تبیان، دستیار زندگی
در حین ارسال خط و نقطه، برنامه‌ی رایانه‌ای مدار DTR و همچنین سیگنال دیگری به نام RTS را روشن می‌کند. در نمونه‌ای از مدار فرستنده که در زیر نشان داده شده، ما سوکت ١٤ پین را روی فیبر سوراخ‌دار نصب کرده‌ایم و اسیلاتور را روی آن قرار داده‌ایم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت فرستنده‌ی رایانه ای(4)

بسته بندی بهتر

فرستنده‌ی رایانه ای

در حین ارسال خط و نقطه، برنامه‌ی رایانه‌ای مدار DTR و همچنین سیگنال دیگری به نام RTS را روشن می‌کند. در نمونه‌ای از مدار فرستنده که در زیر نشان داده شده، ما سوکت ١٤ پین را روی فیبر سوراخ‌دار نصب کرده‌ایم و اسیلاتور را روی آن قرار داده‌ایم. یک LED آبی به پین RTS پورت سریال وصل شده‌است (پین ٧). LED به همراه اسیلاتور چشمک می‌زند که بر جذابیت پروژه می‌افزاید.

بسته بندی بهتر

با قرار دادن مدار بین پین‌های سوکت پورت سریال، اتصال پورت سریال به مدار چاپی محکم‌تر نگاه داشته می‌شود.فرستنده‌ی رایانه ای

سیم‌هایی که پورت سریال را به اسیلاتور و LED وصل می‌کنند، باعث می‌شوند قطعات و اتصالات روی مدار چاپی نگه‌داشته شوند.

آنتن این مدار یک سیم ١٥ سانتی‌متری است. در مدل CW، این سیم تنها چیزی است که برای دریافت سیگنال در هرجای خانه به آن نیاز دارید. آنتن بلندتر اجازه می‌دهد کل بلوک سیگنال را دریافت کند.

با عوض کردن اسیلاتور ١ مگاهرتز با اسیلاتور ٢٨.٣٢٢ مگاهرتز، و اتصال فرستنده به آنتن رادیو آماتور (١٠ متر سیم )، شما می‌توانید از شهری به شهر دیگر پیام بفرستید.

اتصال ٢٥ پین

برخی کامپیوترها از اتصال ٢٥ پین برای پورت سریال استفاده می‌کنند. پین‌های ٤،٥ و ٧ روی اتصال ٩ پینی متناظر پین‌های ٢٠، ٧ و ٤ روی اتصال ٢٥ پین است.

اتصال ٩ پین

اتصال ٢٥ پین

پین ٤

پین ٢٠

پین ٥

پین ٧

پین ٧

پین ٤

بازگشت