تبیان، دستیار زندگی
افزایش خشونت، پاكستان را به «كشور وحشت» تبدیل كرده است و مردم از شدت ترس، دوست ندارند به سر كار بروند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطیلی تمام مدارس پاکستان

تهدیدات طالبان، مدارس پاكستان را به تعطیلی كشاند، این در حالی است كه جنگ در وزیرستان جنوبی به شدت ادامه دارد.

طالبان

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات پاكستانی اعلام كردند، در پی تهدید طالبان به واكنش مقابل اقدامات ارتش در ایالت وزیرستان جنوبی، اكثر مدارس در سراسر این كشور به مدت یك هفته تعطیل شده است.

این تعطیلی حتی شامل دانشگاه های نظامی پاكستان نیز شده است. مقامات پاكستانی می ترسند كه مدارس هدف حملات انتحاری قرار گیرند و یا دانش آموزان به گروگان گرفته شوند. در همین حال، سردبیر یك روزنامه پاكستانی به شبكه الجزیره گفت، افزایش خشونت، پاكستان را به «كشور وحشت» تبدیل كرده است و مردم از شدت ترس، دوست ندارند به سر كار بروند.

افزایش خشونت، پاكستان را به «كشور وحشت» تبدیل كرده است و مردم از شدت ترس، دوست ندارند به سر كار بروند

خبر دیگر اینكه پلیس پاكستان طی عملیات تفتیش مدارس دینی وهابی ها، شش مدرسه متعلق به آنها را در اسلام آباد بازرسی و شماری سلاح و مواد منفجره را نیز كشف و ضبط كرد.این اقدامات درحالی صورت می گیرد كه جنگ در وزیرستان جنوبی به شدت ادامه دارد و هركدام از طرفین (طالبان و ارتش) مدعی هستند خسارات و تلفات سنگینی را به طرف مقابل وارد آوردند، ولی در مورد تعداد دقیق این تلفات گسترده چیزی نمی گویند.

پترائوس و جان كری در اسلام آباد

به گزارش ایسنا، ژنرال «دیوید پترائوس»، فرمانده نیروهای آمریكا در خاورمیانه و سناتور «جان كری»، رئیس كمیته روابط خارجی سنای آمریكا دیروز با مقامات اسلام آ باد دیدار و در مورد اوضاع جاری، نحوه مقابله با طالبان و ارائه كمك های لازم، گفت وگو كردند.

«یوسف رضا گیلانی»، نخست وزیر پاكستان، پس از دیدار با پترائوس، اظهار داشت، پاكستان آمادگی دارد همكاری خود را با آمریكا براساس احترام متقابل گسترش دهد.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده