تبیان، دستیار زندگی
انی تک تیراندازی های ناحیه واشنگتن "جیغ" و "همراه باد" در جشنواره طلای سرخ جشنواره فیلم "خروس طلایی و صد گل" چین از دیروز آغاز شد دو عکس ایرانی در مسابقه بین المللی LOKA اسلوونی "اینجا چراغی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم هالیوود، قربانی تک تیراندازی های ناحیه واشنگتن

"جیغ" و "همراه باد" در جشنواره طلای سرخ

جشنواره فیلم "خروس طلایی و صد گل" چین از دیروز آغاز شد

دو عکس ایرانی در مسابقه بین المللی

LOKA

اسلوونی

"اینجا چراغی روشن است " دوباره به راه افتاد.

معاونت سینمایی به بیمارستان منتقل شد

فیلم هالیوود، قربانی تک تیراندازی های ناحیه واشنگتن

کالین فارل هنرپیشه ایرلندی در فیلم «باجه تلفن»

اکران یک فیلم ساخته هالیوود درباره یک تک تیرانداز فراری در آمریکا به خاطر شباهت به وقایع اخیر حومه واشنگتن - پایتخت آمریکا- به تاخیر افتاده است.

فیلم"باجه تلفن"درباره تک تیراندازی است که یک غریبه را در باجه یک تلفن عمومی در خیابان های نیویورک هدف گرفته است.داستان این فیلم شباهت تکان دهنده ای به رشته- تیراندازی های اخیر واشنگتن دارد که در جریان آنها تاکنون 9 نفر به ضرب گلوله تک تیرانداز به قتل رسیده اند وعامل یا عاملان این حوادث تاکنون دستگیر نشده اند.

"فلو گریس" سخنگوی استودیوی فیلمسازی "فاکس" گفت: "با توجه به وقایع اخیر، ما اکران فیلم باجه تلفن را به تاخیر می اندازیم."

تاریخ جدید اکران فیلم هنوز مشخص نشده است.

"لری کوهن" نویسنده فیلمنامه باجه تلفن، گفته است: «نمی خواهد فیلم برای خانواده های قربانیان این رشته حوادث ناراحتیهایی به دنبال داشته باشد. »او اخیرا گفته است:«فیلم در مقایسه با حقایق وقایع جاری بی اهمیت است.»

«باجه تلفن» با درخشش "کیفر سوترلند" در نقش کسی که به باجه تلفناندازی می کند، و"کالین فارل" هنرپیشه ایرلندی در نقش یک مرد اهل نیویورککه به تلفن جواب می دهد، ساخته شده است.

در این فیلمبه "کالین فارل" گفته می شود که در صورت گذاشتن گوشی تلفن کشته خواهد شد، و او حتی اشعه لیزر تفنگ تیرانداز را می بیند اما نمی تواند خود تیرانداز را مشاهده کند.

فیلم دیگری با موضوعی مشابه به نام مصاحبه با تروریست درباره یک سرباز سابق نیروی دریایی که ادعا می کند«پرزیدنت کندی» را هدف گلوله قرار داده است، طبق برنامه در ماه نوامبر اکران خواهد شد.

هالیوود در گذشته نیز مجبور شده است به خاطر وقوع حوادث واقعی اکران برخی فیلم هایش را به تاخیر بیاندازد.

اکران فیلم قبلی "جوئل شوماخر"، کارگردان باجه تلفن به نام«همراه بد» نیزپس از حوادث 11 سپتامبر به تاخیر افتاد.

"جیغ" و "همراه باد" در جشنواره طلای سرخ

فیلم های "جیغ" ساخته محمدرضا اصلانی و "همراه باد" کار منوچهر طیاب برای دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله طلای سرخ ارائه شد .

روابط عمومی جشنواره اعلام کرد : این دو فیلم به همراه آثاری از ناصر تقوایی ، محمد علی سجادی، مسعود کرامتی، امیر شهاب رضویان ، فرشاد فداییان ، منوچهر درم بخش ، مهوش شیخ الاسلامی و ... دهها اثر کوتاه از مستندسازان و سینماگران جوان کشور در جشنواره حضور دارند.

جشنواره فیلم "خروس طلایی و صد گل" چین از دیروز آغاز شد

یازدهمین جشنواره بین المللی "خروس طلایی و صد گل" که از جشنواره های معتبر فیلم در چین است، از روز جمعه در شهر "ووشی" واقع در استان "جیانگ سو" در شرق چین آغاز شد.

به گزارش ایرنا از پکن ، در دو دوره گذشته این جشنواره، فیلم هایی از ایران نیز شرکت داشت اما در این دوره هیچ فیلمی از کشورمان شرکت ندارد. تنها «سیف الله داد»، معاون پیشین سینمایی وزات ارشاد و یکی از کارگردانان سینمای ایران برای حضور در این جشنواره، صبح پنجشنبه وارد پکن شده و عصر امروز عازم «ووشی» شد. در جشنواره امسال که تا 30 مهر ماه ادامه خواهد داشت ، فیلم هایی از کشورهای گوناگون شرکت دارند. گفتنی است که "صد گل" نیز جایزه ای است که در سال 1962 از سوی انجمن فیلم چین، به بهترین دست-اندرکان فیلم این کشور تعلق می گیرد.

دو عکس ایرانی در مسابقه بین المللی

LOKA

اسلوونی

دو قطع عکس ارسالی آژانس عکس ایران به پنجمین مسابقه بین المللی عکسLOKA در کشور اسلوونی ، از سوی گروه داوری بین المللی مسابقه پذیرفته شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، «علی آل حسینی» از تهران و «بهروز باقرزاده» از ارومیه ، دو عکاسی هستند که آثارشان به واسطه آژانس عکس ایران ، در این رقابت شرکت دارند.

"اینجا چراغی روشن است " دوباره به راه افتاد.

فیلمبرداری سومین ساخته سینمایی «سید رضا میرکریمی» که پس از فیلمبرداری، 20 درصد آن به دلیل عدم حضور به موقع «حمید فرخ نژاد» یکی از بازیگران فیلم متوقف شده بود ، بار دیگر از سر گرفته شد.

فیلم «اینجا چراغی روشن است» که فیلمنامه آن را «میرکریمی» نوشته است ، بازیگرانی چون حبیب رضایی ، حمید فرخ نژاد و فلامک جنیدی به ایفای نقش می پردازند . گفتنی است که «فرخ نژاد» هم اکنون درگیر بازی در فیلم «زیر آواز باران» به کارگردانی رضا کریمی است . «اینجا چراغ روشن است»، داستان متولی امامزاده ای است که برای معالجه بیماری اش مجبور به ترک امامزاده می شود . او امامزاده را به برادرزاده ساده دل خود می سپارد . سپس او تحت تاثیر خواب هایی که می بیند ،با امامزاده برخوردی نامتعارف دارد و ...

معاونت سینمایی به بیمارستان منتقل شد

"محمد حسن پزشک" معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشICUیکی از بیمارستانهای تهران بستری شد .

«پزشک» به علت حاد شدن بیماری حنجره ، تحت عمل جراحی قرار گفت و تا روز یکشنبه تحت نظر پزشک معالج، دربیمارستان به سرمی برد . وضع عمومی وی تا زمان مخابره این خبر، به روزنامه حیات نو، طبق نظر مسئول بخش ، خوب بوده و کاملا هوشیار است .