تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی تکواندو ایران در حالی که شایستگی ایستادن بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی دانمارک را داشت برای پنجمین بار به عنوان نایب قهرمانی جهان بسنده کرد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکواندو نایب قهرمان جهان شد

مسابقات تکواندو قهرمانی جهان

تیم ملی تکواندو ایران در حالی که شایستگی ایستادن بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی دانمارک را داشت برای پنجمین بار به عنوان نایب قهرمانی جهان بسنده کرد.

به نقل از مهر، تیم ملی تكواندوایران در این دوره از پیكارهای جهانی با كسب یك مدال طلا توسط محمد باقری معتمد (وزن چهارم)، یك مدال نقره توسط رضا نادریان (وزن سوم) و سه مدال برنز میثم باقری (وزن دوم)، یوسف كرمی(وزن هفتم) و حسین تاجیك(وزن هشتم) و 55 امتیاز، پس ازتیم كره جنوبی عنوان نایب قهرمانی این رقابتها را از آن خود كرد.

تیم ملی تکواندو کشورمان که در مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 1999 کانادا، 2003 آلمان، 2005 اسپانیا و 2007 چین عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود، این عنوان را در مسابقات 2009 دانمارک نیز تکرار کرد.

ایران باز هم نایب قهرمان شد

در این دوره از مسابقات تیم ملی تکواندو ایران با ترکیبی جوان پای به میدان رقابت با حریفان جهانی گذاشت که آماده‌تر از همیشه برای کسب مدال و افتخار به دانمارک آمده بودند.

در این مسابقات هفت عضو تیم هشت نفره کشورمان برای اولین بار حضور در میدان جهانی را تجربه می کردند اما توانستند جایگاه نایب قهرمانی دنیا را حفظ کند. این اتفاق در حالی رقم خورد که تا آخرین لحظه تیم ملی تکواندو ایران جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی بود.

متاسفانه باخت علیرضا نصرآزادانی به نماینده کانادا در وزن پنجم مسابقات جهانی که در عین ناباوری رقم خورد و در پی آن صعود تکواندوکار کره‌ای به دیدار پایانی این وزن باعث شد تا جام قهرمانی از دستان جوانان شایسته ایرانی خارج شود.

بر اساس این گزارش، تیم كره جنوبی قهرمان شد و تیم‌های ملی اسپانیا و تركیه عناوین سوم و چهارم را كسب كردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری