تبیان، دستیار زندگی
بلاگرها برای نوشتن در فضای اینترنت، همین جوری نمی توانند با صفحه كلید رایانه شان تایپ كنند، باید کسی این سرویس و امكان ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معبر شهادت ، در بزرگراه صفر و یک

سایتی كه تنها به بلاگرهای ایثار و شهادت خدمات می دهد

www.isarblog.com

اینترنت

بلاگرها برای نوشتن در فضای اینترنت، همین جوری نمی توانند با صفحه كلید رایانه شان تایپ كنند، باید کسی این سرویس و امكان را بدهد تا بتوانند بنویسند. بعضی از سایت ها، متقبل چنین زحمتی شده اند وفضا و آدرس مجانی در اختیار بلاگر ها می گذارند تا وارد فضای وب بشوند و خاطرات ،عقاید و دغدغه هایشان را به اشتراک با خوانندگان احتمالی بگذارند .

سایت های بلاگفا، پرشین بلاگ،میهن بلاگ و ... از آن جمله اند . اما چندی پیش،سایتی هم به این لیست اضافه شد که فقط به بلاگر های ایثار و شهادت امکانات می دهد ، سایت ایثار بلاگ .

"باید از بطن بیست سالی که گذشته است ، فرزندانی دیگر به دنیا آورد . زمان ، قابله نابلدی بوده و ما هم قیم های کج خیال ... آنچه درظرف معرفت از آن منظومه هشت ساله ریخته ایم دیگر سیرمان نمی کند .آنچه بارها و بارها به گفتار و نوشتار در آورده ایم، دل را خوش نگه نمی دارد .باید از خطوط مکرر روایت های پیشین عبور کردوبه رؤیت های امروزین رسید.وگرنه کسی از پای قصه های ما قهرمان بلند نمی شود، می شود؟

گاهی شروع آنقدر آرام اتفاق می افتد که آدمی سرش را بلند می کند چشمی به پیش پایش می اندازد می بیند یک چند قدمی هم آمده و ندانسته چه شد که آمدم و چه گذشت؟

انگار جذبه ای تو را کشانده که از اختیار خارج بوده است.دل به هوای یکتا و یکباره ای سپرده ای و بر ساحت پاک و پارسایی راه یافته ای، اما قدم های تنها، کم کم جان را در این راه به لب می رسانند.

تنهایی با قوتی که دنیا از تو می کاهد چه کنی؟

تنهایی با بذرهای نامبارک انکار که از هر گوشه آب می خورند چه گونه بسازی؟

بگذار کنایه ها باشند به کنجی! روشن شروع کنیم...

و آرام!

مقصود از این کلام، شروع گرد هم آمدن است و قدم های تنهای مسیر را به دایره ی وحدت انداختن.

مقصود این است که نوشتن هامان بر صفحه های مجازی را، در فضایی یکدست و یک صدا کنار هم بچینیم.

وبلاگ

ایثاربلاگ دعوتی است به بنا نهادن قامت استواری از تقریر دوباره ی مقاومت و تحلیل و واشکافی آنچه بر زمانه و زمینه اکنونی می گذرد.

بسم الله..."

و این بهانه ،حضور این سایت در پهنه بی در و پیكر سایبر و مجازی شده است تا شاید بتواند با امكاناتی که در اختیار می گذارد، به چنین بهانه ای ، رنگ واقعیت بدهد .

بر سر در سایت ، عکسی از حسین فهمیده و پیام امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت این مجاهد 13 ساله زده اند.

ایثاربلاگ، چه امكاناتی به بلاگرها می دهد؟

کسانی كه با باقی سایت های خدماتی بلاگر ها کار کرده اند ، می دانند که امکانات این سایت ها ، شباهت های بسیاری به هم دارد . وقتی وارد ایثاربلاگ می شوید، در صفحه اول، لوگو، خبرهای سایت، تازه نوشته ها، وبلا گ های تازه تشكیل شده را مشاهده می كنید. راهنما، ثبت وبلاگ، فهرست وبلاگ ها و امكان پاسخگوی آنلاین هم از دیگرامكانات این سایت است. به محض ورود به فهرست وبلاگ ها، مشاهده می كنید كه باز هم به موضوعات كوچكتری تقسیم شده است:

عمومی، صدر اسلام، انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، شهدا و سرداران ، جانبازان، مقاومت، هنر و فرهنگ .

منابع :

سایت ایثار بلاگ

ماهنامه شاهد جوان