تبیان، دستیار زندگی
اگر فضایی كه به اتاق نشیمن خود اختصاص داده اید خیلی بزرگ است، می توانید آنرا را به بخش های مختلفی تقسیم كنید و از هر بخش برای انجام كارهای مختلف استفاده كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای در کنار هم بودن

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن جایگاه ویژه ای را در همه منازل به خود اختصاص می دهد. افراد خانه پس از سپری كردن یك روز شلوغ كاری، آخر وقت در اتاق نشیمن دور هم جمع می شوند و به استراحت می پردازند. از اینرو همه دوست دارند كه فضای نشیمن آنها گرم و صمیمی باشد و جو آرامبخشی در آن حكمفرما باشد. هر كسی كه قصد دیدن شما را دارد و بهتر است بگوییم هر كسی كه به خانه شما وارد می شود، اولین جایی را كه می بیند، همین محوطه نشیمن است. بنابراین بهتر است اتاق نشیمن خود را طوری دكوراسیون كنید كه به واسطه چیدمان محیط صمیمی و جذابی را ایجاد نمایید كه نیازهای ساكنین را مرتفع سازد.

در این بخش چند تكنیك برای رفع معضل های متداول چیدمان اتاق نشیمن در اختیار شما قرار می دهیم تا انتظار واقعیتان از این اتاق برآورده شود.

دكوراسیون اتاق به گونه ای نباشد كه ارتباط افرادی كه در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امكان گفتگو با هم را از دست بدهند.

                                                                 ********************

اتاق بزرگ

اگر فضایی كه به اتاق نشیمن خود اختصاص داده اید خیلی بزرگ است، می توانید آنرا را به بخش های مختلفی تقسیم كنید و از هر بخش برای انجام كارهای مختلف استفاده كنید. به عنوان مثال می توانید یك طرف را به بخش سرگرمی اختصاص دهید و در آن یك صفحه نمایش LCD بگذارید. در قسمت دیگر اتاق نشیمن می توانید شومینه داشته باشید و از آن به عنوان هسته مركزی اتاق بهره بگیرید و صندلی ها را به گونه ای دور آن بچینید كه همه رو به شومینه باشند و از گرما و زیبایی شعله های شومینه لذت ببرند. فقط باید دقت داشته باشید كه نحوه چیدمان باید از یك انسجام كلی برخوردار باشد. به عبارت دیگر دكوراسیون اتاق به گونه ای نباشد كه ارتباط افرادی كه در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امكان گفتگو با هم را از دست بدهند.

                                                                  ********************

اتاق كوچك

اگر فضایی كه به نشیمن خود اختصاص داده اید خیلی كوچك است، اولین كاری كه باید بكنید این است كه تمام چیزهایی را كه نمی خواهید دور بیندازید. این كار فضای كافی برای چیدمان مناسب مبلمان را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این مطمئن باشید كه یك اتاق نشیمن در هم و شلوغ برای هیچ كس راحت نیست و هیچ كس در آن احساس آرامش نخواهد كرد. اگر وسایل زینتی زیادی دارید و نسبت به آنها دلبستگی شدیدی احساس می كنید، با قراردادن آنها در قفسه های دیواری هم به زیباتر شدن محیط كمك كرده اید و هم فضای زمینی بیشتری در اختیارتان قرار می گیرد. با این روش به نحو احسن پتانسیل های دكوراتیو دیواری را نیز به كار می گیرید.

                                                                  ********************

اتاق نشیمن

پنجره های بزرگ

كار زیادی با یك پنجره بزرگ نمی توانید انجام دهید، جز اینكه آنرا از محل خود جدا كرده و جای آنرا دیوار بكشید. عده ای هم هستند كه تصور می كنند با قرار دادن یك كتابخانه بزرگ می توانند جلوی دید پنجره را محصور كنند. راه حل دیوار كشی بد نیست، اما هزینه زیادی در بر دارد، از طرفی قرار دادن كتابخانه در جلوی پنجره نامناسب ترین راهكار موجود به حساب می آید. هوشمندانه ترین گزینه آن است كه نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل كنید. چرا از این پنجره بزرگ به عنوان هسته مركزی استفاده نكنیم؟ آنرا با زیباترین پرده ای كه فكرش را می كنید بیارایید و مبلمان زیبایی گرداگرد آن بچینید. روی میز از گلدان ها  و وسایل زینتی شیشه ای استفاده كنید تا هر زمان كه پرده ها را كنار می كشید، نور خورشید روی شیشه تابیده شده، منعكس شود، و جلوه و درخشندگی بیشتری به محیط بدهد. اگر قدری با سلیقه تر باشید یك مبل تكی راحتی نیز در كنار پنجره قرار می دهید تا منطقه بی نظیری برای مطالعه بوجود آید.

برای پاسخ به سئوال اینجا را کلیک کنید

نشریه منزل

تنظیم :کهتری

مقالات مرتبط

هنرمندی را تجربه کنید

فضایی دلنشین تر

چیدمانی به سبزی بهار

اتاقی با ایده های نو

قرمز، انرژی زا و هیجان آور

دور هم نشینی در حیاط خانه

نوآورانه بچینید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.