تبیان، دستیار زندگی
فیس‌بوک جاسوس سیا و موساد در فضای مجازی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیس‌بوک جاسوس سیا و موساد در فضای مجازی است
فیس بوک

روزنامه یهودی "لوما گازین د یسرائیل" با انتشار اسنادی فاش کرد که فیس‌بوک یک سایت استخباراتی اسراییلی است که برای جذب مزدور و جاسوس به نفع اسراییل ماموریت دارد.

به گزارش فارس و به نقل از منابع اینترنتی، یک روزنامه فرانسوی واقعیات‌های جدیدی از پشت پرده سایت فیس بوک را افشا کرد که ثابت می کند این سایت توسط دستگاه جاسوسی موساد و سیای امریکا با هدف جاسوسی در کشورهای هدف راه اندازی شده است.

پرونده‌ای که "لوما گازین د یسراییل‌" برای فیس‌بوک منتشر کرده است شامل اطلاعاتی در خصوص راه‌های جاسوسی براساس متدهای مخابرات اسراییل و آمریکا از طریق افرادی عادی است که خطرات این ماموریت را نمی‌دانند.

این سایت توسط دستگاه جاسوسی موساد و سیای امریکا با هدف جاسوسی در کشورهای هدف راه اندازی شده است

این روزنامه می‌نویسد: این گونه افراد فکر می‌کنند فقط وقت خود را در برابر صفحات چت تلف می‌کنند و چیز مهمی نیست بلکه حتی این موضوع را به فکاهی نیز می‌گیرند. این مجله فرانسوی در ابتدای گزارش خود نوشته است که در جمع‌آوری این اطلاعات درباره فیس بوک از منابع "بسیار مطلع" استفاده کرده است.

این گزارش میزان دست داشتن حکومت اسراییل در اداره فیس‌بوک را فاش کرده است تا جایی که سفیر اسراییل در پاریس این مجله یهودی فرانسوی را متهم به "افشای اسراری کرد که نباید آنها را برای دشمن فاش می کرد".

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور