تبیان، دستیار زندگی
آبی تیره و نقره‏ای- خاکستری یک ترکیب مردم‏پسند در طراحی داخلی مدرن است. این طرح کلاسیک و به روز شده آبی و سفید بسیار جالب است، به خصوص وقتی با وسایل و مبلمان ساده و هم‏رنگ استفاده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندی را تجربه کنید

طرح‏هایی با رنگ‏سایه‏های تند و غنی، یکی از پرطرفدارترین طرح‏ها در این ایام هستند. در این طرح‏ها به راحتی می‏توان رنگ‏های قوی را با سطوح ساده‏ ترکیب کرد و یک نتیجه زیبا و تا اندازه‏‏ای غیرمنتظره به دست آورد. در اینجا با چند نمونه از هنرمندی طراحان بنام آشنا خواهید شد که در ابتدای فصل پاییز و به هنگام تغییر دکور فصلی منزل‏تان، راهنمای شما خواهد بود. هنگامی که از طریق تصاویر، ترکیب رنگ‏مایه‏ی مختلف در کنار هم را مشاهده کنید، مسلماً بهتر می‏توانید تصمیم‏گیری کرده، فضای رنگی مورد علاقه‏تان را در محیط منزل اجرا کنید.

دکوراسیون

رنگ‏آلویی تیره و خردلی

بنفش تند اغلب با رنگ طلایی در حریرهای گل‏دار و پارچه مخمل ترکیب می‏شود. اما در این تصاویر مشاهده می‏کنیم که در پارچه‏هایی با گل‏های درشت به کار برده شده است و برای شادابی بیشتری و درخشندگی، به آن رنگ شیری نیز اضافه شده است. طرح بنفش تند همراه با گل‏های درشت برای پرده‏ها در نظر گرفته شد و از طرف دیگر برای دیوارهای اتاق رنگی در همان زمینه اما چند سایه روشن‏تر انتخاب شد تا هماهنگی به وجود آمده باشد. تابلوهایی با زمینه روشن می‏تواند یکنواختی و وسعت رنگ را بر روی دیوارها بشکند و از چیره شدن رنگ بر اتاق جلوگیری کند. استفاده از چنین آرایه‏هایی در اتاق مهم است، به خصوص اگر از رنگ‏هایی تند و تیره استفاده شود. لوازم تزیینی با بهای ارزان اما شیک و پرجلوه، مثل دو پوست در قاب‏هایی ساده، به زیباتر شدن اتاق کمک می‏کنند. همین‏طور قسمت‏هایی از اتاق که با چوب یا گچ کار شده، بهتر است با رنگ‏آمیزی روشن و سفید جلوه‏دار گردد تا فضا زنده و تازه نگه داشته شود؛ برای نمونه در همین اتاق گچ‏بری دور شومینه و خط گچی بالای دیوار. اگر از رنگ سومی در وسایل به کار رفته در اتاق استفاده شود به اتاق وسعت و ژرفا بخشیده می‏شود. به عنوان مثال در این طرح از رنگ‏های کرم، شیری، خردلی و یشمی ملایم استفاده شده است که در کوسن‏ها، مبل، آباژور و قاب‏ها تجلی یافته است. یک مبل راحتی با رنگ بنفش تیره با ترکیبی از کوسن‏هایی در رنگ‏های یشمی و صورتی فضا را زیباتر و درخشان‏تر می‏کند.

دکوراسیون

رنگ آبی پررنگ و نقره‏ای

آبی تیره و نقره‏ای- خاکستری یک ترکیب مردم‏پسند در طراحی داخلی مدرن است. این طرح کلاسیک و به روز شده آبی و سفید بسیار جالب است، به خصوص وقتی با وسایل و مبلمان ساده و هم‏رنگ استفاده شود.

در این طرح، وجود پنجره بزرگ و قاب گچی سفید در بالا و پایین دیوارها، مانع از آن شده که کاغذ دیواری‏ها با طرح‏های درشت، زیاد به چشم آیند. استفاده از رنگ‏های مخالف با طرح، هم‏چنین پرده‏های ساده وال و ظروف زیبای شیشه‏ای  باعث می‏شود که فضای اتاق تیره و تار و دل‏گرفته احساس نشود. لوازمی با رنگ نقره‏ای روشن و تابلوهای سفید، شلوغی کاغذ دیواری‏ها را از بین می‏برد. طرحی دیگر که برای این دیوارها در نظر گرفته شده، به کار گرفتن صندلی‏های ناهارخوری با رنگ خاکستری تیره و کوسن‏های روشن با نوارهایی تیره بر روی آنهاست.

دکوراسیون

رنگ قرمز تند و شکلاتی

رنگ قرمز با قهوه‏ای شکلاتی ترکیب زیبایی است که این روزها زیاد استفاده می‏شود. روتختی با رنگ قرمز تند مرکز توجه در این اتاق است. رنگ شکلاتی و قرمز پرده‏ها همراه با رنگ‏های  خنثای به کار رفته در قسمت‏های دیگر اتاق مانند دیوارها و موکت، آرامش را به همراه دارد. رنگ قرمز اغلب همراه با رنگ سیاه در طرح‏های مدرن استفاده می‏شود؛ اما وقتی که قرمز با رنگ شکلاتی ترکیب شود برای یک طرح کلاسیک مدرن بسیار شایسته است. در این اتاق خواب رنگ قهوه‏ای، مایه‏های قرمز را ملایم کرده است و فضا را آرام‏تر جلو‏ه می‏دهد. به عنوان یک قاعده عمومی شما می‏توانید رنگ‏های تندی مانند قرمز، نارنجی و خرمایی را به وسیله ترکیب کردن آن‏ها با سایه رنگ‏های سردتر مثل آبی یا رنگ‏های خنثایی از جمله کرم (شبیه آنچه ما اینجا داریم) ملایم‏تر کنید. در این اتاق از نواردوزی‏های پهن برای اطراف پرده ساده استفاده شده است و سعی بر این بوده پرده‏ها ساده باشند تا از شلوغ دیده شدن فضا جلوگیری شود.

قسمت‏هایی از اتاق که با چوب یا گچ کار شده، بهتر است با رنگ‏آمیزی روشن و سفید جلوه‏دار گردد تا فضا زنده و تازه نگه داشته شود.

همچنین کوشش به عمل آمده لحاف روی تخت تناسبی از جهت رنگ‏آمیزی و طراحی  با پرده‏ها و خود تخت داشته باشد. طرح‏های سرخسی شاخه جدیدی از طرح‏های گل‏‏دار سنتی را ارائه می‏دهند که وقتی با نواردوزی‏های پهن ترکیب می‏شوند، می‏توانند یک نگاه زیبای پاییزی به اتاق ببخشند. برای دیوارها از رنگ خنثی (البته نه با زمینه پررنگ) که هماهنگ با رنگ قهوه‏ای در پارچه‏هاست استفاده شده است، ضمن اینکه اتاق هم تاریک به نظر نمی‏رسد. هم‏چنین افزودن کوسن‏های ابریشمی یا از جنس ساتن براق، گرما و آسایش را به محیط اضافه می‏کند.

ایران آذین

تنظیم برای تبیان:کهتری

مقالات مرتبط

فضایی دلنشین تر

دنیای رنگی اطراف ما

قاعده ای بی قانون

به خنکای لیمو ترش

دریایی باشید

به سفیدی برف تا گرمی آتش

زیبا و کم هزینه

راه راه و شطرنجی ، اما زیبا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.