تبیان، دستیار زندگی
رسیدن به موفقیت هم یک سفارش کلی برای زندگیتان است. رسیدن به موفقیت شغلی، موفقیت تحصیلی، موفقیت در ازدواج، موفقیت در ارتباط برقرار کردن با دیگران، موفقیت در مبارزه با بدی های اخلاقی و... همه و همه سفارشی برای یک مرحله از زندگیتان و یا کل زندگیتان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرداخت هزینه برای خوشبختی

پول

لطفا پول سفارشات خود را به همراه داشته باشید!

تصور کنید فردی گرسنه و بیرون از منزل است، بنابراین تنها راهی که برای پاسخ به نیاز گرسنگی خود پیدا می کند رفتن به یک رستوران و سفارش دادن غذاست. تا به این جای کار همه چیز عادی است اما تصور کنید شخص مورد نظر پولی به همراه ندارد و با علم به اینکه پول ندارد قدم به رستوران می گذارد و سفارش یک پرس غذای عالی را نیز می دهد.

برداشت شما از چنین فردی چیست؟

حال تصور کنید دانش آموزی در رویای خود می بیند که در یک سمینار علمی در حال سخنرانی برای جمعی از مشتاقان علم است و مقاله او مورد استقبال و تقدیر حضار قرار می گیرد. چه رویای خوبی! اما به ادامه ماجرا توجه کنید این دانش آموز صبح ها به سختی از خواب بیدار می شود و به مدرسه می رود. تکالیف مدرسه را انجام نمی دهد. به راهنمایی های معلمان و دوستان و خانواده نیز اهمیتی نمی دهد. اصلا حال درس خواندن ندارد! در کنکور هم جزو همان سیاه لشگر معروف است! اما هنوز هم همان رویا را در سر دارد! برداشت شما از چنین فردی چیست؟

شما وقتی آرزویی می کنید در حقیقت برای زندگی تان سفارش می دهید پس باید مراقب باشید متناسب با آرزویتان هزینه ی آن سفارش را با تلاشتان بپردازید.

و باز هم تصور کنید فرد چاقی قصد کم کردن وزن خود را دارد تا لاغرتر شود و به اندامی متناسب برسد، لباس ها به تن او بیایند و دیگر نگران کلسترول و قند نباشد و دیگر با بالا رفتن از پله ها یا کمی تند راه رفتن به نفس نفس نیفتد. اما همین فرد را می بینیم که ناهار و شامش در حد یک نفر نیست! ورزش را که نگو، کلی زحمت دارد! کنترل تغذیه که اصلا مهم نیست! اما خوب، لاغر شدن خیلی خوب است. برداشت شما از چنین فردی چیست؟

ده نكته زندگی

در همه مثال های بالا هر فردی خواسته ای داشت. آرزوی او، خواسته او، درست مثل سفارش غذاست. اما همه آنها برای رسیدن به آرزوی خود یا همان سفارش خود تلاشی را هزینه نمی کنند .تلاش شما پول سفارش شماست.

چطور ممکن است با جیب خالی به رستوران بروید و یک پرس غذای مخصوص رستوران را نیز میل کنید؟ چطور ممکن است جزو سیاه لشکرها باشی اما برنده مقاله علمی سال شوی؟ چطور ممکن است انواع شیرینی و چربی ها مهمان هر روز معده شما باشند، اما از اندامی متناسب برخوردار باشید؟ بدون نخود و لوبیا و عدس و سبزی و رشته، آش رشته درست نمی شود. بدون پول، سفارش دادن غذا دیوانگی است.

بدون داشتن یک برنامه متناسب غذایی، ورزش، پوشیدن لباس های سایز پایین رویایی بیش نیست! رسیدن به موفقیت هم یک سفارش کلی برای زندگیتان است. رسیدن به موفقیت شغلی، موفقیت تحصیلی، موفقیت در ازدواج،  موفقیت در ارتباط برقرار کردن با دیگران، موفقیت در مبارزه با بدی های اخلاقی و... همه و همه سفارشی برای یک مرحله از زندگیتان و یا کل زندگیتان است. ولی فراموش نکنید که سفارش بدون پول فایده ای ندارد! پس لطفا پول سفارشات خود را به همراه داشته باشید!

باری خواسته ها و ارزو هایتان تلاش کنید .در غیر این صورت توقع رسیدن به آن ها را نداشته باشید.

منبع : موفقیت

تنظیم برای تبیان :داوودی

مقالات مرتبط :

احساس ارزشمندی کنید

آینده تان در گرو امروز

تنها تو مسئول انتخاب هایت هستی!

مهم ترین نیاز برای موفقیت