تبیان، دستیار زندگی
برای درست کردن ریسه ی پرچمی به مقداری کاغذ مناسب ، قیچی و چسب نیاز دارید.همچنین برای تزیین آن نیاز به خودکار و مداد دارید.شما می توانید حروف و تصویرهایی بسازید و روی کاغذ بچسبانید.برای متصل کردن پرچم ها به هم نیاز به مقداری نخ نیز هست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ریسه ی پرچمی

ریسه

در جشن ها برای تزیین اتاق،حیاط می توانید از این ریسه های پرچمی استفاده کنید.

مرحله ی اول

مواد مورد نیاز

مواد

برای درست کردن ریسه ی پرچمی به مقداری کاغذ مناسب ، قیچی و چسب نیاز دارید.همچنین برای تزیین آن نیاز به خودکار و مداد  دارید.شما می توانید حروف و تصویرهایی بسازید و روی کاغذ بچسبانید.برای متصل کردن پرچم ها به هم نیاز به مقداری نخ نیز هست.

مرحله ی دوم

پرچم های سه گوش

کاغذ

برای درست کردن پرچم سه گوش شما به یک مثلث به همراه لبه ای در قسمت بالا نیازمند هستید.اندازه ی مثلث بسته به تعداد پرچم های سه گوش و طول ریسه تان می باشد.اندازه ی تکه های کاغذ من به اندازه ی کاغذ A4 و اندازه ی لبه ی مثلث به اندازه ی عرض خط کش  است.کشیدن نقطه ای در قسمت انتهایی،دو ضلع کشیده ی مثلث را به ما می دهد.

مرحله ی سوم

تزیین پرچم های سه گوش

مثلث

زمانی که شما پرچم های سه گوش تان را بریدید،لبه های آن را به عقب تا کنید و گوشه های آن را ببرید تا وقتی آن ها را تا می کنید، دیده نشوند.

تزیینات را به جلوی پرچم سه گوش اضافه کنید.از آن جایی که من خیلی هنرمند نیستم ،از یک سری حروف پرینت گرفتم.اما شما می توانید تمام کارهای ریسه های پرچمی را خودتان به تنهایی انجام دهید.

مرحله ی چهارم

ریسه

مقداری نخ ببرید.توجه داشته باشید که نخ باید کمی بلندتر از فضای مورد نظر شما باشد.اگر پیغام شما بیشتر از یک کلمه بود،می توانید نخ را از وسط به قسمت بالا بچسبانید.

هر حرف را به نوبت از قسمت لبه مثلث بر روی نخ آویزان کنید.لبه را با چسب مایع یا نوار چسب یا منگنه محکم کنید.

مرحله ی پنجم

وقتی کار شما با ریسه ی پرچمی تمام شد،می توانید آن را بسته بندی کرده و در جای مناسبی قراردهید.ریسه ی پرچمی فضای زیادی اشغال نمی کند،حتی می توانید پرچم ها را از نخ شان جدا کنید و در موقعیت های خاص دیگر،از پیغام های دیگر استفاده کرد.

ترجمه:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

******************************************

مطالب مرتبط

جعبه ی هدیه

ساعت مهره ای

کلاه عروسکی

دوربین مقوایی

نگهدارنده ی کیسه ی پلاستیکی

عروسک نمایش

گوریل بازیگوش(کاردستی

جامدادی زیپی

ساخت کلاه لبه دار مثل آب خوردن(کاردستی)

ظرف قورباغه ای شکل

منجنیق جیبی بسازید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.