تبیان، دستیار زندگی
نظامیان عربستان سعودی بخش‌هایی از خاك یمن را كه تعرض به حاكمیت یك كشور مستقل به شمار می‌رود، با گلوله‌های سنگین هدف قرار دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عربستان یمن را گلوله باران کرد
یمن

نظامیان عربستان سعودی بخش‌هایی از خاك یمن را كه تعرض به حاكمیت یك كشور مستقل به شمار می‌رود، با گلوله‌های سنگین هدف قرار دادند.

به گزارش فارس، دفتر سید عبدالمالك الحوثی رهبر جنبش الحوثی یمن اعلام كرد كه دولت عربستان در اقدامی تجاوزطلبانه و در راستای همدستی با دولت یمن اقدام به گلوله‌باران یكی از مناطق مرزی یمن با این كشور كرد.

بنا بر بیانیه دفتر عبدالمالك الحوثی كه نسخه‌ای از آن برای خبرگزاری فارس ارسال شد، نظامیان عربستان سعودی بازاری در روستای مرزی "الحصامه " را كه بسیاری از شهروندان یمنی در آنجا مستقرند، با گلوله‌‌های سنگین خود هدف حملات گسترده قرار دادند.

این بیانیه حمله گسترده نظامیان عربستان به این منطقه را نشانه دخالت‌های روزافزون دولت این كشور در امور داخلی یمن دانست.

همچنین بر اساس اطلاعات رسیده بخش بزرگی از نیروها و یگان‌های نظامی سعودی تحركات گسترده و بی‌سابقه‌ای را در مرز این كشور با یمن آغاز كرده و در پشت مرزهای "نجران " مستقر شده‌اند.

در عرصه زمینی، درگیری ها محدود به حملات موشكی و توپخانه ای در محورهای «حرف سفیان» در استان عمران و «القطعه» و «المنزله» در استان صعده است

حمله هوایی ارتش یمن به یك بیمارستان در استان صعده

شیعیان صعده از هدف قرار گرفتن یك بیمارستان فعال از سوی ارتش یمن و كشته و مجروح شدن دهها نفر در روز دوشنبه خبر دادند.

به گزارش شبكه خبری الجزیره، معاون وزیر كشور یمن روز دوشنبه ادعا كرد كه ارتش، یك بیمارستان غیرفعال را كه نیروهای الحوثی در آن سنگر گرفته بودند، مورد هدف قرار داده است و در جریان آن، 27نفر از آنها كشته شدند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنگجویان الحوثی با رد اظهارات این مقام یمنی تاكید كرد: این بیمارستان فعال بوده و ارتش یمن بار دیگر شهروندان یمنی را مورد هدف قرار داده است.

همچنین جنبش الحوثی روز دوشنبه از ادامه حملات هوایی ارتش یمن به مناطق مسكونی شهر صعده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش یمن روز دوشنبه، منطقه «رازح» در استان صعده را پنج بار مورد حمله هوایی قرار داد كه خسارت هایی به روستاهای «القلعه»، «النصیر»، «شعاره» و «بركان» وارد شد.

در بیانیه نظامی الحوثی ها در مورد نبردهای جاری آمده است: در عرصه زمینی، درگیری ها محدود به حملات موشكی و توپخانه ای در محورهای «حرف سفیان» در استان عمران و «القطعه» و «المنزله» در استان صعده است.

این در حالی است كه دولت یمن با به راه انداختن جنگ روانی به منظور تضعیف روحیه جنگجویان الحوثی، تلفات طرف مقابل را چند برابر جلوه می دهد و در این راستا روز دوشنبه از كشته شدن 44 نفر از الحوثی ها در نزدیكی مرز عربستان خبر داد.

منبع: کیهان

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور