تبیان، دستیار زندگی
شهریار خانی‌زاد، مدیرعامل موسسه هنر معماری قرن، از برگزاری نخستین مسابقه طراحی داخلی این موسسه و انتشار آثار برگزیده آن در قالب كتاب خبر داد._
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه طراحي داخلي برگزار مي‌شود
هنر

شهريار خاني‌زاد، مدیرعامل موسسه هنر معماري قرن، از برگزاري نخستين مسابقه طراحي داخلي اين موسسه و انتشار آثار برگزيده آن در قالب كتاب خبر داد.

خاني‌زاد، ناشر كتاب‌هاي تخصصي معماري و طراحي داخلي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: موسسه «هنر معماري قرن» اقدام به برگزاري مسابقه‌اي بين طراحان داخلي كرده است و در صورتي‌كه تعداد و سطح آثار ارسالي و برگزيده در حد مقبول باشد، اين آثار در قالب يك كتاب توسط انتشارات هنر معماري قرن منتشر خواهند شد. این مسابقه با حمایت مالی «مبلمان هارمونی» برگزار می‌شود.

وي درباره اين مسابقه توضيح داد: اين مسابقه بين شركت‌هاي معماري و طراحان حرفه‌اي برگزار مي‌شود و هدف از برگزاري آن ایجاد فضای تعامل و رقابت سالم بین طراحان و معماران داخلي، کشف و معرفی استعدادهای جوان و آشنایی معماران داخلی با یکدیگر، آشنایی نسل جوان طراحان و معماران با تجارب نسل‌های گذشته و تقویت نسل جدید طراحان داخلی است.

اين ناشر همچنين گفت: اين مسابقه در دوبخش طراحی داخلی (اعم از فضاهای مسکونی، اداری، عمومی) و طراحی صندلی برگزار مي‌شود و جوايز آن شامل یک‌صدمیلیون‌ریال برای نفر برگزیده در بخش طراحی داخلی؛ به علاوه اهدای تندیس و لوح تقدیر و معرفی در فصلنامه هنر معماری و همچنين سی‌میلیون‌ریال برای نفر برگزیده در بخش طراحی صندلی؛ به علاوه اهدای تندیس و لوح تقدیر و معرفی در فصلنامه هنر معماری است.

به گفته خاني‌زاد شرکت برای تمامی معماران، طراحان، معماران داخلی و هنرمندان، آزاد است و اثبات مالکیت آثار بر عهده شرکت‌کننده خواهد بود. همچنين حق چاپ پروژه‌ها در فصلنامه هنر معماری و درصورت مقبول بودن آثار به‌لحاظ كيفي و كمي، در قالب كتاب، با ذکر نام طراحان برای موسسه هنر معماری قرن محفوظ است.

وي ادامه داد: كامبيز ناظرعمو، مهدي موذن، حميد گازر، رضا دانشمير و علي خادم‌زاده داوران اين مسابقه هستند.

به گفته خانی‌زاد، آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه 8 بهمن 1388 و زمان اعلام نتایج داوری و مراسم اهدای جوایز روز سه‌شنبه 11 اسفند 1388 خواهد بود.

شرايط شركت در اين مسابقه توسط انتشارات «هنر معماري قرن» اعلام شده است:

بخش 1 (طراحی داخلی):

1. تکمیل فرم شرکت در مسابقه که روی سایت موسسه هنر معماری قرن و در فصلنامه هنر معماری شماره 14 (پاییز 88) موجود است.

2. طرح‌های ارسالی الزاما پروژه‌های اجراشده باشند.

3. ارسال اسنادی که طرح را توصیف می‌کنند، از قبیل پلان‌ها، نقشه‌ها، عکس‌های واقعی پروژه و تصاویر سه‌بعدی. ترجیحا اتودها و اسکیس‌های دستی و دیتیل‌هایی که ممکن است در روند داوری و ارايه طرح موثر باشند.

4. کلیه پلان‌های ارايه شده باید در مقیاس، یا با جانمایی کامل مبلمان ارايه شود.

5. کلیه آثار در ابعاد A2 و حداکثر در 5 شیت (برای هر پروژه) ارايه شود.

6. علاوه بر شیت‌ها، ارسال فایل پروژه‌ها با فرمت TIFF یا PDF با رزولوشن dpi 300 برروی لوح فشرده الزامی است.

مشخصات طراح و نام پروژه و سایر مشخصات از قبیل لوگو، امضا، نشانه خاص طرح یا شرکت یا گروه طراحی در آثار ارسالی وجود نداشته باشد و فقط در فرم ثبت‌نام و فایل مربوطه و پاکت پستی درج گردد.

7. شرح مختصر و مفیدی از ایده طرح و توضیح روند کلی اجرا و تاریخ بهره‌برداری از طرح به فایل ارسالی (به صورت فایل Word) ضمیمه شود.

- محدودیتی در تعداد پروژه‌های ارسالی وجود ندارد.

- در صورت مشارکت فرد یا شرکتی یا گروه‌های دیگر در روند طراحی و اجرا، نام و مشخصات کامل آن قید شود؛ در غیر اینصورت موسسه هیچ‌گونه مسوولیتی را در این زمینه نخواهد پذیرفت.

- آثار ارسالی به‌هیچ‌وجه مسترد نخواهند شد.

بخش 2 (طراحی صندلی):

1. تکمیل فرم شرکت در مسابقه

2. طرح‌ها، ابعاد، اندازه‌ها، کانسپت و ایده طراحی

3. طرح‌های ارسالی الزاما پروژه‌های اجراشده باشد.

4. ارسال اسنادی که طرح را توصیف می‌کنند، از قبیل نقشه‌ها و عکس‌های واقعی پروژه و تصاویر سه‌بعدی؛ معرفی مواد مصرفی؛ همچنین اتودها و اسکیس‌های دستی و دیتیل‌هایی که ممکن است در روند داوری و ارايه طرح موثر باشند.

5. کلیه آثار در ابعاد A2 و حداکثر در 5 شیت (برای هر پروژه) ارايه شود.

6. علاوه بر شیت‌ها، ارسال فایل پروژه‌ها با فُرمت TIFF یا PDF با رزولوشن dpi 300 برروی لوح فشرده الزامی است.

مشخصات طراح و نام پروژه و سایر مشخصات از قبیل لوگو، امضا، نشانه­ی خاص طرح یا شرکت یا گروه طرّاحی در آثار ارسالی وجود نداشته باشد و فقط در فرم ثبت‌نام و فایل مربوطه و پاکت پستی درج شود.

7. شرح مختصری از ایده طرح و توضیح روند اجرای طرح به فایل ارسالی (به صورت فایل Word) ضمیمه شود.

8. برای طرح برگزیده، ارايه نمونه ساخته­شده یا پروتوتیپ الزامی است.

- محدودیتی برای تعداد پروژه‌های ارسالی وجود ندارد.

- در صورت مشارکت فرد یا شرکتی یا گروه‌های دیگر در روند طراحی و اجرا، نام و مشخصات کامل آن قید شود؛ در غیر این‌صورت موسسه هیچ‌گونه مسوولیتی را در این زمینه نخواهد پذیرفت.

- آثار ارسالی به‌هیچ‌وجه مسترد نخواهند شد.

شرايط شركت در اين مسابقه همچنین در سايت انتشارات هنر معماري قرن منتشر شده است.