تبیان، دستیار زندگی
معرفی سری جدید دوربین های کانن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال

معمولا کاربران دوربین های عکاسی را به سه دسته کاربر خانگی، آماتور و حرفه ای تقسیم بندی می کنند. دوربین های ساخته شده متناسب با هر نوع کاربری دارای امکانات متفاوتی هستند. اصولا هر چه به سمت دوربین های حرفه ای تر پیش می رویم، علاوه براین امکانات دوربین ، وزن، ابعاد، تنظیمات دستی و از همه مهمتر قیمت ها افزایش پیدا می کند.

دوربین های متناسب با کاربری خانگی اغلب جزو سبکترین نوع دوربین ها می باشند که معمولا از آنها با اصطلاح Compact یا فشرده یاد می شود. در این نوع دوربین ها که معمولا حسگر 8 تا 10 مگاپیسلی دارند، و زوم لنز آنها 4تا 5 برابر است. از جدید ترین مدل های این دسته می توان به مدل های Ixus 200IS و IXUS 120IS کانن اشاره کرد.

دوربین های آماتور مناسب افرادی است که به عکاسی علاقه دارند و با برخی از تنظیمات دوربین کار می کنند در این نوع دوربین ها که اغلب حسگر 10 تا 12 مگا پیکسلی دارند، و زوم لنز آنها از 5 تا 24 برابر تغییر می کند می توان تمرکز( focus)  تصویر را به صورت دستی تغییر داد و با استفاده از زوم لنز بالا سوژه های دور دست را با کیفیتی مطلوب شکار کرد. از این دسته می توان به مدل های Power Shot SX20IS و Power Shot SX120IS کانن اشاره کرد.

دوربین های حرفه ای که به دور بین های SLR مشهورند، قابلیت تنظیم همه کارکرد ها به صورت دستی را دارند. این دوربین ها با قابلیت نصب لنزهای گوناگون با توجه به نوع عکاسی مورد نظر کاربر را دارند و میزان زوم لنز آن ها بستگی به نوع لنز بسته شده دوربین دارد. در این نوع دوربین ها و برای مصارف خاص گاهی تا دو برابر هزینه بدنه دوربین باید برای لنز هزینه در نظر گرفت.

از فروشگاه دوربین دیجیتال تبیان دیدن کنید و اگر محصول مورد نظر خود را نیافتید کافیست با ما تماس حاصل بفرمایید.

تنظیم: حاجی محمد علی


برای خرید دوربین های Power shot کلیک کنید.

برای خرید دوربین های IXUS کلیک کنید.