تبیان، دستیار زندگی
نام خلیج‌فارس از نقشه‌های جدید جغرافیایی سنگاپور حذف شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام خلیج‌فارس از نقشه‌های جدید جغرافیایی سنگاپور حذف شد

خلیج فارس

درحالی‌ كه نام خلیج فارس در نقشه‌های جغرافیایی قدیمی تولید شده در سنگاپور وجود داشته، در نقشه‌های جدید این كشور حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نقشه‌ها و كرات جغرافیایی‌ای كه جدیداً در كتابفروشی‌ها و فروشگاه های لوازم التحریر سنگاپور عرضه می شوند، نامی از خلیج فارس بر روی نقشه جهان دیده نمی‌شود.

این در حالی است كه در نقشه‌های قدیمی توزیع شده در سنگاپور نام خلیج فارس وجود دارد.

نقشه‌ها و كرات جغرافیایی ذكر شده كه همگی در سنگاپور تولید می شوند، شامل تمام جزئیات از بخش های مختلف كره زمین هستند اما تنها نقطه‌ای كه اثری از نام آن وجود ندارد، دریای خلیج فارس است.

حذف نام خلیج فارس از نقشه‌های تاریخی مدتی است كه با پول‌های کلان امارات توسط برخی موسسه‌های جغرافیایی غربی اعمال می‌شود

این در حالی است كه دریای خزر با عنوان دریای كاسپین بر روی این نقشه ها وجود دارد.

همچنین فروشندگان این نقشه های جغرافیایی در سنگاپور، از وجود یا عدم وجود نام خلیج فارس در نقشه‌های تولیدی كشورشان اظهار بی اطلاعی كردند.

حذف نام خلیج فارس از نقشه‌های تاریخی مدتی است كه با پول‌های گلان امارات توسط برخی موسسه‌های جغرافیایی غربی اعمال می‌شود.

در دوره كنونی كه بحران مالی بر اكثر كشورهای غربی و برخی دولت‌های آسیایی مانند سنگاپور سایه انداخته است، باعث شده كه برای جذب سرمایه و جبران كمبود اعتبار‌های خود چنین اقداماتی را انجام دهند و بدون تردید حذف نام خلیج فارس از نقشه‌های جغرافیایی سنگاپور نیز با دریافت پول‌های كلان از امارات متحده عربی و در راستای خوش خدمتی به مخالفان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور