تبیان، دستیار زندگی
من كار اولم در زمینه بازیگری فیلم سینمایی «لج و لجبازی» به تهیه كنندگی آقای زبر دست بود. در مراحل پایانی این كار بودم كه از طریق آقای خیرابی به آقای سهیلی‌زاده معرفی شدم. آقای سهیلی زاده از من دعوت كرد تا برای نقش یلدا كه حدود 350 نفر كاندید داشت، تست بده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از میان 350 كاندیدا به «دلنوازان» رسیدم

سحر قریشی

بازیگر نقش «یلدا» در مجموعه «دلنوازان» گفت: با معرفی «سیاوش خیرابی» به تلویزیون آمدم و برای بازی در این نقش از میان 350 كاندید انتخاب شدم.

سحر قریشی در گفت‌وگو با فارس درباره نحوه ورودش به تلویزیون گفت: من كار اولم در زمینه بازیگری فیلم سینمایی «لج و لجبازی» به تهیه كنندگی آقای زبر دست بود. در مراحل پایانی این كار بودم كه از طریق آقای خیرابی به آقای سهیلی‌زاده معرفی شدم. آقای سهیلی زاده از من دعوت كرد تا برای نقش یلدا كه حدود 350 نفر كاندید داشت، تست بدهم و خوشبختانه پس از تست مورد قبول واقع شده و برای بازی در این نقش آمدم.

وی با بیان اینكه بازیگران در كار روتین تلویزیونی بیشتر دیده می‌شوند، درباره بازتاب سریال «دلنوازان» اظهار داشت: استقبال مردم از این سریال خیلی خوب است و مردم در كوچه و خیابان مرا می‌شناسند و مورد محبتشان قرار گرفته‌ام. البته در این كار استرس هم داشته‌ام، چون در كنار پیشكسوتان بزرگی ایفای نقش می‌كردم و كار اولم بود.

وی افزود: من برای بازی در چنین سریال پر قسمتی تجربه چندانی نداشتم. ضمن اینكه نقشم هم پررنگ بود اما آقای سهیلی‌زاده با من همراهی كرد و كمك‌های او مرا به اینجا رساند.

بازیگر نقش «یلدا» در مجموعه «دلنوازان» گفت: با معرفی «سیاوش خیرابی» به تلویزیون آمدم و برای بازی در این نقش از میان 350 كاندید انتخاب شدم.

وی درباره انتخاب بازیگران و اینكه آیا دوست داشته به جای بازیگر دیگری در این سریال ایفای نقش كند؟ پاسخ داد: من در جایگاهی نیستم كه بخواهم در این باره صحبت كنم ولی به نظرم انتخاب بازیگران خوب است. روزی كه من برای تست آمدم فقط برای نقش یلدا آمدم و امروز هم فكر می‌كنم هركدام از بچه‌ها به بهترین شكل در جای خود قرار گرفته‌اند.

قریشی درباره نقش یلدا نیز عنوان داشت: به نظر من تمام گیرایی داستان در این است كه پیش زمینه‌ای از زندگی یلدا وجود نداشته باشد. یلدا خودش پر از نگرانی و معماست و همین است كه این جذابیت را برای این نقش ایجاد كرده است. تا آخر داستان مشخص نمی‌شود كه یلدا كه و چه بوده و همین تعلیق باعث می‌شود تا این نقش برای مخاطب خاكستری به نظر برسد و نداند كه مثبت است یا منفی.

بازیگر نقش یلدا درباره اینكه دوست دارد همچنان در تلویزیون بازی كند و یا به سینما برود تیز تصریح كرد: به خاطر اینكه تلویزیون رسانه ملی است، پر بیننده‌تر است و قشر بیشتری از جامعه تلویزیون می‌بینند. ولی هم سینما و هم تلویزیون می‌توانند بازیگر را نشان بدهند و انتخاب درست نقش‌ها در این میان خیلی مهم‌تر است تا تكرار مكرر یك نقش. در تلویزیون می‌توان به قیمت تكراری شدن دیده شد، ولی من دوست دارم در هر دو ژانر دیده شوم و نقش‌های متفاوتی را تجربه كنم.

وی با بیان اینكه من بیشتر برایم نقش و فیلمنامه‌ مهم است و سینما و تلویزیون زیاد فرقی ندارد، گفت: یلدا را دوست دارم و با آن ارتباط برقرار كرده‌ام البته خیلی به من شباهت ندارد اما در اتفاقاتی كه برایش می‌افتد، خودم را به جای او می‌گذارم و ری اكشن‌ها از طرف خودم بوده است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی