تبیان، دستیار زندگی
موادلازم میگوی درشت  800 گرم تخم مرغ  2 عدد آرد ذرت  یک چهارم لیوان نان تُست 8 ورق پیازچه ریزشده 2 عدد روغن  به مقدار لازم مواد لازم برای تهیه سس: سس فلفل  یک چهارم لیوان آب مرغ  یک چهارم لیوان سویا سس  2 قاشق مرباخوری طرز ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میگو با نان تُست


موادلازم

میگوی درشت800 گرم
تخم مرغ2 عدد
آرد ذرتیک چهارم لیوان
نان تُست8 ورق
پیازچه ریزشده2 عدد
روغنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس:

سس فلفلیک چهارم لیوان
آب مرغیک چهارم لیوان
سویا سس2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

1- میگوها را پوست کنده ، پاک می کنیم ولی دم آن را جدا نمی کنیم. سپس یک شکاف روی پشت میگوها می دهیم، طوریکه میگوها دو قسمت شوند ولی جدا نشوند و در مخلوطی از تخم مرغ  زده شده و آرد ذرت می خوابانیم.

2- قسمت برشته نان ها را جدا کرده و هر ورق نان را به دو قسمت برش می دهیم، سس روی هر نان تُست یک میگو می گذاریم و با دست، خوب فشار می دهیم آن گاه پیازچه بر روی آن پاشیده و کمی فشار می دهیم که پیازچه ها به میگو بچسبد.

حال روغن را در ماهی تابه ریخته و با دقت نان ها را همراه میگو سرخ می کنیم و روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس با سس فلفل سرو می کنیم.

برای تهیه سس برای میگو، تمام مواد لازم آن را با هم مخلوط می کنیم.

نكات تغذیه ای :

میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و نسبت به سایر غذاهای غنی از پروتئین مثل گوشت قرمز  و مرغ كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود، به همین دلیل برای گروه هایی از مردم ،نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند، میگو غذای مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنهاست.

میگو در كل دارای چربی كمی می باشد. اسیدهای چرب اُمگا-3  كه از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی بدن مفید هستند، در میگو به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در كاهش خطر بیماری های قلبی  مؤثر واقع شوند.

هر چند که کلسترول  موجود در میگو بیشتر از کلسترول گوشت قرمز است ، ولی میگو باعث کاهش LDL ( کلسترول بد ) در خون می شود، زیرا زمانی کلسترول ماده غذایی اثرات مضری برای بدن دارد که جذب شود. به نظر می رسد که چربی اشباع یکی از عواملی است که باعث افزایش جذب کلسترول در بدن می شود. بنابراین می توان گفت مواد غذایی مثل گوشت قرمز که باعث افزایش کلسترول بد در خون می شوند، دارای چربی اشباع بالایی نیز هستند. ولی مقدار چربی اشباع میگو در مقایسه با گوشت قرمز کمتر است. همچنین دارای چربی های غیر اشباع ( اُمگا-3 )  مفیدی است که باعث افزایش HDL  ( کلسترول خوب ) در خون می شود.

ولدخانی - کارشناس تغذیه تبیان

منبع : دنیای تغذیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.