تبیان، دستیار زندگی
زمان تبلیغات اسلامی : تلاش برای ماندگار کردن هنر هنرمندان برای ما غرور آفرین است مهندس بنیانیان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم معارفه آقای صفوی که به عنوان مدیر جدید حوزه هنری اصفهان انتخاب شده است با بیان این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی :

تلاش برای ماندگار کردن هنر هنرمندان برای ما غرور آفرین است

مهندس بنیانیان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم معارفه آقای صفوی که به عنوان مدیر جدید حوزه هنری اصفهان انتخاب شده است با بیان این مطلب گفت : وظیفه ما زمینه سازی برای تکثیر هنرمندان در تمامی رشته های هنری است .

وی ضمن قدردانی از تلاش های فراوان حمیدرضا قندی مدیر سابق حوزه هنری اصفهان گفت : ما باید بتوانیم پتانسیل موجود در اصفهان را که فقط بخش کوچکی از آن تاکنون مطرح شده به تمام ایران و جهان معرفی کنیم .

وی در ادامه ضمن دعوت از همه هنرمندان اصفهانی برای همکاری با حوزه هنری افزود : افتخار همه ما خدمتگزاری به هنرمندان متعهد است.

در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان اصفهانی از جمله ؛ شهردار اصفهان ، پرسنل خانه هنرمندان و اساتید دانشگاه های اصفهان حضور داشتند.

ژاک شیراک خواستار تأسیس بخش هنرهای اسلامی در موزه لوورشد

ژاک شیراک رئیس جمهوری فرانسه خواستار راه اندازی بخش جدیدی از هنرهای اسلامی در موزه لوور پاریس شد.

وی در جریان بازدید از شهر " تروا " در شرق پاریس گفت : موزه لوور باید متناسب با چهره جهانی شکوهمند خود ، با راه اندازی بخش هنرهای اسلامی بیشتر مورد توجه مردم جهان قرار گیرد. رئیس جمهوری فرانسه افزود : مردم این کشور باید بدانند که چگونه فرانسه در طول تاریخ ، غنای فرهنگی یافته است و برای ما مهم است که بدانیم چه میراث تمدنی را از دیگران دریافت کرده ایم .

محمد علی سجادی کارگردان فیلم " اثیری" :

باید از سنتها پاسداری کنیم

جامعه سنتی می تواند با رویکردی مدرن و امروزی به آداب و سنن ، آیین های قدیمی و فرهنگ های بومی بپردازد. محمد علی سجادی در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی طلای سرخ در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره ضمن بیان مطب فوق افزود : تقریباً فیلم های زیادی در حال تولید و ساخت است که به صورت آگاهانه به سنتها و فرهنگ ها می پردازد .

وی خاطر نشان کرد : باید از سنتها پاسداری کنیم . ما امروزه شاهد حذف خیلی از گویش ها و لهجه ها به دلیل وجود رویکردهای جدید هستیم که این خود جای کاوش و بحث زیادی دارد.

وزیر فرهنگ چین در رأس یک هیأت فرهنگی به ایران می آید

وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین بنا به دعوت رسمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برای انجام دیداری چهار روزه در رأس یک هیأت فرهنگی شامگاه پنج شنبه 25 مهر ماه وارد تهران می شود.

به گزارش رسیده از وزارت ارشاد "سون جیاجنگ" وزیر فرهنگ خلق چین شنبه 27 مهر ماه ضمن شرکت در کمیسیون مشترک با " احمد مسجد جامعی" همتای ایرانی خود درباره مناسبات فرهنگی دو کشور گفت و گو می کنند . وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین و هیأت همراه دوشنبه 29 مهرماه تهران را به مقصد پکن ترک خواهند کرد .

نخستین همایش فیلم و عکس " تصویر آفتاب " به کار خود پایان داد

در مراسم اختتامیه نخستین همایش فیلم و عکس " تصویر آفتاب " که جمعی از مسئولان انجمن سینمای جوانان کشور و مدیران ادارات شهرستان ری حضور داشتند فیلم های کوتاه "تصویر آفتاب" ، "سیمای محبت" ، لحظه های ماندگار" و " یاد آفتاب " پخش شد.

"دزفولی" مسئول امور استان های انجمن سینمای جوانان ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان شهرستان ری در عرصه فیلم سازی و عکاسی کشور برگزاری چنین همایش هایی را راهی برای کسب تجربه و ارائه تولیدات آثار قوی تر عنوان کرد و نوید همکاری بیشتر با هنرمنان شهرستانی را داد.

گفتنی است در این همایش که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلام شهرستان ری و با همکاری دفاتر انجمن سینمای جوانان استان تهران ، سازمان فرهنگی - هنری منطقه 20 شهرداری تهران و ستاد شهر سالم برگزار گردید با اهدای تندیس و سکه بهار آزادی از آقایان مجید قربانی ، جواد مزد آبادی و محسن خان جهانی در رشته فیلم سازی و سید مهدی خوشی ، سعید خال و سید جعفر موسوی در رشته های عکاسی تجلیل به عمل آمد.

نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه سوره

همزمان با ولادت امام حسین (ع) و به مناسبت سال عزت و افتخار حسینی ، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی "مجتبی عابدی پور" تحت عنوان " گلشن قدس" در نگارخانه سوره برپاست.

این نمایشگاه صد و چهل و نهمین نمایشگاه از سوی نمایشگاه های نگارخانه سوره می باشد که از 20 مهر ماه گشایش یافته و تا 2 آبان ماه در محل مذکور دایر می باشد.

