تبیان، دستیار زندگی
(3 اسفند) مصدومیت آندری شوچنكو مهاجم میلان دیدار برابر منچستر یونایتد و اینتر را از دست داد آندری شوچنكو مرد سال فوتبال اروپا دیدار مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستر یونایتد را به سبب مصدومیت از دست داد. مهاجم اوكر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری داغ از فوتبال اروپا(3 اسفند)

مصدومیت آندری شوچنكو

مهاجم میلان دیدار برابر منچستر یونایتد و اینتر را از دست داد

آندری شوچنكو مرد سال فوتبال اروپا دیدار مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستر یونایتد را به سبب مصدومیت از دست داد.

مهاجم اوكراینی میلان در دیدار شنبه برابر كالیاری مصدوم شد.

شوچنكو دقیقه یازده پس از برخورد شدید با مدافع میهمان میدان را ترك كرد.

سایت رسمی میلان از عمل جراحی احتمالی شوچنكو خبر داد. بنابراین، این بازیكن دست كم ده تا دوازده روز دور از میدان خواهد بود و نمی‌تواند در دیدار رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان برابر یونایتد بازی كند.

آندری شوچنكو غایب بزرگ گروه آنچلوتی در داربی هفته‌ی آینده‌ی شهر میلان برابر اینتر نیز خواهد بود.

نتایج سری A و لالیگا؛

با توقف یوونتوس، میلان صدرنشین شد

شكست رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو

میلان با توقف یوونتوس برابر مسینا به صدر جدول سری A ایتالیا راه یافت.

هفته‌ی بیست و پنجم لیگ فوتبال ایتالیا با انجام سه بازی آغاز شد كه میلان با تك گل دقیقه‌ی 90 سرجینیو كالیاری را شكست داد تا پس از هفته‌ها به صدر جدول راه یابد.

یوونتوس صدرنشین نیز در دیدار با مسینا كه رحمان رضایی را در تركیب داشت، با تساوی بدون گل متوقف شد.

دل پیرو در لحظات آخر نیمه اول در اثر اشتباه رحمان رضایی صاحب موقعیت گلزنی شد كه نتوانست از این توپ استفاده كند.

در دیگر دیدار سری A اینتر در حالی كه تا دقیقه‌ی نود با گل ورون آرژانتینی از اودینزه پیش بود، نتوانست این برتری را حفظ كند و با دریافت گل در دقایق پایانی بازی به شانزدهمین تساوی خود در این فصل دست یافت كه ركوردی بی‌سابقه برای تنها تیم بدون شكست سری A است.

در جدول رده‌بندی میلان و یوونتوس با 54 امتیاز و به دلیل تفاضل گل در صدر قرار دارند و اینتر 43 امتیازی سوم است.

رقابت‌های هفته‌ی بیست و چهارم لالیگا نیز با پیروزی بارسلونا و شكست رئال مادرید همراه شد.

بارسلونا در نوكمپ با دو گل دكو بر مایوركا غلبه كرد و 57 امتیازی شد.

رئال مادرید نیز كه چندین هفته را با پیروزی پشت سر گذاشته بود،‌ در سانتیاگو برنابئو با دو گل از بیلبائو شكست خورد تا فاصله‌اش با بارسلونا هفت امتیاز شود. لوگزامبورگو در این دیدار زیدان، رونالدو و رائول را روی نیمكت نشاند اما در دقیقه‌ی 68 هر سه را به زمین فرستاد كه نتوانستند كاری از پیش ببرند.

پیروزی هامبورگ بر كایزرسلاترن و نیمكت نشینی مهدوی‌كیا و زندی

شكست تحقیرآمیز دورتموند از بایرن مونیخ

هفته‌ی بیست و دوم بوندس‌لیگا با پیروزی هامبورگ بر كایزرسلاترن و شكست سنگین دورتموند از بایرن مونیخ همراه شد.

در رقابت‌های این هفته باشگاه‌های آلمان، هامبورگ در زمین خود دو بر یك كایزرسلاترن را شكست داد تا با 37 امتیاز به رده‌ی پنجم جدول صعود كند. مهدی مهدوی‌كیا و فریدون زندی دو ملی‌پوش ایرانی این دو تیم روی نیمكت ذخیره‌ها نشستند و فرصت حضور در زمین را پیدا نكردند.

اما مهم‌ترین نتیجه‌ی این هفته بوندس‌لیگا در ورزشگاه مونیخ رقم خورد و بایرنی‌ها با درخشش روی ماكای شكست سنگین 5 بر صفر را نصیب بورسیا دورتموند كردند.

ماكای به تنهایی زننده‌ی سه گل تیمش بود.

وحید هاشمیان برای دومین هفته متوالی حتی جزو نیمكت نشینان بایرن قرار نداشت. بایرن مونیخ با این پیروزی 44 امتیازی شد و شالكه 41 امتیازی با یك بازی كمتر در مكان دوم قرار دارد.

دیدار دوستانه فرانسه و آرژانتین در استادوفرانس

هفده آگوست، فرانسه در دیداری دوستانه در «استادوفرانس» میزبان تیم ملی آرژانتین است.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) از برگزاری دیدار دوستانه خبر داد.

این دهمین رویارویی فرانسه و آرژانتین است. آخرین بار فرانسه 1986 برابر آرژانتین به میدان رفته بود.

پیروزی منچستر بر اورتون و توقف آرسنال

منچستر یونایتد با پیروزی بر اورتون به مرحله‌ی بعدی جام حذفی انگلیس راه یافت.

رقابت‌های جام حذفی انگلیس با انجام پنج دیدار انجام شد كه در مهم‌ترین دیدارها منچستر یونایتد با گل‌های فورچون و كریستین رونالدو اورتون را حذف كرد.

آرسنال نیز كه با تك گل رابرت پیرس از شفیلد یونایتد پیش بود، با گل دقیقه‌ی نود گری از روی نقطه‌ی پنالتی به تساوی یك بر یك دست یافت.

در سایر دیدارها بولتون با گل دیویس بر فولام غلبه كرد، چارلتون دو بر یك از لسترسیتی شكست خورد و ساوتهمپتون با تساوی 2 بر 2 برابر برنت فورد متوقف شد. هر دو گل ساوتهمپتون را كامارا به ثمر رساند.

انتقام فیگو از یوونتوس

پیش بینی پیروزی در سانتیاگو برنابئو

سه شنبه رئال مادرید و یوونتوس در دیدار رفت مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا دست و پنجه نرم می‌كنند.

لوئیس فیگو، مرد میانی رئال، در لیگ قهرمانان اروپای سال 2003 ضربه پنالتی سرنوشت‌سازی را برابر یوونتوس از دست داد. بازیكن پرتغالی باور دارد نماینده اسپانیا می‌تواند از آن شكست انتقام بگیرد.

او در این باره به روزنامه‌ی AS گفت:« یوونتوس، تیم بزرگی است، اما آنها شكست ناپذیر نیستند. تنها می‌خواهیم پیروز شویم و رو به جلو گام برداریم. آنچه در گذشته رخ داده است دیگر برای رئال مهم نیست. هنوز در مورد آن ضربه‌ی پنالتی كه از دست دادم حرف می‌زنند، اما برای من مهم نبود. چرا كه با نتیجه‌ی سه بر یك به زانو درآمدیم، بنابراین آن ضربه پنالتی تعیین كننده نبود. پیروزی دو بر صفر برابر یووه در دیدار سه شنبه سانتیاگو برنابئو برای ما نتیجه خوبی خواهد بود!»

سانتینی:

فرانسوی‌ها بی‌احترامی كردند

ترزه‌گه در یورو 2004 به من آب دهان پرتاب كرد!

ژاك سانتینی در گفت‌وگو با هفته نامه‌ی فرانسوی LE JOURNAL DU DIMANCHE ادعا كرد سران فوتبال كشورش در تیم ملی با او مهربان نبودند.

سانتینی كه پس از سیزده دیدار تاتنهام را هم ترك كرد، باور دارد وظیفه‌اش را آنگونه كه سران فوتبال فرانسه می‌خواستند در یورو 2004 در تیم ملی انجام داده است.

ژاك سانتینی از بی‌احترامی فرانسوی‌ها گلایه كرد.

سرمربی پیشین فرانسه گفت ممكن بود دیوید ترزه‌گه پس از تعویض در دیدار مرحله‌ی یك چهارم نهایی یورو 2004 برابر یونان به او آب دهان پرتاب كند! «به اندازه‌ی كافی نادان نیستم كه به جنجال ترزه‌گه ـ سانتینی در جام ملت‌های اروپا دامن بزنم. آیا ترزه‌گه این كار را انجام داد؟ نمی‌خواهم از او بپرسم. روبرت پیرس برای پوشیدن پیراهن «پوما» كه حامی مالی فرانسه نبود، جریمه شد، آیا این گناه بزرگ‌تر از پرتاب آب دهان به سرمربی تیم ملی یك كشور است؟ كار ترزه‌گه را ندیدند. این قانون فوتبال است؛ بعضی از بازیكنان از جریمه‌ها رها می‌شوند. شاید اگر به پلاتینی آب دهان پرتاب می‌كرد برخورد دیگری را شاهد بودیم! به هر حال پس از این اتفاق به تاتنهام رفتم و گورم را در تیم فرانسه كندم.»

