تبیان، دستیار زندگی
یچ قهری در كار نبود ترسی از ترانسفر بازیكنان بزرگ نداریم استقلال هویت واقعی خود را پیدا كرده است وی ابتدا ترجیح داد در خصوص دیدار استقلال برابر ابومسلم صحبت كند: خوشبختانه بردیم، لطف خدا و تلاش تیم باعث به وجود آمدن این پیروز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد حسین قریب:

میان من و فتح الله زاده هیچ قهری در كار نبود
ترسی از ترانسفر بازیكنان بزرگ نداریم
استقلال هویت واقعی خود را پیدا كرده است

وی ابتدا ترجیح داد در خصوص دیدار استقلال برابر ابومسلم صحبت كند: خوشبختانه بردیم، لطف خدا و تلاش تیم باعث به وجود آمدن این پیروزی شد، در شرایطی كه خودتان هم دیدید فقط یك بازنده بودیم، اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت: چون 5 دقیقه دیگر بازی تمام است، كار استقلال هم یكسره شده ، به هرحال فكر می كنم بازیكنان دو تیم بازی زیبایی را ارائه كردند ، البته خوشحالم كه استقلال پیروز این میدان بود، رقابتی كه پرگل، جذاب و با نتیجه دلخواه به پایان رسید.

قریب در ادامه افزود: استقلال مسیر جالبی را در پیش گرفته است، مسیری كه شكست را نمی پذیرد، میل به برد طلبی در تیم زنده شده و استقلال در مسیری حركت می كند كه دلخواه ماست، استقلال به یك تیم تمام هجومی تبدیل شده و این مساله در فوتبال از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع همه بازیكنان در زمین تلاش می كنند تا تیم نتیجه بگیرد و این همان رمز موفقیت است.

مدیرعامل استقلال تهران در خصوص نوع بازی استقلال و انعكاس آن در نظرات كارشناسان تاكید كرد: تیمی كه در شرایط سخت و حتی بحرانی به جریان بازی بر می گردد و سعی خود را در جهت جبران نتیجه به كار می گیرد، تیمی كه زیبا بازی می كند و نتیجه می گیرد مورد احترام و دقت نظر كارشناسان فوتبال و هواداران قرار خواهد گرفت، امروز به عقیقده من طبق روالی كه ملاحظه می كنید، استقلال توانسته نقطه نظرات كارشناسان و هواداران متعصب و محترم تیم را به خود جلب كند و این برای ما قابل تامل است.

قریب این تحول را مدیون زحمات كل تیم دانست و اظهار داشت: استقلال متحول شده است،كل تیم می خواهد و چون می خواهد، شكست دیگر معنایی ندارد، پیروزی و موفقیت در این شرایط می شود یك هدف دست یافتنی و اصلی. شك نكنید این تحول و نتایج حاصل مراحلی است كه استقلال آن ها را به سختی پشت سر گذاشته كه در ادامه راجع به آن صحبت خواهم كرد، اما مساله ای كه قصد دارم روی آن تاكید ویژه ای داشته باشم این است كه استقلال به یك بلوغ، به یك هویت كاملا حرفه ای رسیده است و انسجام حرفه ای در آند حرف اول و آخر را می زند. بازیكنان، كارد فنی و به طور كلی همه آن هایی كه برای این تیم زحمت می كشند به یك هدف فكر می كنند كه موفقیت تیم است. رابطه صمیمی و مطلوبی میان بازیكنان و كادر فنی به وجود آمده كه قابل تقدیر است، استقلال در نیم فصل اول بازی های سنگینی را انجام داد و نتایج خیلی خوبی به دست نیاورد اما این صمیمیت از بین نرفت، قرار است در نیم فصل دوم تیم ما نتایج نه چندان خوبی دور رفت را جبران كند.

قریب در خصوص رویكرد تازه استقلال در بحث به دست آوردن جام قهرمانی لیگ برتر تصریح كرد: با این بردها به قهرمانی لیگ برتر حریص شده ایم، رویكرد ما در لیگ همیشه قهرمانی بوده است اما بردهای اخیر جان تازه ای به تیم بخشیده و حالا در مرحله ای كاملا حساس كه نباید اشتباه كرد به قهرمانی لیگ برتر فكر می كنیم، فقط به قهرمانی، در این فصل مراحل مختلفی را پشت سر گذاشتیم، در استقلال جوانگرایی شد، خیلی ها در این باره انتقاد كردند ولی صبر كردیم، تیم در شرایط دشواری با زحمت كادر فنی به هماهنگی رسید، حتی در نیم فصل نتایج چندان قابل انتظاری نگرفت، اما حالا استقلال دیگری را می بینیم، استقلالی هدفمند و هماهنگ.

وی در ادامه افزود: با ذوب آهن در هفته آتی بازی سختی خواهیم داشت، امیدوارم بتوانیم این تیم را شكست دهیم كه اگر چنین بشود، تمام فكر و ذهن خود را معطوف به بازی سرنوشت ساز با فولاد خوزستان می كنیم. حسین قریب از ریسك پذیری امیرقلعه نوعی تقدیر كرد و گفت: تعویض های وی در بازی های مختلف نتایج را تغییر داده است، بهتر است بگویم تعویض های منطقی قلعه نوعی استقلال را نجات داده است.

او یك مربی ریسك پذیر و مصمم است ، من قلعه نوعی ریسك پذیر را دوست دارم، می داند كه چطور می شود تیم را تحریك كرد تا دو گل خورده را هم ظرف چند دقیقه جبران كند، از كادر فنی و مجموعه مصمم و برخوردار از علم و دانش استقلال تشكر می كنم، قلعه نوعی ریسك پذیری قابل تحسینی دارد، ترجیح داد خیلی ها بروند و در حركتی قابل توجه به جوانان اعتماد كرد ، اعتماد به جوان ها، انسجام، هویت و نتیجه كنونی را در برگرفته است.

مدیرعامل استقلال تهران در خصوص این مسئله كه نتیجه ترانسفرهایی كه در استقلال انجام شد رضایت بخش است یا خیر، تاكید كرد: وقتی بازیكنان بزرگ را ترانسفر كردیم، خیلی ها گفتند این كار به استقلال ضربه می زند، البته خوشحالم كه چنین نشد، باید بگویم ترانسفر بازیكنانی چون سامره و نیكبخت واحدی تصمیم جمعی بود، عقل جمعی در كادر فنی و شورای معاونین ایجاب كرد كه این بازیكنان ترانسفر بشوند و این كار در حقیقت نوعی ریسك هم به شمار می رفت، اما حالا متوجه می شویم كه تاثیر منفی در بر نداشت و اشتباه نكردیم، بازیكنان جوانی داریم كه می توانیم روی آن ها حساب ویژه ای باز كنیم، امروز میثم بائو، شاهین خیری و مجاهد خضیراوی پاسخ اعتماد قلعه نوعی را به خوبی می دهند و همین مساله به ما می گوید كه نباید از ترانسفر بازیكنان بزرگ بترسیم.

آخرین باری كه با قریب صحبت كرده بودیم در پایان مصاحبه قصد داشتیم راجع به انتقادات فتح الله زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران هم صحبتی با قریب داشته باشیم كه آقای قریب گفتند: بقیه سوالات بماند برای بعد.

اما با توجه به اتفاقاتی كه اخیرا افتاد و فتح الله زاده نقش انتقادی خود را كمرنگ كرد و ... قریب در خصوص قهر و آشتی با فتح الله زاده در پایان این گفتگو چند كلمه ای صحبت كرد: ما استقلالی ها همگی جزئی از یك خانواده هستیم، اساسا قهری در كار نبوده كه بخواهیم به شكلی آشتی كنیم، هیچ قهری و هیچ مشكلی میان قریب و فتح الله زاده وجود نداشته است و حالا حتی به اهداف مشترك می اندیشیم.