در این نمایشگاه بیش از 40 تابلوی خوشنویسی ارائه شده که همگی  به شیوه "خط معلی" نگاشته شده اند.

لازم به ذکر است " خط معلی" شیوه ای از خوشنویسی است که خوشنویس نامدار کشورمان "حمید عجمی" آن را بنیان نهاده است . در این نمایشگاه علاوه بر آثار خوشنویسی "مجتبی عابدی پور" تابلوهایی از "حمید عجمی" ، خوشنویسان هم دوره "مجتبی عابدی پور" و شاگردان وی نیز در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است .

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند بهنگارخانه سوره واقع درمیدان انقلاب ، جنب سینما بهمن مراجعه نمایند. در ضمن  ساعات بازدید از این نمایشگاهصبح ها از

9 الی 12

و

بعد از ظهرها

از 15 الی 18 می باشد.

"ساقی" پس از تهران به خارج سفر می کند

فیلم سینمایی " ساقی " تازه ترین فیلم اکران شده محمد رضا اعلامی به زودی در آمریکا ، کانادا و اروپا اکران می شود.

بر اساس آخرین اخبار روزنامه آفتاب یزد، تهیه کننده فیلم در حال حاضر مشغول مکاتبه با دفاتر پخش بین المللی برای فروش فیلم است . در این فیلم که از مضمونی اجتماعی برخوردار است بهرام رادان و یکتا ناصر ایفای نقش می کنند. گفتنی است "ساقی" پس از چند سال انتظار برای اکران سرانجام چندی پیش مجوز نمایش دریافت کرد.

فهرست نمایش‌های جشنواره تئاتر كانون‌ها اعلام شد

جشنواره كانون‌های نمایش كه از تاریخ 24 مهر ماه تا 30 ادامه دارد، شامل بخش‌های تحت عنوان، مسابقه بزرگسال، كودك، خیابانی، عروسكی و بخش ویژه است.

به گزارش ایسنا، در بخش بزرگسال تئاترهای"سقوط فرشتگان" از مهدی مهدی ‌آبادی ،"یك تك گویی بامزه" از حسن نوری ،"مادا تی‌تی" به كارگردانی علیرضا دهقانی ،"معادله مثلثاتی" به كارگردانی نرگس امینی ،"گلیاس"از روزبه حسینی ،"اسماعیل اسماعیل" از میترا علوی ‌طلب،"آقا اصلا اجازه هست ما دلمان تنگ شود"از محمد رضا ابراهیم زاده ، " فال آنتن " از مجید قربانی ، " شبانه " از رحیم بهبودی فر ، " دعوت به مراسم مچ گیری " ازسینا ییلاق‌ بیگی،"مشدی عباد" از برادران قدیری ،"واكنش" از رضا مرادی ‌نژاد و"عروسكی مثل مترسك" از سید محمد رضا عطایی ‌فر شركت كرده‌اند.

نمایش‌های بخش كودك عبارتند از:"رنگین كمون" به كارگردانی آناهیتا كاشف ،"حاجی فیروز" و"شیرین"به كارگردانی محمود تیموری ،"فلفلی و دیوهایش" به كارگردانی خدایار كاشانه، "مونس شیرخوار" به كارگردانی هومن باقری ،"قلقلك" به كارگردانی جعفر مهیاری ،"مرغ طلا آنقده بلا" به كارگردانی مهدی مهدی ‌آبادی ،"آقا باور كن" به كارگردانی ولی برجی ،"بیاییم بریم مسافرت" به كارگردانی علیرضا كرمان ،"قصه گرگ گرسنه" به كارگردانی كیانوش حاتمی و تئاتر"رفته‌گر مهربان" به كارگردانی عاطفه حسینی.

نمایش‌های ،"نسخه‌خوان مخالف" به كارگردانی ضیاء همایون ، "شیر علی" به كارگردانی ابوذر چهل امیرانی ، حراج به كارگردانی امین آباد ،"دو آیتم چاپلینی" به كارگردانی مصطفی ایزدی ،"جهاندیدگان" به كارگردانی شاهد پیوند ،"نبرد حق" به كارگردانی حامد شیدایی و"سه تابلو" به كارگردانی رحیم بهبودی ‌فر در بخش مسابقه خیابانی شركت كرده‌اند.

نمایش‌های بخش مسابقه عروسكی عبارتند از :"مانگو میهمان ناخوانده" به كارگردانی لیلا باقریان ،"لوبیای سحرآمیز" به كارگردانی جواد طالبی ،"قصه‌های اسپانیولی" به كارگردانی توسكا واقدی ،"افسانه گرساسب" به كارگردانی زهره نجاری ،"آفرینش" به كارگردانی فرحناز رضائی ،"گفتگوی مهر" به كارگردانی منصور پاك ‌بین،"رویای بی ‌كفن" به كارگردانی روشنك روشن و"خیمه ‌شب ‌بازی ازدواج پر ماجرا" به كارگردانی حسین ربیعی است.

گقتنی است نمایش خیمه شب بازی خارج از بخش مسابقه است .

"تئاترهای خرس" به كارگردانی صادق داودی ‌فر،"عكس خانوادگی" به كارگردانی روزبه حسینی ،"دخترای ننه دریا" به كارگردانی فرحناز رضائی ،"رفت و آمد" به كارگردانی نیما گودرزی ،"گفت ‌وگو با مادر ستاره" به كارگردانی فرزانه ارسطو،"روز از نو روزی از نو" به كارگردانی مهدی امینی و"مرگ در می‌زند" به كارگردانی مجید كریمی در بخش ویژه شركت می‌كنند.