تبیان، دستیار زندگی
شاگردان افشین قطبی 19 آبان در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم‌ملی فوتبال ایسلند می‌روند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران-ایسلند 19 آبان در آزادی

تیم ملی فوتبال کشورمان

در شرایطی كه فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته جانشین تیم‌ملی آمریكا برای بازی دوستانه روز 27 آبان – كه فیفادی محسوب می‌شود – را مشخص كند، شاگردان افشین قطبی 19 آبان در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم‌ملی فوتبال ایسلند می‌روند.

این بازی اگرچه در تقویم فیفا ثبت نشده اما در قرارداد بین دو فدراسیون، ایسلندی‌ها متعهد شده‌اند كه با تیم‌ اصلی خود به ایران بیایند. مهدی محمدنبی، دبیر كل فدراسیون می‌گوید:«این بازی به درخواست سرمربی تیم‌ملی و با تایید كمیته تیم‌های ملی برگزار خواهد شد. چهار تیم نامیبیا، جزایرفارو، اوگاندا و ایسلند آمادگی خود را برای بازی با تیم‌ملی ایران در تهران اعلام كرده بودند اما قطبی ایسلند را از بین این تیم‌ها انتخاب كرد.»

این بازی چهار روز قبل از دیدار رفت تیم‌ملی مقابل اردن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد و از آنجایی كه نیم‌فصل اول لیگ‌برتر 16 آبان به پایان می‌رسد، این بازی هیچ تداخلی با بازی‌های لیگ‌برتر نخواهد داشت. ایسلند در آخرین رده‌بندی فیفا در رده 87 دنیا قرار گرفته است و نسبت به رنكینگ قبلی هیچ صعود یا سقوطی در جدول رده‌بندی نداشته. این تیم در چهار بازی قبلی خود مقابل تیم‌های نروژ و اسلواكی به تساوی رسیده و از هلند و مقدونیه هم باخته است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری