تبیان، دستیار زندگی
Aye-aye در جنگل های ماداگاسکار زندگی می کند.این پستاندار عجیب ،شب هنگام فعالیت می کند.روی پوست این حیوان موهای سیاهی دیده می شود.غذای این میمون حشراتی هستند که چوب ها را سوراخ می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیوانات عجیب و غریب

در سراسر دنیا تعدادی حیوانات عجیب و غریب یافت می شوند.در آن جا می توانید با تعدادی از آن ها آشنا شوید.

آی-آی نوعی میمون ساکن ماداگاسکار(Aye-Aye)

Aye-aye در جنگل های ماداگاسکار زندگی می کند.این پستاندار عجیب ،شب هنگام فعالیت می کند.روی پوست این حیوان موهای سیاهی دیده می شود. غذای این میمون حشراتی هستند که چوب ها را سوراخ می کنند.

آی-آی
آی-آی

کلامیدوسور،نوعی خزنده حشره خوار(Frill-necked lizard)

کلامیدوسور را می توان در غرب استرالیا،جنوب گینه ی نو و شمال استرالیا پیدا کرد.همچنین این جانور به اژدهای چین دار نیز معروف است. پوست این جانور در قسمت سر و گردن به صورت چین هایی به عقب تا خورده است.

کلامیدوسور

ماهی حبابی(Blobfish)

ماهی حبابی در آب های دریاچه های تاسمانی در استرالیا زندگی می کند.معمولاً این ماهی را می توان در اعماقی یافت که فشار آب 10 یا 20 برابر بیشتر از سطح دریا باشد.

ماهی حبابی

خرچنگ یتی(Yeti crab)

این حیوان جزو سخت پوستان است و در سال 2005 در جنوب اقیانوس آرام در عمق 2160 متری پیدا شد. خرچنگ یتی دارای پوشش روشن و ابریشمی شبیه به خز می باشد.این پوشش حاوی نوعی باکتری است که مسمومیت آب های معدنی را از بین می برد.

خرچنگ یتی

موش کور دماغ ستاره ای(Star-nosed mole

موش کور دماغ ستاره ای در شرق کانادا و شمال شرقی ایالت متحده زندگی می کند.این حیوان معمولاً در زمین های پست و مرطوب بسر می برد و از حشرات آبزی و نرم تنان تغذیه می کند.این موش کور در زمستان کاملاً فعال است و می تواند در میان برف تونل حفر کند و در رودخانه مملو از برف شنا کند.

موش کور دماغ ستاره ای
موش کور دماغ ستاره ای

میمون پوزه دراز(Proboscis monkey)

این حیوان معروف به میمون پوزه دراز است و در جزیره ی در جنوب شرقی آسیا زندگی می کند. رنگ این میمون قهوه ای مایل به قرمز است.

میمون پوزه دراز
میمون پوزه دراز

امپراطور تامارین(Emperor tamarin)

این میمون در شرق پرو،شمال بولیوی و جنوب غربی آمازون زندگی می کند.خصیصه ی بارز این پستاندار سبیل های سفید رنگ و بسیار بلندش است. رنگ این میمون خاکستری است و لکه هایی در قسمت قفسه ی سینه اش دیده می شود. غذای این حیوان میوه و حشره است.

امپراطور تامارین
امپراطور تامارین

خرگوش پشمالو(Angora rabit)

این خرگوش اهلی است و در قرن هفدهم محبوب خانواده های سلطنتی فرانسه بود.سپس آن ها در بخش های گوناگون اروپا و ایالت متحده پراکنده شدند.این حیوان به خاطر خز ابریشمی،نرم و بلندش معروف است.در حال حاضر گونه های منحصر به فرد زیادی از این خرگوش وجود دارد.

خرگوش پشمالو
خرگوش پشمالو
خرگوش پشمالو

بوزینه قد کوتاه (Pygmy marmoset)

بوزینه ی قد کوتاه میمونی است که در غرب برزیل،شرق پرو،اکوادور و جنوب شرقی کلمبیا زندگی می کند.این حیوان کوچکترین میمون جهان است و طول بدنش بدون احتساب دمش 14 الی 16 سانتی متر است. وزن جنس نر 140 گرم و وزن جنس ماده در حدود 120 گرم است.

بوزینه قد کوتاه
بوزینه قد کوتاه

اختاپوس دامبو (Dumbo octopus)

این اختاپوس در اعماق 500 الی 5000 متری دریاهای عمیق ،در نواحی قطبی زندگی می کند این حیوان دارای دو پره ی برآمده ی گوش مانند است.این اختاپوس از کرم ها و سخت پوستان تغذیه می کند.

اختاپوس دامبو
اختاپوس دامبو

خفاشی با پاهای مکنده (Sucker-footed bat)

این خفاش در جنگل های شرقی ماداگاسکار یافت می شود. سوراخ های مکنده ی کوچکی روی مچ و قوزک پای آن ها وجود دارد.

گونه های جدید خفاش با پاهای مکنده در ماداگاسکار دیده شده است.این گونه های جدید در جنگل های غربی و خشک ماداگاسکار زندگی می کنند.مکنده های چسبناکی روی پاها و شست شان وجود دارد.

هر دو نوع این خفاش در معرض خطر انقراض هستند.

خفاشی با پاهای مکنده
خفاشی با پاهای مکنده

سگ کمندور (Komondor dog)

سگ کمندور یک سگ نگهبان است . در ابتدا این سگ در هانگاری زندگی می کرد.این حیوان دارای پوشش ضخیم و بلند شبیه به خز است.اندازه ی مذکرها 70 سانتی متر و مونث ها 5/67 سانتی متر است.

سگ کمندور

سگ کمندور

ترجمه:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***************************************

مطالب مرتبط

سنجاقک و دمزل فلای

ستاره دریایی

یازده حیوان هنر مند

حشره دعاخوان

آلپاکا

موش گوش دراز

موش کور دماغ ستاره ای

بهترین پرنده شناگر

میمون های شبگرد

جوجه تیغی

خرگوش بی دم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.