش پیدا كرده است، خط میانی الشباب مثل یك لوزی شكل گرفته و آنها در كناره ها و محله از عمق بسیار خطرناك هستند، الشباب از دو بازیكن بسیار توانمند در كناره ها سود می برد كه بسیار خطرناك هستند، ما باید از فضای بین هافبك ها و مدافعان این تیم استفاده كرده و آنها را غافلگیر كنیم.

سپاهان در لیگ برتر نتایج مناسبی نگرفته است، این مساله در تیم شما نقش منفی نخواهد داشت؟

ما با انجام تمرینات ویژه سعی كردیم كه تا حد ممكن این حالت را از تیم دور كنیم، بازیكنان سپاهان باید در آسیا به میدان بروند و این موضوع آنها را مجاب می كند كه درك و آگاهی كاملی از وظایف خود داشته باشند. من دوست دارم كه آنها آگاهانه و منسجم كار كنند و در كارهای دفاعی و هجومی به خوبی وظایف خود را به مرحله اجرا بگذارند.

در طول این چند سال سپاهان در خط دفاعی مشكلاتی را احساس كرده است، آیا راهكاری برای حل این مشكل داشته اید؟

من دوباره حرفم را تكرار می كنم، شاگردان من در دفاع و حمله باید به خوبی وظایف خود را بشناسند، شاید در گذشته تاكتیك های دفاعی در سپاهان به خوبی انجام نمی شد اما بازیكنان در دفاع باید این عادت و ذهنیت را داشته باشند كه با كمترین اشتباه ممكن در زمین بازی كنند.

شما چند سال پیش همراه با پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا شركت كردید، از آن زمان تا به حال فوتبال باشگاهی در این قاره فرقی كرده است؟

شاهد تغییرات زیادی در فوتبال آسیا بوده ایم، چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی. بیشتر كشورها با آوردن مربیان خارجی و مطرح سعی كرده اند كه سرعت بیشتری به پیشرفت خود بدهند و كشورهایی چون ژاپن، كره جنوبی، چین و ایران در این زمینه جزو صدرنشینان بوده اند، در مجموع فوتبال آسیا پیشرفت محسوسی كرده و روند موجود می تواند فوتبال این قاره را در جهان مطرح كند.

شما سال گذشته همراه با الاتحاد قهرمان آسیا شدید، فكر می كنید كه با سپاهان هم این موفقیت را به دست آورید؟

پیش بینی این موضوع بسیار سخت است، در گروه ما تیم های پرقدرتی چون الشباب و العین امارات قرار دارند كه هر كدام می توانند مدعی صعود باشند، سپاهان هم در حال حاضر در شرایط ایده آل قرار ندارد و این بیشتر به عدم نتیجه گیری تیم بر می گردد.

در لیگ برتر با بدشانسی مواجه شدیم و این موضوع تا حدودی اثر منفی روی تیم گذاشته است، اما من به نتیجه گیری سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار هستم و برای موفقیت این تیم تا آخرین حد ممكن تلاش خواهم كرد.

 نزدیك به سیزده سال است كه تیم های ایرانی در آسیا موفق عمل نكرده اند، چرا؟

به همین سادگی نمی توان در خصوص این موضوع صحبت كرد، اما در مجموع می توان گفت كه یك باشگاه برای موفقیت در آسیا باید در همه زمینه ها دارای امكانات فوق حرفه ای باشد و هیچ كمبودی را احساس نكند.

حضور در لیگ قهرمانان آسیا آمادگی بسیار بالایی می خواهد و شاید سپاهان هم امسال نتواند توقعات را برآورده سازد، البته در چنین مسابقاتی شانس هم می تواند تاثیرگذار باشد و البته تجربه.

سپاهان سال قبل هم در این مسابقات حضور داشت و شاید مشكلی از لحاظ كسب تجربه نداشته باشد،موافقید؟

بله، این مسئله می تواند كمك زیادی به تیم كند و این موضوع را هم باید بگویم كه من شناخت زیادی از فوتبال آسیا دارم.

البته اینها نمی تواند به تنهایی فاكتور برتری یك تیم باشد و تلاش و كار گروهی اعضای باشگاه از همه چیز مهم تر است.

نتیجه بازی با الشباب را پیش بینی نمی كنید؟

پیش بینی سخت است، اما سپاهان تیم دست و پا بسته ای نیست و مطمئن باشید كه ما در عربستان، الشباب را اذیت خواهیم كرد.