تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون تنیس خبرداد: یك مربی خارجی به كادر فنی تیم ملی تنیس ملحق می‌شود رییس فدراسیون تنیس گفت: برای تقویت كادر فنی تیم ملی یك مربی خارجی استخدام خواهیم كرد. علیرضا خروشی در این رابطه گفت: برای تقویت كادر فنی تیم‌های ملی نم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از ورزش تنیس(18اسفند)

رییس فدراسیون تنیس خبرداد:

یك مربی خارجی به كادر فنی تیم ملی تنیس ملحق می‌شود

رییس فدراسیون تنیس گفت: برای تقویت كادر فنی تیم ملی یك مربی خارجی استخدام خواهیم كرد.

علیرضا خروشی در این رابطه گفت: برای تقویت كادر فنی تیم‌های ملی نمابری را به چند فدراسیون مطرح در تنیس از جمله اوكراین، هند، چین و مصر ارسال كردیم و از آنها درخواست شد تا یك مربی سرشناسی كه بتواند با شرایط مالی و كاری در ایران كار كند را به فدراسیون معرفی كنند.

وی افزود: از بین فدراسیون‌های مذكور فقط فدراسیون اوكراین یك مربی را برای فعالیت در ایران معرفی كرده و فعلا در حال بررسی سوابق این مربی هستیم.

خروشی با اشاره به استخدام یك مربی بادانش گفت: از سازمان تربیت بدنی و كمیته‌ی ملی المپیك درخواست كرده‌ایم كه در راستای رسیدن به اهداف 5 ساله خود یك مربی سرشناس و با دانش بالا را به كار گیرد. در این صورت می‌توان از هم اكنون بر روی تیم‌های پایه و نفرات نوجوان كار كرد.

وی در پایان افزود: سال گذشته فدراسیون از یك مربی روسی به نام «كاستانوف» دعوت به همكاری كرد ولی به علت این كه در آن زمان هماهنگی لازم بین فدراسیون و هیات تهران نبود، این مربی حاضر به همكاری نشد. ولی خوشبختانه امسال این همكاری و هماهنگی بسیار بهتر از قبل شده و این امر می‌تواند در روند استخدام و به كارگیری یك مربی خوب خارجی موثر واقع شود.

مجمع فوق‌العاده فدراسیون تنیس برگزار شد

مهدی قدمی تنگناهای تنیس را مورد ارزیابی قرار داد

مجمع فوق‌العاده فدراسیون تنیس با حضور مهندس قدمی و روسای هیات‌ها و نمایندگان سازمان‌های مربوطه برگزار شد.

در این جلسه خروشی رییس فدراسیون تنیس با در خواست مهدی قدمی معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مركز توسعه‌ی ورزش قهرمانی در ارایه‌ی گزارش عملكرد این فدراسیون به مشكلات تنیس، گزارش مالی، عدم امكانات از جمله نداشتن سالن سرپوشیده، تخریب زمین‌های هارت كورت به علت عدم بودجه و عدم ترخیص به موقع از گمرك، بدهی 85 میلیون تومانی فدراسیون سابق، برنامه‌ریزی بر روی تیم‌های پایه و برنامه و تقویم سال 84، شكست اخیر تیم ملی ایران برابر كویت و عدم شركت تیم تنیس ایران در مسابقات كشورهای اسلامی اشاره كرد و قدمی در پاسخ به مباحث مطرح شده گفت: سیاست سازمان درباره‌ی مسابقات كشورهای اسلامی این است كه تیم‌های مدال‌آور و تیم‌هایی كه شانس كسب مدال را دارند در این رقابت‌ها شركت كنند. من به تنیس علاقه‌مندم و معتقدم كه باید مربی خارجی از نوع خوب و تاثیرگذار به همراه بازیكنان تمرینی به ایران بیایند تا شاهد رشد تیم ملی تنیس باشیم.

وی با بیان این كه سازمان، نظارت خود را بر تنیس كم نخواهد كرد، گفت: دلیل نمی‌شود ما به دلیل كم كاری‌های گذشته و نتایج ضعیف، پیگیر برنامه‌های فدراسیون تنیس نبوده و از آنها انتظار و توقع نداشته باشیم.

قدمی ادامه داد: فدراسیون تنیس می‌تواند طی همكاری با بخش استعدادیابی سازمان و بانوان مباحث پایه‌ای تنیس را آغاز كند، این در حالی است كه ما در سطح كلان از برنامه‌های فدراسیون حمایت می‌كنیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود، اظهار كرد: سازمان با توجه به مسایل اخیر دیگر علاقه‌ای به انتخاب بازرس از اعضای مجمع را ندارد و فدراسیون نباید عضو مجمع یا رییس هیات استان باشد بلكه باید كاملا بی‌طرف بوده و هیچ گونه تعاملی با فدراسیون نداشته باشد.

در ادامه‌ی این نشست محمد جمشیدی به عنوان ‌نایب رییس فدراسیون، ناصر میرزایی به عنوان دبیر، ایمان زاده به عنوان خزانه‌دار، دكتر محمد خان به عنوان كارشناس ورزشی و علی اصغر زرگر به عنوان بازرس فدراسیون تنیس انتخاب شدند. همچنین مهرآئین از آذربایجان شرقی با رای حاضرین به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد و مقرر شد با رای‌گیری اعضا، رییس فدراسیون درباره‌ی كادر اجرایی تصمیم‌گیری كند. این در حالی است كه دكتر محمد خان، دكتر شیوا، دكتر قاسمی، مهندس قاسمی و سردار یعقوبی به عنوان كارشناسان خبره‌ی فدراسیون انتخاب شدند.

رقابت‌های تنیس جام دیویس؛

تیم دوبل ایران مغلوب كویت شد

ایران در بازی پلی اف به مصاف قزاقستان می‌رود

تیم ایران در رقابت‌های تنیس جام دیویس تهران، تن به شكست 4 بر یك مقابل كویت داد.

در آخرین روز مسابقات دیویس در گروه دوم آسیا ـ اقیانوسیه،  تیم دوبل ایران متشكل از اكبر طاهری و اشكان شكوفی به مصاف زوج «قریب» و «خلیق» از كویت رفت كه 3 بر صفر (6 بر یك، 6 بر 4 و 7 بر 5) شكست خورد.

سپس در اولین بازی انفرادی كه جنبه‌ی تشریفاتی داشت، شهاب حسنی 2 بر صفر (6 بر یك و 6 بر 4) از سد احمد ربیع تنیسور جوان و 17 ساله‌ی كویت گذشت و در آخرین بازی نیز انوشا شاهقلی 2 بر صفر (6 بر 3 و 6 بر 3) مغلوب «مقدس» از كویت شد.

بدین ترتیب و در پایان رقابت‌های تنیس جام دیویس، تیم ایران به دلیل شكست 4 بر یك از كویت و برای بقا در گروه دوم آسیا ـ اقیانوسیه و در بازی پلی آف در گروه بازنده‌ها در خردادماه سال 84 در تهران به مصاف قزاقستان برود.

تیم كویت هم برای صعود به دسته یك آسیا در نیوزلند به مصاف تیم تنیس این كشور خواهد رفت.