تبیان، دستیار زندگی
در میان جمعیت قدم می زدم و به اطرافم نگاه می کردم دانش آموزان پر جنب و جوش با پرچمهای ایران که با افتخار به دست گرفته بودند و شعار می دادند. مرگ بر آمریکا یاد سال 1357 افتادم کلاس پنجم ابتدایی بودم امام فرموده بودند که دانش آموزان مدارس را تعطیل کنند و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحدت ناگسستنی
13 آبان

در میان جمعیت قدم می زدم و به اطرافم نگاه می کردم دانش آموزان پر جنب و جوش با پرچمهای ایران که با افتخار به دست گرفته بودند و شعار می دادند. مرگ بر آمریکا یاد سال 1357 افتادم .کلاس پنجم ابتدایی بودم امام فرموده بودند که دانش آموزان مدارس را تعطیل کنند و ما هم به کلاس نرفتیم و سعی می کردیم که از مدرسه خارج شویم و مدیر مدرسه با یک خط کش بلند بچه ها و معلمانی که با ما بودند را می زد و بعد از گذشت زمان کوتاهی یک عده سرباز مسلح وارد مدرسه شدند و ما را مجبور کردند به سر کلاس برویم یادم است که سر اسلحه های آنها به طرف ما بود فکرش را بکنید کلاس پنجم یعنی من بزرگترین آنها بودم 11 ساله!!!
به خودم آمدم حس خوبی بود. دانش آموز قدیمی قدم به قدم با دانش آموزان امروزی با اهداف و آرزوی مشابه بعد از 20 سال از دانش آموز بسیجی، رضا طالبی پرسیدم در مورد 13 آبان هر چی دوست داری بگو .
گفت: 13 آبان یعنی خون شهیدان آنهایی که آمریکایی ها را از کشور بیرون کردند و وجودشان را فدای رهبر کردند باید قدردان این زحمات باشیم و از اهداف آنها حمایت کنیم و پیرو رهبر عزیزمان باشیم.
تا به آمریکا و انگلیس بگیم که هیچ موقع نمی توانند به ما و کشورمان آسیب برسانند.

13 آبان


رابعه فاطمی گفت ما دانش آموزان در این روز می توانیم به آمریکا و استکبار جهانی بگوییم دانش آموزان امورز با دانش آموزان 13 آبان 57 فرقی ندارند و همیشه از آمریکا بیزار است.
جناب آقای بروجردی در موج از محبت و عاطفه ی دانش آموزان اینگونه فرمودند:

13 آبان

13 ابان یک نماد ملی ما است. مهمترین ویژگی امروز حرکتی است که حضرت امام در سال 43 که در واقع آن خروش عظیم را در سخنرانی خود علیه کاپیتولاسیون که یکی از صفحات سیاه تاریخ ملت ایران است را انجام دادن که منجر به تبعید ایشان شد و نقطه ی پیروزی انقلاب اسلامی مردم در 22 بهمن بود.
در 13 آبان 1357 دانش آموزان و 13 آبان 1358 دانشجویان عزیز و دلیر در حرکت عظیمی که لانه جاسوسی را اشغال کردند و موجب بیمه شدن انقلاب اسلامی شدند تا آمریکا نتواند توطئه های متعدد خودش را ادامه دهد.
حرکت دانش آموزان 13 آبان 57 برای دانش آموزان امروز ایرانی یک الگو هست و نشان می دهد که دانش آموز با توجه به اینکه هنوز در نوجوانی به سر می برد می تواند نقش خودش را در حفظ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و همچنین جهت شکوفایی انقلاب ایفا کند و خوشبختانه این افتخار را جامعه دانش آموزی ما دارد و دانش آموز امروز باید به خود ببالد که در آن مقطع و شرایط خفقان این شجاعت را از خودش بروز داد.
سردار طلایی مثل همیشه خوشرو و صبور از خاطرات روز 13 آبان 57 چنین می گوید: اون زمان دوره ی دبیرستان بودم و همراه همکلاسیهایم برای تظاهرات آمدیم خیابان آزادی که دنبالمان کردند و من افتادم توی جوب و لباسهایم پر از لجن شد دوستانم کمک کردن تا لباسهایم را تمیز کنم که من را نشناسند یادم می آید نوجوانان و جوانان ایرانی همه با عشق توی خیابان ها بودند و فریاد می زدند مرگ بر آمریکا و از امام و اهداف ایشان دفاع می کردم و ما هم مثل نوجوانان و جوانان امروز در صحنه بودیم. به دوستان نوجوانم سفارش می کنم طبق گفته مقام معظم رهبری بصیرت داشته باشند و باید بدانند که از رهبری و دینشان همیشه باید دفاع کنند.

13 آبان


چون هم در دنیا پیروزند و هم در آخرت همه باید بدانیم که حرف بیگانه را گوش ندهیم و پند رهبر و بزرگان را گوش کنیم و همیشه تابع ولایت و اسلام باشند و اگر بخواهند به چپ و راست بروند به راه مستقیم نمی رسند.
سید محمد خلج: ما اومدیم اینجا که بگیم کشور ما از انرژی هسته ای استفاده می کند و رئیس جمهور شم خودش انتخاب می کنه مطیع رهبرش هم هست حالا آمریکا و بقیه هر چی می خواهند بگویند و به آنها هیچ ربطی هم ندارد.
حسین علی محمدی: ما دانش آموزان همه با هم هستیم و از یک رهبر پیروی می کنیم چون ایرانی هستیم و این وحدت را هیچ کس نمی تواند بشکند. 
م .خرازی

تنظیم : بخش کودک و نوجوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.