تبیان، دستیار زندگی
دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ماه در نشست خبری دوشنبه 20 مهرماه بیشترین توجه این دوره از جشنواره را معطوف به شناسایی و ایجاد زمینه رشد برای تئاتر شهرستان ذکر کرد. سعید کشن‌فلاح در نشست خبری ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه که در حوزه هنری سازمان ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ماه:

هدف حوزه هنری در عرصه کار هنری کشف استعدادهای جوان است

سعید کشن فلاح

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ماه در نشست خبری دوشنبه 20 مهرماه بیشترین توجه این دوره از جشنواره را معطوف به شناسایی و ایجاد زمینه رشد برای تئاتر شهرستان ذکر کرد.

سعید کشن‌فلاح در نشست خبری ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،‌ سرفصل محتوایی و مضمونی‌ این جشنواره را معنویت، اندیشه و هنر و رویکرد اصلی جشنواره را در حوزه هنر دینی، اخلاقی و فرهنگی ذکر کرد.

وی ادامه داد: هدف حوزه هنری در عرصه کار هنری این است که استعدادهای جوان را در عرصه‌های مختلف هنر شناسایی و بسترسازی کند. جشنواره بر خلاف جشنواره‌های دیگری که در طول سال برگزار می‌شوند و هدف قرار می‌گیرند برای حوزه هنری هدف قرار نمی‌گیرد زیرا تنها زمینه‌ای برای برداشتن گام‌هایی برای رسیدن به فرهنگ است.

دبیر جشنواره ششم تئاتر ماه تلاش انجام شده برای این دوره از جشنواره را در جهت ایجاد زمینه اجرای عمومی آثار و توجه به تئاتر شهرستان و ایجاد زمینه برای رشد تئاتر شهرستان دانست و گفت: برای ایجاد زمینه‌های رشد در تئاتر شهرستان در طول سال اساتید مجربی بسته به نیاز هر استان به مراکز مورد نظر فرستاده می‌شوند و به صورت مداوم با مدیران مراکز مختلف حوزه هنری استان‌ها در ارتباط هستیم تا زمینه‌ امکانات مناسب را برای گروه‌های نمایشی فراهم کنند.

کشن‌فلاح درباره آمار آثار متقاضی حضور در جشنواره گفت: یک هزار و 37 متن از طریق فراخوان به دبیرخانه جشنواره رسید که از این میان 554 اثر صحنه‌ای و خیابانی از تهران و 483 اثر صحنه‌ای و خیابانی از شهرستان بودند. بعد از مرحله بازخوانی 199 اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کردند ضمن اینکه 76 اثر منتخب مراکز استانی نیز به مرحله بازبینی جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: در مجموع بعد از مرحله بازبینی 35 اثر در بخش صحنه‌ای و 21 اثر در بخش خیابانی جشنواره پذیرفته شدند که آثار صحنه‌ای در تماشاخانه‌های اندیشه، مهر و ماه حوزه هنری و تالار محراب به صحنه می‌روند و آثار خیابانی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند و تکرارشان در فضای باز حوزه هنری خواهد بود.

دبیر جشنواره ششم از محمود عزیزی، محمدعلی خبری، فریدون علیاری، اعظم بروجردی و حسین مسافرآستانه به عنوان هیئت داوران بخش صحنه‌ای جشنواره و محمدحسین ناصربخت، حسین فرخی و مسلم قاسمی به عنوان هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره نام برد.

ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از 23 تا 30 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی