تبیان، دستیار زندگی
ی نگیرد حیدری پس از بازگشت از آلمان: دكترها قول كشتی گرفتن نمی‌دهند «علیرضا حیدری» دارنده‌ی شش مدال طلا، نقره و برنز جهان و المپیك كه برای معالجه كتف آسیب دیده خود به آلمان رفته بود به تهران بازگشت. نفر سوم المپیك آتن اظهار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاید علیرضا حیدری دیگر كشتی نگیرد

حیدری پس از بازگشت از آلمان:
دكترها قول كشتی گرفتن نمی‌دهند

«علیرضا حیدری» دارنده‌ی شش مدال طلا، نقره و برنز جهان و المپیك كه برای معالجه كتف آسیب دیده خود به آلمان رفته بود به تهران بازگشت.

نفر سوم المپیك آتن اظهار كرد: مدت‌ها بود كه از ناحیه‌ی كتف درد شدیدی را احساس می‌كردم اما به خاطر بازی‌های المپیك آتن با همان وضعیت تمرینات را ادامه دادم تا بتوانم در المپیك شركت كنم. پس از اتمام مسابقات درد من شدیدتر شد، به همین علت با مساعدت مهندس علیمرادیان به آلمان رفته و زیر نظر پرفسور «سیتر» مورد معاینات متعدد قرار گرفتم.

وی افزود: پزشك آلمانی در ابتدا به من گفت:« با این كتف چطور كشتی گرفتی، اگر مسابقات المپیك را نمی‌دیدم، تصور نمی‌كردم دیگر بتوانی كشتی‌ بگیری چرا كه كتف تو احتیاج به عمل جراحی دارد و بعد از آن به مدت شش ماه باید استراحت مطلق كنی.» به دكترم گفتم می‌خواهم در مسابقات جهانی 2005 شركت كنم، كه وی گفت« اگر می‌توانی درد را تحمل كرده و عواقب آن را نیز قبول كنی، حرفی نیست، اما باید تا مسابقات جهانی فشار زیادی را به كتف خود نیاوری». حرف آخر دكتر این بود كه اگر هم عمل شوی، قول كشتی گرفتن را نمی‌دهم و شاید برای همیشه كشتی را كنار بگذاری.

حیدری گفت: از دوران نوجوانی با كشتی بوده و همیشه خواهم بود، اما هرگز تصور نمی‌كردم كه با چنین مساله‌ای روبرو شوم.

قهرمان پرآوازه‌ی كشتی ایران در پایان گفت: با مسوولین فدراسیون و كادر فنی مشورت كرده و بعد از آن تصمیم نهایی را خواهم گرفت. از مردم خوب كشور هم می‌خواهم مرا مثل همیشه از دعای خیر خود محروم نسازند تا شاید بتوانم در چند سال باقی مانده، بار دیگر برای كشورم افتخار آفرین شوم.