تبیان، دستیار زندگی
شخصیت دانیال یک رومانیایی است که شهروند امریکا و در نیروی ارتش این کشور عضو است. حدود 70 درصد این فیلم به زبان انگلیسی است و کریست سعیدی که سردبیر مجله ویوا است و ایرانی تبار است از دیگر بازیگران خارجی فیلم به شمار می‌رود. من به دلیل تسلط به زبان انگلیسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مرا ببخش مادر" تجربه‌ای متفاوت در سینمای ایران است

میر عابدینی در مرا ببخش مادر

مزدک میرعابدینی یکی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی"مرا ببخش مادر" به کارگردانی مهدی نادری، این فیلم را تجربه‌ای متفاوت در سینمای ایران دانست.

مزدک میرعابدینی بازیگر "مرا ببخش مادر" به کارگردانی مهدی نادری درباره حضور خود در این فیلم گفت: حضور من در این فیلم زمینه آشنایی با مهدی نادری شد که سینما را به خوبی می‌شناسد. قرار بود در ابتدا بازیگردانی گروه انگلیسی فیلم را برعهده بگیرم، اما بعد از مدتی نادری پیشنهاد بازی در این فیلم را در نقش دانیال که یک سرباز امریکایی و مشتزن است را داد که من قبول کردم.

وی افزود: این شخصیت عضوی از ارتش امریکا است و در عراق با کاراکتر صالح که نقش او را مصطفی زمانی برعهده دارد اشنا می‌شود. البته صالح با همسر خود (پانته آ بهرام) مشکلاتی دارد و این دو شخصیت عراقی هستند. فضای کار را خیلی دوست دارم. زمانی که متن را خواندم احساس کردم فیلمنامه‌نویس من را کاملا می‌شناخته و براساس ویژگی‌های شخصیتم آن را نوشته است.

میرعابدینی ادامه داد: شخصیت دانیال یک رومانیایی است که شهروند امریکا و در نیروی ارتش این کشور عضو است. حدود 70 درصد این فیلم به زبان انگلیسی است و کریست سعیدی که سردبیر مجله ویوا است و ایرانی تبار است از دیگر بازیگران خارجی فیلم به شمار می‌رود. من به دلیل تسلط به زبان انگلیسی در بخش‌هایی با مهدی نادری همکاری می‌کنم و مشاوره می‌دهم.

شخصیت دانیال یک رومانیایی است که شهروند امریکا و در نیروی ارتش این کشور عضو است. حدود 70 درصد این فیلم به زبان انگلیسی است و کریست سعیدی که سردبیر مجله ویوا است و ایرانی تبار است از دیگر بازیگران خارجی فیلم به شمار می‌رود. من به دلیل تسلط به زبان انگلیسی در بخش‌هایی با مهدی نادری همکاری می‌کنم و مشاوره می‌دهم.

وی درباره لوکیشن‌های "مرا ببخش مادر" افزود: این روزها دراطراف صفا دشت قبل از شهرک پرندک در جاده ساوه هستیم و به زودی به لوکیشی حوالی شهریار می‌رویم که این صحنه‌ها شبیه سازی عراق است. دانیال در این فیلم بین رویا و واقعیت زندگی می‌کند و این موضوع برای من خیلی جذابیت داشت. فکر می‌کنم کاری متفاوت در سینمای ایران باشد. از تجربه و همکاری کنار مهدی نادری، تورج اصلانی و نظام‌الدین کیایی خوشحال هستم.

میرعابدینی درباره نقش دانیال بیان کرد: من فیلمنامه "رقص پا" را چند سال پیش نوشته بودم که داستان زندگی یک مشتزن بود که شرایط ساخت آن فراهم نشد. به  خاطر بازی در این فیلم  مدتی این ورزش را دنبال کردم به همین دلیل از قبل آشنایی داشتم. اما زیر نظر مربیان حرفه‌ای برای "مرا ببخش مادر" دوره دیدم و فکر می‌کنم به نتیجه خوبی هم رسیده‌ایم.

این بازیگر درباره حضور خود در نقش امیر پاشا در مجموعه تلویزیونی "مسافران" ساخته رامبد جوان گفت: به نوعی بازی در این مجموعه دستگرمی بود و بیشتر به خاطر حسن معجونی و سحر دولتشاهی که از گذشته با آنها آشنایی داشتم، برای بازی به این مجموعه رفتم و می‌خواستم تجربه یک کار طنز در تلویزیون را تجربه کنم و به نوعی یک شوخی بود.

وی درباره ادامه فعالیت خود در حوزه کارگردانی عنوان کرد: فعلا قصد ندارم فیلم دیگری بسازم و منتظرم تا محمد احمدی تهیه‌کننده "خواب است پروانه" از سفر جشنواره پوسان به ایران برگردند و پایان این فیلم را تغییر دهیم.

در خلاصه داستان "مرا ببخش مادر" آمده است: مخالفان اشغال عراق، هشدار دادند که عراق و خاورمیانه با تلاق بزرگی است برای آمریکا. اما گوش نکردند پس در باتلاق هر چه دست و پا بزنی بیشتر فرو می‌روی و مادران سربازهای هر دو طرف جنگ هیچ وقت فرمانده‌هان را نمی‌بخشند.

مزدک میرعابدینی، مصطفی زمانی، پانته آ بهرام، آریا شاکری، عدنان شاه طلایی، مجید بهرامی، جهان مهرسرشار و.. بازیگران این فیلم هستند. فیلمنامه را مهدی نادری نوشته است.

عوامل تولید "مرا ببخش مادر" عبارتند از مدیرفیلمبرداری: تورج اصلانی، صدابردار: نظام الدین کیایی، طراح گریم: مسعود عربی، طراح صحنه و لباس: فرهاد ویلکیجی، مسئول جلوه‌های ویژه: داوود رسولیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حامد شریفی‌نیا، عکاس: جواد جلالی و تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی