تبیان، دستیار زندگی
د تیم ملی كوهنوردی بانوان ایران برای اولین بار قله اورست را فتح خواهد كرد نخستین زنان مسلمان جهان از جمهوری اسلامی ایران قله‌ی اورست، بام دنیا را فتح خواهند كرد. تیم ملی كوهنوردی بانوان كشورمان تا چندی دیگر به عنوان نخستین زن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان مسلمان به بام دنیا می‌روند

تیم ملی كوهنوردی بانوان ایران برای اولین بار قله اورست را فتح خواهد كرد

نخستین زنان مسلمان جهان از جمهوری اسلامی ایران قله‌ی اورست، بام دنیا را فتح خواهند كرد.

تیم ملی كوهنوردی بانوان كشورمان تا چندی دیگر به عنوان نخستین زنان مسلمان جهان صعود خود به بام دنیا را شروع می‌كنند، در این صعود چندین كوهنورد مرد نیز تیم را همراهی می‌كند كه یكی از این افراد رضا بهادرانی كوهنورد كرمانشاهی است.

وی با بیان این كه عنوان این صعود، «صعود اولین بانوان مسلمان به بام دنیا» است، خاطر نشان كرد: جدای از بعد ورزشی این حركت، با توجه به تبلیغات منفی كه علیه ایران مبنی بر محدودیت بانوان ایرانی می‌شود، پاسخ خیلی حرفها را می‌دهد.

وی سطح آمادگی تیم را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: یك صعود موفق به دو عامل نفرات و شرایط منطقه بستگی دارد، تیم‌ ما از ضریب اطمینان بالایی برای صعود برخوردار است، ولی شرایط منطقه، وضعیت جوی و شانس نیز در صعود مؤثر است.

بهادرانی مدت برنامه این صعود را سه ماه اعلام كرد و گفت: از 26 اسفند ماه صعود به اورست را شروع می‌كنیم و اگر شرایط جوی مساعد باشد و موارد خاصی پیش نیاید اواخر بهار به ایران باز می‌گردیم.

وی با اشاره به حضور خود در هفت دوره اردوی سنگین زمستانی از 26 آذر امسال تا كنون جهت شركت در این صعود، گفت: از آنجا كه در این صعود برنامه سنگینی در پیش داریم، تمرینات نیز نسبت به اردوهای گذشته سنگین‌تر بوده است.

بهادرانی با اشاره به شرایط محیطی استان كرمانشاه و وجود كوه‌های مناسب گفت: كرمانشاه از پتانسیل‌های بالایی در این ورزش برخوردار است و اگر برنامه‌ریزی‌ها جهت داده شود استعدادهای بالقوه استان به بالفعل تبدیل شده و كرمانشاهی‌های بیشتری می‌توانند در تیم ملی حضور یابند.

گفتنی است، رضا بهادرانی تا كنون سه اعزام به قله‌های لوتسه(چهارمین قله بلند دنیا)، كاشر بروم و اسپانتیك (قله 7027 متری) داشته است.