تبیان، دستیار زندگی
مصرف چیپس و پفک کودکان را از تغذیه‌ای سالم محروم می‌کند. در مراحل تهیه پفک، پودر ذرت پرس می‌شود و در حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرد تا به صورت حجیم درآید. در چنین شرایطی روغن موجود در پفک می‌سوزد و تولید پراکسید می‌کند که در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا چیپس و پفک برای کودکان مضر است


مصرف چیپس و پفک کودکان را از تغذیه‌ای سالم  محروم می‌کند. در مراحل تهیه پفک، پودر ذرت پرس می‌شود و در حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرد تا به صورت حجیم درآید. در چنین شرایطی روغن موجود در پفک می‌سوزد و تولید پراکسید می‌کند که در حرارت و نور، مقدار آن بیشتر است و خوردن آن سلامت کودک را تهدید می‌کند. همچنین، میزان بالای نمک پفک و شوری آن موجب عادت ذائقه کودکان به شوری شده و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری فشارخون  را افزایش می دهد که در بزرگسالی زمینه‌ساز بیماری های قلبی ـ عروقی  و سکته‌های مغزی  می‌شود. براساس این مطالعات، پفک 9 برابر حجم خود آب جذب می‌کند. کودک با خوردن پفک و به دنبال آن آب احساس سیری کاذب کرده و در نتیجه از خوردن غذای سفره محروم و دچار کمبود تغذیه‌ای می‌شود.

مصرف چیپس  نیز به دلیل شوری و روغن زیاد ، همان خطرات ذکر شده در بالا را برای سلامتی بدن در بر دارد. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند در صورت مصرف اینگونه تنقلات، بسیار کم و از انواع معتبر آنها با بسته‌بندی بهداشتی استفاده شود، زیرا چیپس های فله‌ای در روغن چند بار مصرف، درست می‌شوند که احتمال سرطان  زایی دارند. چیپس نیز موجب سیری کاذب می شود و به دلیل اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودکان را در بر ندارد ، مصرف مداوم آن قبل از غذا موجب محروم شدن  کودک  از غذاهای اصلی و در نتیجه کمبودهای غذایی می‌شود.

منبع : WWW.PERSIANDIET.COM

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.