تبیان، دستیار زندگی
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: شورای ترویج معارف دین با مدیریت و محوریت حوزه‌های علمیه کشور در رسانه ملی راه‌اندازی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شورای ترویج معارف دین در رسانه ملی راه اندازی شود

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: شورای ترویج معارف دین با مدیریت و محوریت حوزه‌های علمیه کشور در رسانه ملی راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری رسا با اشاره به دغدغه برخی از مراجع نسبت به عملکرد صدا و سیما، گفت: برای حل این مسأله باید شورای ترویج معارف دین با مدیریت و محوریت حوزه‌های علمیه در رسانه ملی راه‌اندازی شود.

وی افزود: اکنون مراجع تقلید نسبت به برخی از برنامه‌های صدا و سیما انتقادهایی دارند که لازم است رفع این دغدغه‌ها در اولویت کاری صدا و سیما قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود شورای سلامت در صدا و سیما، افزود: شورای سلامت به مسائل پزشکی می‌پردازد به طوری که اگر یک پزشک تجویز نادرستی داشت، مانع از پخش آن می‌شود.

حجت‌الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: مسائل دینی و معرفتی بسیار مهم‌تر از یک سرماخوردگی یا بیماری است، از این رو صدا و سیما به یک شورای ترویج معارف دین نیازمند است.

وی اضافه کرد: شورای ترویج معارف دین با نظارت بر برنامه‌های مذهبی صدا و سیما، بُعد مثبت مباحث آن را تقویت و از مطرح شدن مسائل نادرست و بی‌اساس در این برنامه‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که حکومت ایران یک حکومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: با این حال اکنون حوزه‌های تخصصی دین در رسانه ملی رها شده که لازم است جایگاه حوزه علمیه در رسانه ملی با تأسیس شورای ترویج معارف دین تقویت شود.