تبیان، دستیار زندگی
شیرازی ها سال 84 را در كنار آرامگاه لسان غیب آغاز می كنند. «رسول عباسی» مدیر اداره تبلیغات و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس، گفت: «پس از چند سال وقفه در برگزاری مراسم ویژه در كنار آرامگاه حافظ شیرازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفت سین در كنار آرامگاه حافظ چیده می شود


شیرازی ها سال 84 را در كنار آرامگاه لسان غیب  آغاز می كنند.

«رسول عباسی» مدیر اداره تبلیغات و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس، گفت: «پس از چند سال وقفه در برگزاری مراسم ویژه در كنار  آرامگاه حافظ شیرازی ، امسال سفره هفت سین را به حافظیه می بریم و در كنار خواجه شیراز سال را تحویل می كنیم.»

عباسی با اشاره به اینكه این برنامه به طور هماهنگ با شبكه جهانی جام جم برای هموطنان خارج از كشور پخش می شود، افزود: «برنامه ویژه ای تدارك دیده ایم تا این مراسم هر چه با شكوه تر برگزار شود.»

وی دلیل انتخاب حافظیه را علاقه و ارادت مردم شیراز و همه ایران به خواجه شیراز دانست و افزود: «شیرازی ها حتماً سال را با تفأل به دیوان حافظ آغاز می كنند و معنویت خاصی برای خواجه شمس الدین محمد  قایل هستند. از طرف دیگر محیط حافظیه فضای بهتری نسبت به سایر اماكن تاریخی فرهنگی شیراز دارد كه امكان برگزاری برنامه را دارد،‌ از گذشته سابقه برگزاری تحویل سال را داشته است. البته ما تصمیم داشتیم امسال این برنامه را در كنار تخت جمشید بر پا كنیم. اما به دلیل محدودیت امنیتی و دوری راه و عدم هماهنگی امكان پذیر نیست. از طرف دیگر در سعدیه (آرامگاه سعدی ) كارهای عمرانی در جریان است و به همین دلیل برگزاری برنامه در آن جا نیز ممكن نبود.»