سه شنبه 3 اسفند 1395 - 24 جمادي الاول 1438 - 21 فوريه 2017
  تئاتر ایران در حال پوست‌اندازی است
تئاتر ایران در حال پوست‌اندازی است
تئاتر ایران در حال پوست‌اندازی است
حسین پارسایی معتقد است؛ تئاتر کشور در شرایط حاضر دارد تغییر می‌کند، زیرا مدل اقتصادی تئاتر تغییر پیدا کرده و این هنر برای اینکه زنده بماند، دست به هر تمهیدی می‌زند که به این تمهیدات "پوست‌اندازی" می‌گویند.
  حمیدرضا آذرنگ: ما هنوز وسط جنگ هستیم
حمیدرضا آذرنگ: ما هنوز وسط جنگ هستیم
حمیدرضا آذرنگ: ما هنوز وسط جنگ هستیم
حمیدرضا آذرنگ معتقد است هنوز جنگ در کشور تمام نشده زیرا کم شعوری و کم فرهنگی که مرتبط با جنگ بوده، هنوز ادامه دارد.
 ناگفته‌ها و دغدغه‌های "حمید گلی" برای تئاتر
ناگفته‌ها و دغدغه‌های "حمید گلی" برای تئاتر
ناگفته‌ها و دغدغه‌های "حمید گلی" برای تئاتر
حمید گلی با بیان اینکه "گزیده دیدن با این که تماشاچی مستمر تئاتر باشید متفاوت است" درباره شرایط امروزه تئاتر کشور به خصوص تئاتر کودک معتقد است: من از متولیان و مسئولانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند گله دارم. ما در تهران تعداد محدودی سالن مخصوص نمایش‌های کودک داریم، این در حالی است که آنها هم شرایط خوبی ندارند، چه به لحاظ موقعیت مکانی و قرار گیری در شهر و چه از نظر تجهیزات و امکانات.
 این یک هشدار جدی قبل از یک اتفاق تلخ است!
این یک هشدار جدی قبل از یک اتفاق تلخ است!
این یک هشدار جدی قبل از یک اتفاق تلخ است!
محمد عاقبتی که به تازگی اجرای نمایشش را در تالار هنر به پایان رسانده با انتقاد از شرایط و امکانات این تالار بیان کرد: بعد از چندین شب اجرای نمایش در تالار هنر می‌توانم بگویم از انتخاب این تالار برای به صحنه بردن نمایشم بسیار ناراضی و پشیمان هستم. مطمئنم با این وضعیت هیچ‌گاه دیگر به این تالار برنخواهم گشت.
  جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، حامی تئاتر کودک نیست!
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، حامی تئاتر کودک نیست!
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، حامی تئاتر کودک نیست!
«جشنواره حامی، تغییردهنده یا سیاست‌گذار تئاتر کودک نیست. جشنواره موقعیتی را فراهم می‌کند تا نمایشگران تئاتر کودک که در طول سال گذشته کارهایی را اجرا کرده‌اند در کنار هم تولیداتشان را به معرض تماشا بگذارند»
 تجربه‌ای که برای این بازیگر ناشناخته است
تجربه‌ای که برای این بازیگر ناشناخته است
تجربه‌ای که برای این بازیگر ناشناخته است
حبیب دهقان نسب گفت: بازی در نمایش «رسول» به دلیل میدانی بودن صحنه برایم یک تجربه تازه است و تا به حال این نوع نمایش را با تماشاگران زیاد کار نکرده‌ام.
 «رسول» اثری قصه‌گو است
«رسول» اثری قصه‌گو است
«رسول» اثری قصه‌گو است
کاظم هژیرآزاد از تجربه بازی در نمایش محیطی «رسول» سخن گفت و یادآور شد مخاطبان به دلیل قصه گو بودن این اثر نمایشی ارتباط خوبی با آن برقرار می کنند.
