تبیان، دستیار زندگی
اد گلها: رضا عنایتی(67)،فکری(83) و قربانی(92) اخطار: آکوسنتین گیلائوری و محمود فکری غایب بزرگ: حسین کاظمی بهترین بازیکن: فرزاد مجیدی بازیکنان استقلال: وحید طالب لو(2)، داود حقدوست(5/2)، محمود فکری(5/3)، آکوسنتین گیلائوری(3)، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال قلعه نوعی ، پرسپولیس پروین را شکست داد

گلها: رضا عنایتی(67)،فکری(83) و قربانی(92)

اخطار: آکوسنتین گیلائوری و محمود فکری

غایب بزرگ: حسین کاظمی

بهترین بازیکن: فرزاد مجیدی

بازیکنان استقلال: وحید طالب لو(2)، داود حقدوست(5/2)، محمود فکری(5/3)، آکوسنتین گیلائوری(3)، پیروز قربانی(5/3)، فرزاد مجیدی(4)، میثم بائو(3)(59)، علیرضا اکبرپور(3)، سعید لطفی(5/2)، علیرضا منصوریان(5/2)، سیاوش اکبرپور(3)، غلامرضا عنایتی(5/3)

سرمربی: امیرقلعه نوعی

گلها: شیث رضایی(76) و سهراب انتظاری(78)

اخطار: سهراب انتظای و بهروز رهبری فرد

غایب بزرگ: یحیی گل محمدی

بهترین بازیکن: جواد کاظمیان

بازیکنان پرسپولیس: محمد محمدی(1)، علیرضا امامی فر(2)، علی انصاریان(5/2)(49)، شیث رضایی(3)، بهروز رهبری فرد(3)، محمدرضا مهدی(3)، پژمان جمشیدی(2)، کریم باقری(5/2)، ابراهیم اسدی(2)، رضا جباری(5/3)(80)، عارف محمدوند(5/1)، جواد کاظمیان(5/3)، مهرداد اولادی(5/1)(60)، سهراب انتظاری(3)

سرمربی: راینر زوبل

تیم فوتبال استقلال تهران با گلی که در دقایق پایانی مسابقه به ثمر رساند موفق شد برنده پنجاه و هشتمین دربی باشد.

پس از بازی سرد و کسل کننده دو تیم در نیمه نخست با شروع نیمه دوم شاهد بازی سریع و پر تحرکی از سوی هر دو تیم بودیم که ثمره آن 5 گلی بود که از خط دروازه ها گذشت.

پنجاه و هشتمین دربی بزرگ ایران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس با 9 دقیقه تاخیر با سوت والنتین ایوانف در حضور نزدیک به هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

دقایق ابتدایی این مسابقه با خطاهای مکرر بازیکنان دو تیم همراه بود و آنها با اشتباهات مکرر،بازی سرد و یکنواختی را به نمایش گذاشتند. اولین اتفاق این مسابقه در دقیقه 20 روی داد که برروی ضربه کرنر،بازیکنان پرسپولیس توسط علی انصاریان صاحب موقعیت گل شدند اما او با ضربه سر توپ را به بالای دروازه فرستاد. یک دقیقه بعد سیاوش اکبرپور شوت سنگینی را روانه دروازه محمدی کرد که با اختلاف کمی از بالای دروازه به خارج رفت. فرزاد مجیدی نیز در دقیقه 24 شانس خود را برروی یک شوت سنگین آزمایش کرد که ضربه این بازیکن با فاصله اندکی به خارج رفت.

در این زمان استقلال باز هم حمله کرد و در یکی دو نوبت در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد که در یکی از این فرصتها برروی سانتر محمود فکری رضا عنایتی با ضربه سر خود دروازه محمدی را با خطر مواجه کرد که ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی از بالای دروازه به خارج رفت.

این بازی در اواخر نیمه دوم تحرک بیشتری به خود گرفت و بازیکنان هر دو تیم با تلاش بیشترسرعت بیشتری به بازی دادند که در نهایت ثمری برای هر دو تیم نداشت تا نیمه نخست با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یابد.

در این نیمه گیلائوری و محمود فکری از استقلال از ایوانف کارت زرد دریافت کردند.

پرسپولیس در همان دقایق نخست نیمه دوم انصاریان را به دلیل مصدومیت از دست داد تا شیث رضایی جانشین او شود. نخستین حادثه این نیمه در دقیقه 57 روی داد که طی آن رضا جباری در حالی که تنها وحید طالب رو را در مقابل داشت توپ را به پای وی کوبید تا در ادامه پیروز قربانی با دفع آن یک خطر مهم را از دروازه استقلال دور نماید.

در همین زمان هردو تیم با بردن توپ به جناحین و ارسال آن برروی دروازه قصد بازکردن دروازه یکدیگر را داشتند که این حربه ثمر چندانی برای طرفین دربرنداشت. سهراب انتظاری در دقیقه 63 به جای مهرداد اولادی وارد زمین شد که در همان بدو ورود با شوتی سنگین که از بالای دروازه استقلال به خارج رفت خطرناک نشان داد.

در دقیقه 68 نخستین گل این مسابقه توسط رضا عنایتی برای استقلال به دست آمد. توپ در یک رفت و برگشت برروی سر عنایتی جفت و جور شد تا این بازیکن با ضربه ای آرام توپ را به تور دروازه پرسپولیس آشنا نماید. در دقیقه 70 ضربه کاشته زیبای جواد کاظمیان می رفت تا بازی را به تساوی بکشاند که نوک انگشتان طالب لو و در ادامه تیر دروازه مانع از این امر شد. سرانجام در دقیقه 73 بروری یک ضربه کرنر توپ پس از برخورد به رضا عنایتی برروی سر شیث رضایی قرار گرفت تا ضربه سر این بازیکن جوان نخستین گل پرسپولیس را رقم بزند. دو دقیقه بعد بازهم برروی سانتر کاظمیان توپ در موقعیت آفساید برروی سر انتظاری قرار گرفت تا پرسپولیس به دومین گل خود در این مسابقه دست یابد.

اما شادی پرسپولیسی ها دوام نداشت و محمود فکری در پی یک ضربه کرنررفت و برگشت از داخل محوطه جریمه با شوتی زمینی توپ را دور از دستان محمدی با تور آشنا کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. و سرانجام در وقتهای اضافه بازی برروی سانتر فرزاد مجیدی پیروز قربانی از تعلل مدافعان پرسپولیس استفاده کرد و با ضربه سر خود پیروزی را برای استقلال به ارمغان آورد.

این مسابقه با داوری والنتین ایوانف در نهایت با حساب 3 بر دو به سود استقلال پایان پذیرفت.