تبیان، دستیار زندگی
در سفری که به الازهر مصر جهت فراگیری علم داشتم به صحت مذهب اهل بیت (ع) پی بردم و مشاهده کردم، برخی از علمای مصر نیز به صحت مکتب و مذهب اهل بیت (ع) اعتراف می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس هیأت علمای اندونزی:

علمای مصر به صحت مذهب اهل‌بیت اعتراف کرده‌اند

عمر شهاب

در سفری که به الازهر مصر جهت فراگیری علم داشتم به صحت مذهب اهل بیت (ع) پی بردم و مشاهده کردم، برخی از علمای مصر نیز به صحت مکتب و مذهب اهل بیت (ع) اعتراف می‌کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آقای عمر شهاب در بازدید از مرکز پژوهشی ابحاث‌العقائدیه، وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی با اشاره به ضرورت تقویت وحدت امت اسلامی اظهار داشت: معتقدیم وحدت امت اسلامی باید عام، فراگیر و مطلق باشد.

وی افزود: از نظر مذهب مختلف هستیم و این امری طبیعی است، ولی این نباید باعث جدایی امت اسلامی از یکدیگر شود،  بلکه باید همه تحت خیمه رسول خدا جمع شویم.

مفتی اعظم اندونزی گفت:

می‌دانیم که در زمان رسول خدا این اختلاف‌ها میان مسلمانان و منافقان وجود داشته و تاکنون نیز ادامه یافته است، ولی مادامی که امت اسلامی به سنت رسول الله متمسک باشند، منافقین و دشمنان نمی‌توانند از این اختلاف‌ها سوء‌استفاده کنند و امت اسلامی را از هم بپاشند.

آقای عمر شهاب تصریح کرد: خداوند امت‌ها را مختلف و دارای سلایق متفاوت آفریده تا ملت‌ها و اقوام همدیگر را بشناسند، لذا تقویت راوبط ایران و اندونزی و تبادل علم و فرهنگ و فناوری میان دو کشور در راستای آشنایی بیشتر با یکدیگر ضروری است.

این اندیشمند اسلامی به بازدید خود از مراکز و موسسات علمی و فرهنگی ایران به ویژه قم اشاره کرد و اذعان داشت: در ملاقات با علمای بزرگ شیعه به تواضع و دوری آنان از تکبر پی بردم.

مفتی اعظم اندونزی گفت: علما و بزرگان تشیع، عقاید مذهب خود را با دلیل و برهان بیان می کنند و این ادله و براهین نشانه حقانیت مذهب آنان است.

 رییس هیأت علمای اندونزی ادامه داد: بین مذهب اهل‌بیت (ع) و مذهب اهل‌سنت اختلاف عمیقی وجود ندارد و اختلافات در فروع بوده و اساسی نیست.

آقای عمر شهاب تصریح کرد: آنچه در مذهب اهل سنت مشاهده کردم اعتقاد به خدا، قرآن، رسول و سنت و نیز اعتقاد به قضا و قدر و... است که این امور از اعتقادات شیعیان نیز می‌باشد.

مفتی اعظم اندونزی بیان داشت: در زمان پیامبر (ص) منافقین با هدف ایجاد اختلاف بین مسلمانان وجود داشتند و امروز نیز این دسته از افراد وجود دارند که شیعیان را کافر معرفی می‌کنند و از خداوند هدایت این افراد را خواستاریم، چون تفرقه ویرانگر است و وحدت اسلامی سازنده است.

رییس هیأت علمای اندونزی، با اشاره به برخی اقدامات منافقین و وهابیون در اندونزی عنوان کرد: منافقان در اندونزی می‌گویند:

مذهب شیعه امامیه، مذهبی مجوسی است و پیروان آن سنگ و چوب را می‌پرستند و شیعیان به سنگ‌ها و شبکه‌های فلزی و قبرها متمسک می‌شوند و از آنها حاجت می‌گیرند در حالی که شیعه مسئله توسل را توضیح داده و از راه ادله عقلی و نقلی توانسته آن را به روشنی اثبات کند.

وی افزود: منافقین و وهابیون می‌گویند؛ شیعیان به قرآنی اعتقاد دارند که از قرآن موجود بزرگ‌تر است سوره‌های معوذتین ندارد، اینها گوشه‌هایی از مشکلاتی است که در اندونزی علیه شیعیان به وجود آورده‌اند.

عمر شهاب ادامه داد: این در حالی است که علمای شیعی دائما در صدد تقریب و وحدت بین مذاهب اسلامی و امت اسلامی بوده‌اند این موضوع باید به جامعه علمی و بزرگان اندونزی منتقل شود و یقیناً موجب تقویت و گسترش روابط میان علمای شیعه می‌شود.

مفتی اعظم اندونزی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افراد اگر چه در ظاهر مسلمان هستند، ولی افکار پلید یهودیان را دنبال می‌کنند و در صددند ایران را منزوی و شیعیان را درگیر آتش فتنه و اختلاف نمایند.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین  شیخ محمد حسون، رییس مرکز مباحث‌العقائدیه ضمن ابراز خشنودی از حضور مفتی اعظم اندونزی در قم اظهار داشت: مبانی تشکیل این مرکز، دفاع از مذهب اهل بیت (ع) طبق ادله و برهان‌های عقلی و نقلی است و این همان چیزی است که قرآن بر آن تاکید داشته است.

وی افزود: شاهد پیشرفت‌های بسیار سازنده‌ای در راستای ترویج اندیشه ناب اهل بیت (ع) در میان امت اسلامی و حتی جهانیان هستیم و این اقدامات سبب جلب توجه مخالفان و موافقان شده و در تقویت وحدت گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

شیخ محمد حسون در پایان گفت: فعالیت‌های این مرکز هرگز در اذهان جامعه علمی اهل سنت نفرت و دشمنی را به وجود نیاورده و موفق به نشر بسیاری از کتب اعتقادی و چاپ آنها در سراسر دنیا شده است.