تبیان، دستیار زندگی
او دیگر حاضر نیست در مسابقات انتخابی شرکت کند چون خود را در ایران و آسیا تنها می‌‌بیند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدادی: در آسیا رقیب ندارم

احسان حدادی

او دیگر حاضر نیست در مسابقات انتخابی شرکت کند چون خود را در ایران و آسیا تنها می‌‌بیند. آیا قهرمان ملی ما مغرور شده؟

حرف آخر را اول می‌زند و می‌گوید: «دیگر در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نمی‌کنم.» او البته برای این کارش دلیل می‌آورد و ادامه می‌دهد: «با رکوردی که روز جمعه در رقابت‌های لیگ برجای گذاشتم، دیگر حاضر نیستم در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنم. من پیش از بازیهای المپیک چین دچار مصدومیت شدم و پس از یک سال دوری از میدان با نظر مربی‌ام جمعه گذشته در ورزشگاه تختی اهواز با دیگر پرتابگران مسابقه دادم.»

احسان حدادی می‌گوید که رقیب ندارد و با اینکه به صورت ورزشکار آزاد در این مسابقات شرکت کرده بود کسی به غیر از صمیمی نتوانست به رکورد او نزدیک شود. «من در مسابقه روز جمعه رقیبی نداشتم و تنها محمد صمیمی توانست با 64 متر به رکورد من نزدیک شود با این حال توانستم دیسک را به میزان 66 متر و 19 سانتی متر پرتاب کنم. خودم راضی هستم چون با این رکورد ورودی مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا در گوانگجو را به دست آوردم. فدراسیون به من اعلام کرده است که با همین رکورد می‌توانم در رقابت‌های ماه آینده در چین شرکت کنم بنابراین اگر مسابقه انتخابی دیگری برگزار شود در آن شرکت نخواهم کرد.»

احسان حدادی

حدادی با این پرتابی که انجام داده کمی هم غرور را چاشنی صحبت‌هایش می‌کند و با اشاره به احتمال مصدومیت دوباره‌اش می‌گوید: «این رقابت اهمیت زیادی برای من داشت. حدود یک سال بود که در مسابقه‌های رسمی شرکت نکرده بودم و می‌خواستم خودم را ارزیابی کنم. در این مدت خیلی‌ها می‌گفتند که احسان نباید شرکت کند. احسان نباید پرتاب کند. احتمال مصدومیت دوباره هست اما مربی‌ام تأکید داشت که پرتاب کنم.

او می‌گفت حالا زود است که من را در زر‌ورق بپیچند و فقط برای مسابقه‌ها از من استفاده کنند. برای همین هم علاقه‌مند شده بودم در لیگ پرتاب کنم. اگر با مشکلی مواجه نشوم، قصد دارم تمریناتم را این بار در ساری دنبال کنم. طبق نظر مربی‌ام دو هفته تمرین سنگین و دو هفته تمرین سبک را در برنامه خود گنجانده‌ام تا پیش از مسابقات آسیایی به مرز آمادگی کامل دست یابم. من در آسیا رقیب ندارم با این حال برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا در گوانگجو تلاش می‌کنم.»

به نقل از خبر، صحبت‌های پایانی قهرمان پرتاب دیسک آسیا در مورد نقاط ضعفش است. نه به آنکه با غرور از خودش می‌گوید و نه به این که ضعف‌هایش را به اطلاع عموم می‌رساند؛ «هنوز تکنیکم جانیفتاده است. چرخش‌هایم خوب نیست. باید در مسابقه‌ها بیشتر شرکت کنم تا همان شرایط خوب قبلی را کسب کنم. فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر بتوانم دوباره به اوج بازگردم. اگر در قهرمانی آسیا شرکت کنم باید یک رکورد خوب داشته باشم. دور گذشته در اردن رکورد مسابقه‌ها را 65 متر و 38 سانتی‌متر شکستم. این بار هم باید بروم برای شکستن دوباره این رکورد.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری