تبیان، دستیار زندگی
دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، از مشاركت 40 هزار دانش‌آموز در برگزاری جشن‌های رضوی در سراسر كشور خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاركت 40 هزار دانش‌آموز در برگزاری جشن‌های رضوی

دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، از مشاركت 40 هزار دانش‌آموز در برگزاری جشن‌های رضوی در سراسر كشور خبر داد.

مشاركت 40 هزار دانش‌آموز در برگزاری جشن‌های رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محمدتقی فخریان با بیان اینكه انجام فعالیت دینی و مذهبی هدف اصلی این نهاد است اظهار داشت: ما هرچه داریم از اهل بیت (ع) است و وظیفه داریم كه این فضا را ارتقا دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند با استفاده از این فضا نقش‌آفرینی كنند.

وی با بیان اینكه نهادها و شوراهای شكل گرفته در فضای كشور نباید كار هم‌عرض و تكراری داشته باشند، اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های ما در قالب دانش‌آموزی است كه هم‌اكنون 12 هزار و 700 دبیرستان دارای انجمن اسلامی است.

فخریان در خصوص فعالیت این انجمن در برگزاری جشن‌های رضوی گفت: 40 هزار دانش‌آموز سراسر كشور با عنوان طلیعه‌داران فردا در آموزش و توجیه شدن در خصوص برگزاری این جشن‌ها شركت داشته‌اند كه این 40 هزار نفر در قالب هیأت انصار‌المهدی پسر و دختر گنجانده شده و امروز اولین و بزرگ‌ ترین جشن در سراسر كشور و در تمام دبیرستان‌ها در حال برگزاری است.

وی گفت: ما با همكاری آستان قدس، موفق به طراحی یك نرم‌افزار با عنوان حرف ربط به جای خط فاصله شده‌ایم كه سعی شده در آن مسایل دختران و ارتقای آگاهی آنها نسبت به مسایل اخلاقی با توجه به سیره حضرت معصومه (س) طراحی و در اختیار دختران قرار داده شود همچنین از این نرم‌افزار مسابقه‌ای طراحی شده و قرار است در پایان به صورت سراسری مسابقه‌ای ترتیب داده شده و به برندگان جوایز نفیسی اهدا شود.

فخریان دیگر برنامه‌های این دهه را استفاده از فرصت مراسم صبحگاهی در مدارس دانست كه می‌توان حداكثر بهره را برای ترویج فرهنگ رضوی داشته باشد. این برنامه با شعرخوانی، صلوات خاصه امام رضا (ع)، تهیه مقالات و قرائت آن همراه است.

فخریان افزود : یك كار مشترك با آستان قدس انجام شده كه شامل ارسال 12 هزار بسته متبرك فرهنگی همراه با یك جلد كتاب با عنوان «حكایت آفتاب» به انجمن‌ها است كه از این كتاب هم مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 300 طلبه جوان مرد و 100 طلبه زن در مجموعه‌ای تربیت شده‌اند تا بتوانند در مناسبت‌های ویژه در مدارس حضور رسمی پیدا كنند و در این دهه مركز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان كه به درخواست بچه‌های انجمن شكل گرفته است به فعالیت خواهد پرداخت.

دبیر كل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: كار ویژه‌ای كه در این دهه رخ داده حركت كاروانی با عنوان «به سوی خورشید» است كه در آن خدام امام ‌رضا (ع) حضور دارند كه قرار است به 18 استان سفر كند و در این سفر به بیان خاطرات خود و سیره امام رضا (ع) بپردازند.

منبع

سایت آموزش و پرورش