تبیان، دستیار زندگی
ختی؛ ایران به شش مدال طلا دست یافت در روز دوم مسابقات كشتی جام تختی كشتی‌گیران ایرانی سه مدال طلا كسب كردند و مدال‌ طلای سنگین وزن فرنگی به كشتی‌گیر قزاقستانی رسید. در ادامه‌ی بیست و پنجمین دوره‌ی مسابقات كشتی آزاد و فرنگی ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا پایان روز دوم مسابقات كشتی جام تختی؛

ایران به شش مدال طلا دست یافت

در روز دوم مسابقات كشتی جام تختی كشتی‌گیران ایرانی سه مدال طلا كسب كردند و مدال‌ طلای سنگین وزن فرنگی به كشتی‌گیر قزاقستانی رسید.

در ادامه‌ی بیست و پنجمین دوره‌ی مسابقات كشتی آزاد و فرنگی جام تختی، روزز پنج شنبه تقی داداشی، فردین معصومی، حمید بنی‌تمیم و گئورگی تسورتسومیا از قزاقزستان به مدال طلا دست یافتند.

در فینال وزن 55 كیلوگرم آزاد، تقی داداشی 5 بر 2 سید جلیل جگرگوشه را شكست داد و دومین مدال خود طی دو هفته را كسب كرد. داداشی چند روز پیش در جام یاشاردوغو تركیه به مدال دست یافته بود.

در فینال وزن 120 كیلوگرم آزاد نیز فردین معصومی قهرمان سال 2004 آسیا 8 بر یك راجیو كومار هندی را شكست داد و قهرمان شد.

در كشتی‌ فرنگی نیز حمید بنی‌تمیم كه در نیمه نهایی حسن رنگرز را شكست داده بود، با غلبه بر حریف ارمنستانی صاحب مدال طلای وزن 55 كیلو شد. در فینال سنگین وزن نیز تسورتسومیا از قزاقستان در یك كشتی نزدیك شروین پیروزی را مغلوب كرد.

در روز نخست مسابقات(چهارشنبه) نیز سه مدال طلا به ایران رسید.

نتایج دیدارهای فینال به شرح ذیل است:

55 كیلوگرم آزاد:

تقی داداشی 5 - سید جلیل جگرگوشه 2

55 كیلوگرم فرنگی:

حمید بنی‌تمیم 7- رومن آمویان (ارمنستان) 4

120 كیلوگرم آزاد:

فردین معصومی 8 - راجیو كومار (هند) 1

120 كیلوگرم فرنگی:

گئورگی تسورتسومیا (قزاقستان) 2- شروین پیروزی 1

(كشتی‌گیر قزاقستانی دو تایم برنده شد)

رده‌بندی اوزان مختلف به شرح ذیل است:

55 كیوگرم آزاد

1- تقی داداشی 2- سید جلیل جگرگوشه 3- محمد اصلانی و هادی حاجیان

55 كیلوگرم فرنگی:

1- حمید بنی‌تمیم 2- رومن آمویان (ارمنستان) 3- خلیل‌اف (قرقیزستان) و ملك‌اف (آذربایجان)

120 كیلوگرم آزاد:

1- فردین معصومی 2- راجیو كاومار (هند) 3- ناصر دلیر معین و تورج كفایی

120 كیلوگرم فرنگی:

1- تسورتسومیا (قزاقستان) 2- شروین پیروزی 3- علیرضا غریبی و اسماعیل نظری

بزرگ‌ترین حادثه‌ی مسابقات كشتی جام تختی با شكست حسن رنگرز رقم خورد.

رقابت‌های نیمه‌نهایی اوزان 55 و 120 كیلوگرم مسابقات كشتی جام تختی در حالی برگزار شد كه در وزن 55 كیلوگرم كشتی فرنگی، «حسن رنگرز» در حالی كه تایم اول كشتی با «حمید بنی‌تمیم» را 2 بر صفر به سود خود پایان داده بود، در تایم‌های دوم و سوم 6 بر 4 و 7 بر صفر مغلوب شد تا قهرمان سال 2001 جهان، در مجموع 13 بر 6 شكست بخورد. رنگرز پس از شركت در جام جهانی تهران، از لحاظ بدنی ناآماده بود و مصدومیت نیز مزید بر علت شد تا برابر بنی‌تمیم آماده، مغلوب شود. دیگر فینالیست این وزن «آمویان» از ارمنستان است كه برابر حریف روسی خود پیروز شد.

در مسابقات وزن 55 كیلوگرم كشتی آزاد نیز یك المپیكی دیگر از رسیدن به فینال باز ماند و «بابك نورزاد» 2 بر صفر مغلوب«سید جلیل جگرگوشه» شد. «تقی داداشی» نیز با پیروزی بر «احمد اعظمی» حریف جگرگوشه در فینال شد.

در مسابقات نیمه‌نهایی وزن 120 كیلوگرم فرنگی نیز «گئورگی تسورتسومیا» از قزاقستان كه «علیرضا غریبی» را شكست داده بود، «محسن بشینجی» را نیز ضربه كرد تا در فینال به مصاف «شروین پیروزی» رود.

هم‌چنین در رقابت‌های سنگین وزن آزاد، «فردین معصومی» در یك كشتی نزدیك طی سه تایم 10 بر 9 «سید ساجد جلالی» را شكست داد. جلالی كه تا پنج ثانیه پایانی كشتی پیروز مسابقه بود، بر اثر اشتباه مسلم خود كه قصد بارانداز معصومی را داشت، روی پل گیر كرد تا بازنده شود.

دیگر كشتی‌گیر فینالیست این وزن «راجیو كومار» از هند است كه 7 بر صفر «ناصر دلیر معین» را شكست داد.