تبیان، دستیار زندگی
پلیس 110 هر 10 دقیقه یك گزارش مبنی بر یك سرقت خانگی دریافت می كند. شاید متن فوق آگهی تبلیغاتی یك شركت تولید كننده سیستم های حفاظتی باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه ای ایمن از سرقت

سرقت

پلیس 110 هر 10 دقیقه یك گزارش مبنی بر یك سرقت خانگی دریافت می كند. شاید متن فوق آگهی تبلیغاتی یك شركت تولید كننده سیستم های حفاظتی باشد كه در روزنامه ها و مجلات به چاپ می رسد. البته آنها این مسئله را برای ترغیب بیشتر مشتری ها به خرید محصولاتشان عنوان می كنند. با این وجود حفظ امنیت خانگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و كارهایی هست كه با انجام دادن آنها می توانید از دزدی های خانگی جلوگیری بعمل آورید و امنیت و آسایش را به خانه خود دعوت كنید.

هر خانه ای در معرض سرقت قرار دارد

در نظر داشته باشید كه هر كسی می تواند قربانی سرقت و دزدی شود و شما هم از این امر مستثنی نیستید. به همین دلیل تحت هر شرایطی می بایست امنیت خانه خود را حفظ كنید چراكه در صورت بروز هر گونه سرقت مطمئناً آرامش ذهنیتان برای مدت ها از بین خواهد رفت.

مجرمان چون مسلح هستند تهدید به صدمه زدن و كشتن خانواده كرده و بعد به راحتی كلیه وسایل خانه را می ربایند.  قرار دادن زنجیر در پشت درب ورودی از ورود آنها به داخل خانه جلوگیری بعمل می آورد.

ایمنی خانه را حفظ كنید

زمانیكه از خانه بیرون می روید از بسته بودن درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل كنید. اگر تمایل به باز گذاشتن پنجره ها دارید، حتماً برای پنجره ها حفاظ در نظر بگیرید. بهتر است از حفاظی استفاده كنید كه بر روی دیوارنصب می شود نه پنجره؛ این نوع حفاظ ها دارای ایمنی بالاتری هستند.

استفاده از زنجیر شب بند برای پشت در

برخی از سارقین، گروگانگیر هم هستند و زمانی وارد خانه می شوند كه همه اعضای خانه در منزل به سر می برند. این سارقان حرفه ای ساكنان را گروگان گرفته و با به كار بردن ابزار تهدید و ارعاب كنترل امور را بدست می گیرند. مجرمان چون مسلح هستند تهدید به صدمه زدن و كشتن خانواده كرده و بعد به راحتی كلیه وسایل خانه را می ربایند.  قرار دادن زنجیر در پشت درب ورودی از ورود آنها به داخل خانه جلوگیری بعمل می آورد.

استفاده از چشمی

اگر روی درب چشمی داشته باشید می توانید ببینید چه كسی در حال در زدن است و اگر ناشناس بود و یا به او مشكوك شدید می توانید در را باز نكرده و به سرعت با پلیس تماس حاصل كنید.

برای سارقین مخفیگاه درست نكنید

بوته ها و شمشادهای انبوه بهترین مكان برای مخفی شدن هستند. بوته های اطراف محوطه ورودی را هرس كنید و اجازه ندهید بیش از اندازه رشد كنند. بوته ها و درختچه های پر شاخ و برگ بهترین جا برای مخفی شدن سارقان هستند.

سرقت

سنسور هشداردهنده درب و پنجره

اگر احساس می كنید خانه تان در معرض سرقت قرار گرفته است، بی تردید یكی از این كیت های هشدار دهنده را خریداری كنید. این محصول قیمت بالایی ندارد، با باتری كار می كند، و دارای زنگ خطری است كه اگر پنجره و درب باز و یا شكسته شود زنگ آن به صدا در می آید.

وانمود كنید همیشه یك نفر در خانه هست

اگر قرار است به مسافرت بروید و یا برای چند روز در خانه نیستید، یكی از این تایمر های ارزان قیمت را خریداری كنید. این تایمر ها با توجه به زمانیكه برایشان تعیین می كنید وسایل برقی را به صورت اتوماتیك روشن و خاموش می كنند. آنها را به چراغ اتاق ها، رادیو و تلویزیون وصل كنید تا در طول شبانه روز این وسایل روشن و خاموش شوند.

بهتر است از حفاظی استفاده كنید كه بر روی دیوارنصب می شود نه پنجره؛ این نوع حفاظ ها دارای ایمنی بالاتری هستند.

با همسایگان خود ارتباط دوستانه برقرار كنید

همسایه ها می توانند زمانی كه شما در خانه نیستید مراقب اوضاع باشند. یك سگ كوچك هم می تواند نگهبان خوبی باشد و با پارس كردن دیگران را متوجه اوضاع كند.

نصب دوربین های مدار بسته

دوربین های حفاظتی در هر كجای خانه نصب می شوند. می توانید آنها را به كامپیوتر شخصی خود وصل كرده و حتی زمانیكه در خانه نیستید نیز آنها را چك كنید.

هشدار

اگر وارد خانه شده و متوجه سرقت شدید سریع از خانه خارج شوید و با پلیس تماس بگیرید.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

سفر با خاطری آسوده

نا گفته ها در باب پوشاک

قبل از اتوکشی،خوانده شود

یازده مكان مخفى در خانه براى انبار كردن وسایل

راه های نگهداری و تعمیر كولرهای آبی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.