سانتینی پس از رقابت‌های جام جهانی 2002 جانشین روژه لمه شد. این مربی ادعا كرد فدراسیون و بازیكنان هرگز به او اعتماد نكردند.

اظهار نظر جنجالی كلودسیمونه، رییس پیشین فدراسیون فوتبال فرانسه برای دعوت دوباره‌ از آنلكا جهت پیوستن به تیم ملی ژاك سانتینی را شوكه كرد:« اجازه بدهید بگویم، كار كردن با كسانی كه به تو اعتماد ندارند، دشوار است. می‌دانستم كه نمی‌توانم پس از یورو 2004 ادامه بدهم. بازیكنان هر آنچه دوست داشتند، انجام می‌دادند. آنها در مورد قانون‌ها در جام ملت‌ها تصمیم می‌گرفتند. باید دو نسل بسیار متفاوت را به هم گره می‌زدم، این مشكل به چشم فرانسوی‌ها نیامد.»

دورتموند در مرز نابودی

توافق فوری با طلبكاران

ورشكستگی بورسیا دورتموند، باشگاه سرشناس آلمانی و اروپایی را تهدید می‌كند.

ضرر سی و پنج میلیون پوندی تنها در نیمه دوم سال گذشته، قهرمان سه دوره‌ی بوندس لیگا و فاتح جام باشگاه‌های اروپا 1997 را نابود می‌كند.

گزارش بحران مالی پنجشنبه گذشته برای هواداران دورتموند بسیار تلخ و نگران كننده بود.

تام بندر، سخنگوی لیگ فوتبال آلمان كه رقابت‌های بوندس‌لیگا را اداره می‌كند اعلام كرد شرایط كنونی دورتموند موشكافی می‌شود.

تنها باشگاه‌هایی از بوندس‌لیگا كه مدیریت مالی مناسبی دارند شناسنامه دار می‌شوند و دیگر باشگاه‌ها به لیگ آماتورها سقوط می‌كنند.

دورتموند این روزها به دنبال سرمایه‌گذاران جدید برای بازسازی باشگاه و توافق با طلبكاران است.

میشائیل میر، مدیر دورتموند در نشست خبری گفت:« سرنوشت باشگاه در دستان طلبكاران است.»

فرگوسن: رونالدو، عالی بود

مویس: یونایتد سزاوار پیروزی بود

منچستر یونایتد با پیروزی دو بر صفر برابر اورتون به مرحله‌ی یك چهارم پایانی جام حذفی انگلستان رسید.

هواداران خشمگین و هیجان زده اورتون، وین رونی را برای خیانت به آبی‌های شهر لیورپول و پیوستن به منچستر یونایتد آزار می‌دادند تا این كه گل‌های فورچون و رونالدو آنها را در ورزشگاه گودیسون پارك خاموش كرد.

سرالكس فرگوسن سرمربی یونایتد پس از پایان دیدار گفت:« عملكرد ما عالی بود. اگر منصفانه قضاوت كنیم، اورتون بازیكنان بزرگی را از دست داده است و چند جوان را جانشین آنها كرده است. رونالدو، بازیكن جالبی است. او سمج است و هرگز تسلیم نمی‌شود. نمی‌دانم چند بار روی رونالدو خطا شد، اما بی‌درنگ برای به دست آوردن دوباره توپ از زمین بلند می‌شد.»

دیوید مویس، سرمربی اورتون اعتراف كرد یونایتد سزاوار پیروزی بود:« بی‌تردید منچستر یونایتد گروه قدرتمندی است و می‌دانستیم كار دشواری پیش رو داریم. ما فرصت گلزنی نداشتیم و برای یونایتد دردسرساز نشدیم.»

اسپانیا به مقام نخست رقابت هاى فوتسال قهرمانى اروپا دست یافت

تیم ملى فوتسال اسپانیا یکشنبه شب با برترى مقابل روسیه به مقام نخست پنجمین دوره رقابتهاى فوتسال قهرمانى اروپا دست یافت .

در این دوره از مسابقات که با حضور? تیم برتر در استراوا جمهورى چک برگزار شد تیم ملى فوتسال اسپانیا (قهرمان جهان ) در دیدار پایانى با نتیجه ? بر یک از سد حریف خود گذشت و بر سکوى نخست ایستاد.

گلهاى این بازى را " آندرو" و " کوگورو" براى تیم اسپانیا و " دوشکوویچ "براى تیم روسیه به ثمر رساندند.

در دیدار رده بندى این پیکارها تیم ملى فوتسال ایتالیا (مدافع عنوان قهرمانى) با نتیجه ? بر یک اوکراین را پشت سر گذاشت و در مکان سوم قرار گرفت .

" ناندو گرانا" ، " فابیانو" و " سکو " براى تیم ایتالیا و " استین " براى تیم اوکراین در این دیدار گلزنى کردند.