 با "کرمی" درباره‌ی حاشیه‌و متن "تئاتر"
با "کرمی" درباره‌ی حاشیه‌و متن "تئاتر"
با "کرمی" درباره‌ی حاشیه‌و متن "تئاتر"
مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه اخیرا هیچ کارگردان تئاتری به دادگاه احضار نشده است و با اشاره به اینکه "سخت‌گیری‌ها در راستای عمل به قانون است"، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از تئاتر لاکچری فاصله بگیریم، باید مشکلات بودجه‌ای تئاتر برطرف شود.
دستاورد نمایش‌‌«رسول»به روایت مرزبان
دستاورد نمایش‌‌«رسول»به روایت مرزبان
دستاورد نمایش‌‌«رسول»به روایت مرزبان
هادی مرزبان، کارگردان تئاتر درباره شکل و شیوه اجرای نمایش‌های محيطي و میدانی و ضرورت اجراي آن در شهر تهران گفت: «کارهای میدانی تا حد امکان باید به واقعیت نزدیک باشد و حدود 70 درصد اجرای آن وابسته به تماشاگران و ارتباط با آنهاست.»
 با نعیمی درباره‌ی حاشیه و متن «رسول»
با نعیمی درباره‌ی حاشیه و متن «رسول»
با نعیمی درباره‌ی حاشیه و متن «رسول»
حمیدرضا نعیمی که به زودی با نمایش میدانی «رسول» روی صحنه می‌رود، با اشاره به تازه بودن چنین تجربه‌ای در کارنامه کاری‌اش، از حمایت نشدن تئاتر حرفه‌ای کشور از سوی شهرداری‌ها انتقاد کرد.
 تئاتر دفاع مقدس نیازمند پژوهش است
تئاتر دفاع مقدس نیازمند پژوهش است
تئاتر دفاع مقدس نیازمند پژوهش است
دبیر بخش نمایشنامه نویسی شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت عنوان کرد: نمایشنامه نویسی و تئاتر دفاع مقدس و مقاومت در کشور ما نه فراموش می‌شود و نه فراموش شدنی است، هر چند جای کار زیادی دارد و در برخی حوزه‌ها مغفول مانده است.
هنرمند صداي حذف‌شدگان است
هنرمند صداي حذف‌شدگان است
هنرمند صداي حذف‌شدگان است
تئاتر امروز در مقايسه با سال‌هاي ابتدايي دهه ٧٠ كه رضا بهبودي و هم‌نسلانش تحصيل و تمرين حرفه‌اي نمايش را پيشه كردند شكل و شمايل متفاوتي گرفته است. عده‌اي عنوان «دوران گذار» را برايش برگزيده‌اند، گرچه مشخص هم نيست اين گذار به همين زودي‌ها‌ گذر كند.
استند‌‌آپ‌کمد‌‌ی د‌‌شوارترین ژانر تئاتر است
استند‌‌آپ‌کمد‌‌ی د‌‌شوارترین ژانر تئاتر است
استند‌‌آپ‌کمد‌‌ی د‌‌شوارترین ژانر تئاتر است
واقعا استند‌‌آپ‌کمد‌‌ی د‌‌شوارترین نوع تئاتر برای بازیگر است و د‌‌ر سراسر جهان امضای استند‌‌آپ‌کمد‌‌ی این است که تنها وسیله‌ای که اجراگر د‌‌ر اختیار د‌‌ارد‌‌، یک صند‌‌لی و یا چهارپایه است.
تیولا دغدغه جنگ دارد
تیولا دغدغه جنگ دارد
تیولا دغدغه جنگ دارد
خالق «خرمگس» این‌بار نیز با اثری متفاوت پا به عرصه تئاتر گذاشته است. علی عابدی با نوشته‌های خاص و اجراهای خاص‌تر توانسته است نظر بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان تئاتر را به خود جلب کند. اثر جدید وی «تیولا» نام دارد و قرار است در مردادماه روی صحنه تماشاخانه مهرگان برود، به‌این‌جهت مصاحبه‌ای را با او ترتیب دادیم تا بیشتر با این اثر آشنا شویم.
اجرای سراسری «افسانه ببر» بدون اجازه مترجم
اجرای سراسری «افسانه ببر» بدون اجازه مترجم
اجرای سراسری «افسانه ببر» بدون اجازه مترجم
صدرالدین زاهد یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تئاتر دهه 50 شمسی است. اما در سال‌های اخیر هم او بی‌کار نبوده و نمایش‌هایی را در معتبرترین جشنواره‌های فرانسه و ایتالیا روی صحنه برده است.
دنياي داستان‌هاي ابوتراب خسروي را دوست دارم
دنياي داستان‌هاي ابوتراب خسروي را دوست دارم
دنياي داستان‌هاي ابوتراب خسروي را دوست دارم
مهدي نصيري، منتقد، نمايش‌نامه‌نويس، کارگردان و مدرس تئاتر است. او دکتراي ادبيات نمايشي دارد و درحال‌حاضر علاوه‌بر اينکه رئيس کانون ملي منتقدان تئاتر ايران است، نمايش‌نامه مي‌نويسد و کارگرداني مي‌کند. «اين قصه را با من بخوان» تازه‌ترين نمايش اوست که اين روزها در تالار مهر حوزه هنري روي صحنه است. نمايش‌نامه‌اي که از يک داستان کوتاه در مجموعه «کتاب ويران» ابوتراب خسروي اقتباس شده است.
  مدت‌ها بود دغدغه حضور در تئاتر را داشتم
مدت‌ها بود دغدغه حضور در تئاتر را داشتم
مدت‌ها بود دغدغه حضور در تئاتر را داشتم
«مدت‌ها بود دغدغه حضور در تئاتر را داشتم و تصمیم داشتم به این هنر ورود کنم اما همواره تمایل داشتم پرقدرت در این حوزه ظاهر شوم.»
شقاوت علیه خود
شقاوت علیه خود
شقاوت علیه خود
سارا مخاوات در نخستین تجربه کارگردانی‌اش «خداحافظ باغ‌ آلبالوی من» را در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه آورده است. این نمایش با بازی نازنین احمدی، پرنده علایی و هاله گرجی هر شب ساعت ۲۰ تا پایان مرداد اجرا می‌شود. در ادامه گفت‌وگوی آیدا عمیدی، شاعر، را با سارا مخاوات، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان این اثر، می‌خوانید.
یک کارگردان:مشکل تئاتر تماشاگران بی هدف هستند
یک کارگردان:مشکل تئاتر تماشاگران بی هدف هستند
یک کارگردان:مشکل تئاتر تماشاگران بی هدف هستند
کارگردان و مدرس تئاتر،گفت:مشکل بزرگ و اساسی در تئاتر کشور تماشاگران موقتی و بی هدف هستند.
در پی مشق‌های تازه‌ام
در پی مشق‌های تازه‌ام
در پی مشق‌های تازه‌ام
مرتضی میرمنتظمی چندی پیش بازاجرائی از نمایش «مالی سویینی» را با بازی امیر آقایی، الهام کردا و صابر ابر در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برد. او هدف از این بازاجرا را مشق تازه بیان می‌کند و لابه‌لای حرف‌هایش بر این مهم تأکید دارد؛ تا آنجا که نام گروه تئاتری‌اش را هم گروه تئاتر مشق گذاشته و می‌گوید مدام در پی مشق‌های تازه است. با او به‌مناسبت بازاجرای مالی‌سویینی گفت‌وگو کردیم.
تلفن : 81200000
پست الکترونیک : public@tebyan.com
آدرس : بلوارکشاورز ، خیابان نادری ، نبش حجت دوست ، پلاک 12

ارتباط با ما

روابط عمومی

درباره ما

نقشه سایت

تعدادبازدیدکنندگان
افراد آنلاین
x