تبیان، دستیار زندگی
اگر معارف اهل‌بیت (ع) را در کشور اجرا کنیم کشور به مدینه فاضله تبدیل می‌شود و آشنایی مردم با ولایت امامان علیهم‌السلام به تقویت ولایت فقیه در جامعه می‌انجامد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی:

آشنایی با ولایت ائمه (ع) به تقویت ولایت فقیه می‌انجامد

علوی

اگر معارف اهل‌بیت (ع) را در کشور اجرا کنیم کشور به مدینه فاضله تبدیل می‌شود و آشنایی مردم با ولایت امامان علیهم‌السلام به تقویت ولایت فقیه در جامعه می‌انجامد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار اعضای ستاد جشن های رضوی که عصر امروز در بیت ایشان برگزار شد اظهار داشتند: برگزاری جشن‌های دهه کرامت بسیار خوب و ضروری است و در این برنامه‌ها مردم با مسئله ولایت ائمه آشنا شده و با مسئله ولایت فقیه که درجه نازله ولایت ائمه(ع)است مانوس‌تر می‌شوند.

ایشان تاکید کردند: وقتی مردم با ولایت الله، ولایت نبوی و ولایت ائمه(ع)آشنا شوند قهراً با ولایت فقیه مانوس می‌گردند و جایگاه یک فقیه و یک رهبر را در جامعه به خوبی درک می‌کنند.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی گفتند: باید در این گونه مراسم‌ مردم را با توحید، نبوت و امامت آشنا کرد و انس بیشتری میان مردم و این سه نقطه مشترک ایجاد نمود و معارف غنی و فرهنگ عظیم اهل‌بیت (ع) را به مردم ارائه داد.

معظم‌له افزودند: دهه کرامت در ماه رضوی قرار گرفته است چون اول ماه با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود نیمه ماه ولادت امام رضا (ع) و آخرماه شهادت امام جواد (ع) است لذا این ماه وابسته به امام رضا (ع) است و ماه رضوی است.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه دادند: همه این نام‌ها برای دعوت مسلمانان به توجه در سه نقطه مشترک خداوند ،پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است به گونه‌ای که همگی باید نشانه‌هایی از این سه نقطه مشترک در وجود خود داشته باشیم.

ایشان بیان داشتند: کسی مومن است که سه سنت از خدا، پیامبر و ائمه (ع)در وجود خود داشته باشد و برای رسیدن به توحید باید از باب ولایت وارد شد.

معظم له تاکید کردند: اخلاص در عمل را همواره داشته باشید و نیت‌ها را خدایی کنید و رنگ الهی به فعالیت‌های خود بزنید.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی در پایان گفتند:کسی که برای خدا و با اخلاص کار می‌کند دنیا در نظر او بی‌ارزش است.