تبیان، دستیار زندگی
هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش به سوی کافه کتاب

هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کافه کتاب مترو در هفته کتاب فعال می‌شود

پیش به سوی کافه کتاب

همزمان با هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرح کافه کتاب مترو را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزار مهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  در راستای خدمات رسانی به مسافران مترو و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، مراکز و پایگاههایی را برای استقرار کافه کتاب مترو در سه مسیر پرتردد مترو هفت‌تیر، میرداماد و صادقیه در دستور کار خود قرار داده است.

خدمات کافه کتاب مترو به سه دسته خدمات سفارش خرید کتاب‌های مسافران، ارایه کتاب به صورت امانت و اطلاع‌رسانی مسائل حوزه کتاب تعریف شده است که همزمان با هفته کتاب به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

خدمات امانت کتاب در راستای شبکه‌سازی کتابخانه‌ها صورت می‌گیرد،  علاقمندان در کافه کتاب مترو عضو کتابخانه مترو می‌شوند و کتابهای موردعلاقه خود را سفارش می‌دهند و در فاصله زمانی معین مثلاً یک روزه، پس از عبور از مسیری که روزانه از مترو استفاده می‌کنند، کتاب سفارش داده  شده را دریافت می‌کنند و پس از مطالعه تحویل می‌دهند.

همچنین برگزاری جشنواره مستند کتاب، جشن کتاب یار، طرح اهدا کتاب از طریق سامانه 137 شهرداری تهران و ایجاد کتابخانه‌های مجازی تهران از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته کتاب است.

برنامه‌های استان تهران در هفته كتاب اعلام شد

خبرگزاری فارس: برنامه‌های اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در هفدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران، از برنامه‌های استان تهران در هفته كتاب می‌توان به برگزاری 55 نمایشگاه در سطح استان، برگزاری جشن كتاب و مسابقات كتابخوانی، تجهیز كتابخانه‌ها، اهدای كتاب، تقدیر از كتابداران نمونه، راه‌اندازی كتابخانه باز و ثبت نام رایگان در كتابخانه‌ها اشاره كرد.

همچنین برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، خلاصه‌نویسی، تشكیل انجمن كتابخوانان، نقد و معرفی كتاب، افتتاح كتابخانه كتاب‌های جدید و تخصصی از دیگر برنامه‌های اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در هفته كتاب است.

هفدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

خبرگزاری مهر و فارس

تنظیم : بخش ادبیات تبیان