تبیان، دستیار زندگی
دبیر اجرایی كنگره ملی بررسی اندیشه‌های امام خمینی گفت: مهلت ارسال چكیده مقالات به نخستین كنگره ملی دو سالانه بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) تا 30 آبان ماه 88 تمدید شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به ...

تمدید مهلت ارسال چكیده مقالات به كنگره بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره)

تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به ...

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی كنگره ملی بررسی اندیشه‌های امام خمینی گفت: مهلت ارسال چكیده مقالات به نخستین كنگره ملی دو سالانه بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) تا 30 آبان ماه 88 تمدید شد.

احمدرضا فیروزی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و دبیر اجرایی كنگره ملی بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس، با اعلام این خبر گفت: نخستین كنگره ملی دوسالانه بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم و با همكاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، مركز فرهنگی و دانشجویی امام و انقلاب، پژوهشكده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت‌های فرهنگی جهادهای دانشگاهی سراسر كشور برگزار خواهد شد.

وی از تصمیم كمیته اجرایی برای تمدید مهلت ارسال چكیده مقالات تا 30 آبان ماه 88 خبر داد و گفت: زمان برگزاری كنگره بهمن ماه سال جاری است و محققان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و سایر علاقمندان می‌توانند چكیده مقالات خود را تا 30 آبان ماه و اصل مقالات را تا 30 آذرماه سال جاری به دبیرخانه كنگره ارسال كنند.

فیروزی افزود: كنگره در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می‌شود. بخش اصلی ویژه محققان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه و بخش دانشجویی نیز ویژه دانشجویان سراسر كشور است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم محورهای كنگره را در دو بخش «سیره نظری و عملی حضرت امام خمینی (ره) در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی» و «جایگاه اخلاق در اندیشه و عمل حضرت امام خمینی (ره) عنوان كرد و اظهار داشت: «شیوه‌های فرهنگ‌سازی امام خمینی (ره)»، «جایگاه فرهنگی و تحول فرهنگی و در؟ مردم و مسوولین از دیدگاه امام (ره)»، «نوشدیگی در اندیشه و عمل امام خمینی (ره)»، «جایگاه عقلانیت در سیره امام خمینی (ره) در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی»، «رویكرد و نحوه مواجهه امام (ره) با افراط‌ها و تفریط‌ها»ن، «خرافه‌گرایی، تحجر و جمودگرایی»ن، «حریم عمومی و خصوصی شهروندان، با تاكید بر فرمان هشت ماده‌ای امام (ره)» و «حقیقت و مصلحت» به عنوان محورهای زیر مجموعه بخش «سیره نظری و عملی حضرت امام خمینی (ره) در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی» می‌باشد.

وی همچنین «نقش اخلاق در ثبات جامعه»، «اخلاق كارگزاران»، «تعامل اخلاق و سیاست». «تعامل اخلاق و اقتصاد»، «اخلاق نقد» و «اخلاق دانشجویی» را به عنوان محورهای زیر مجموعه بخش «جایگاه اخلاق در اندیشه و عمل حضرت امام خمینی (ره)» برشمرد.

فیروزی تصریح كرد: محورهای كنگره در دو بخش اصلی و دانشجویی مشترك است و از صاحبان مقالات گزیده و برتر در بخش اصلی و دانشجویی پس از انتخاب و معرفی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه نامه ارسال مقالات بخش اصلی و بخش دانشجویی و سایر جزئیات كنگره می‌توانند به پایگاه اینترنتی كنگره به نشانی www.kongereh.jdmoalem.ac.ir مراجعه كرده و یا با شماره تلفن 4505151 - 0261 تماس حاصل كنند.

خبرگزاری مهر

تنظیم:بخش ادبیات تبیان