تبیان، دستیار زندگی
مبحث «الهیات» کتاب شفای ابن سینا با ترجمه ابراهیم دادجو از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبحث «الهيات» شفاي ابن سينا منتشر مي‌شود
الهیات

مبحث «الهیات» کتاب شفای ابن سینا با ترجمه ابراهیم دادجو از سوي موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ کتاب شفای ابن سینا كه از مهم‌ترين آثار نگاشته شده در حوزه فلسفه اسلامي محسوب مي‌شود، از چهار قسمت اصلی منطق، طبیعیات، ریاضیات و الهیات تشکیل شده است.

ابن سینا در بخش الهیات اين کتاب، در 10 مقاله با رویکردی ارسطویی به مباحث مرتبط با فلسفه اولی می‌پردازد.

در مقاله نخست، وي به مباحثی چون موضوع و فایده، واجب الوجود و ممکن الوجود و حقیقت و صدق می‌پردازد و مقاله دوم الهیات شفا نيز به جوهر و اقسام آن و ارتباط بین ماده و صورت اختصاص دارد.

از مباحث هشت مقاله دیگر این اثر می‌توان به موضوعاتی چون واحد و کثیر، کم و کیف، تقدم و تاخر، قوه و فعل، تعریف به جنس و نوع و فصل، و... اشاره كرد.

ابراهیم دادجو، مترجم اين اثر از استادان حوزه فلسفه است که تا کنون آثاری چون «تاریخ فلسفه کاپلستون(جلد دوم): فلسفه قرون وسطی از آوگوستینوس تا اسکوتوس»، «گ‍ف‍ت‍ار در م‍اب‍ع‍دال‍طب‍ی‍ع‍ه‌ و ن‍وش‍ت‍اره‍ای‌ م‍رب‍وط ب‍ه‌ آن‌(اثر لای‍ب‍ن‍ی‍ت‍س)»، «اخ‍لاق‌ از دی‍دگ‍اه‌ ارس‍طو، ( اثر ج‍رارد ج‌. ه‍ی‍وز)» و «ق‍دی‍س‌ ب‍ون‍ا و ن‍ت‍ورا و آک‍وی‍ن‍اس ‌(اثر ف‍ردری‍ک‌ ک‍اپ‍ل‍س‍ت‍ون)‌» را ترجمه کرده است.

كتاب 362 صفحه‌ای «الهیات از کتاب شفا» اواخر پاییز امسال توسط انتشارات امیرکبیر در شمارگان يك هزار نسخه و بهاي 12 هزار و 500 تومان روانه بازار نشر خواهد شد.