تبیان، دستیار زندگی
بحث و جدل میان واعظ و قلعه‌نویی تمامی ندارد. انگار مادامی كه یك طرف این بحث در عالم ورزش حضور دارند این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ واعظ و قلعه نویی در مرغداری

قلعه نویی و آشتیانی

دعوای امیر واعظی‌آشتیانی با امیر قلعه‌نویی در روزهای تعطیلی پایان هفته گذشته به اوج رسید و این بار مدعیان اخلاقگرایی در فوتبال با ادبیاتی سخیف به هم تاختند.

به نظر می رسد بحث و جدل میان واعظ و قلعه‌نویی تمامی ندارد. انگار مادامی كه یك طرف این بحث در عالم ورزش حضور دارند این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت.

پس از آن كه امیر قلعه‌نویی در روزهای گذشته با موضعگیری برابر واعظ تیم فعلی استقلال را همان استقلال فصل گذشته با حفظ 80 درصد از نفرات تیم متعلق به خودش دانست و گفت كه عیار آقایان (واعظ و شركا) در فصل نقل و انتقالات بعد مشخص می‌شود باشگاه استقلال كه ظرف ماه‌های گذشته ثابت كرده است به صدور بیانیه‌اش حرف ندارد بیانیه دیگری را صادر كرد تا ژنرال را متوجه برخی اشتباهات محاسباتی آن كند.

در این بیانیه از قلعه‌نویی غلط «ریاضی» گرفته شده است: «گویا مشكل درك مفهومی از «درصد» همچنان باقیست و برخی آقایان اصرار دارند هفت نفر از 11 نفر می‌شود 80 درصد! كه اگر تركیب اصلی یك تیم فوتبال را هم 10 نفر حساب كنیم با ارفاق یك نفر، باز هم هفت نفر می‌شود 70درصد! اینجاست كه گفتیم آقایان همه مقولات را با 80درصد ارزیابی می‌كنند!!» اما بد نیست جواب امیر قلعه‌نویی در این ارتباط را هم بخوانید: «من گفته‌ام استقلال را با این تصور و اندیشه بسته‌ام كه برای فصول آینده نیز تیم مقتدری باشد و از این رو قرارداد بسیاری از بازیكنان را در انتهای فصل گذشته دو ساله بستیم، برای نمونه امیرحسین صادقی اصرار داشت یكساله ببندد كه من قبول نكردم و به‌رغم اینكه بازیكن خود من بوده است فصل گذشته با او قرارداد نبستیم و به مس كرمان رفت.»

واعظ آشتیانی،قلعه نویی

سرمربی فعلی سپاهان و سرمربی فصل پیشین استقلال كه دامنه مشكلاتش با واعظ كم‌كم پای اصفهانی‌ها را هم وسط خواهد كشید (مثل اوایل فصل) در مورد بحث بازیكنان تیم استقلال اضافه می‌كند كه:‌ «بازیكنانی مثل جانواریو یا حسین كاظمی به دلیل شرایط خاص قراردادشان یكساله بستند و این مورد در تمامی تیم‌ها دیده می‌شود اما افق نگاه من از همان ابتدا در استقلال و هر تیم دیگری كه بوده‌ام به آینده بوده، بنابراین به بازیكنان جوان خیلی بها داده‌ام. به همین تركیب فعلی استقلال نگاه كنید. بازیكنانی خسرو حیدری مثل صادقی، طالب‌لو، برهانی و یا قربانی كه حالا در مس است و تعداد زیادی از بازیكنان در زمانی كه جوان و آینده‌دار بوده‌اند به استقلال آمده و آنها را جذب كردیم چرا كه اعتقاد من به همین است.»

در نقطه مقابل بیانیه اخیر (پنجشنبه) باشگاه استقلال به موارد دیگری در مورد بحث 80 درصدی مدنظر قلعه‌نویی می‌پردازد. «به فرض اینكه این 80 درصد از استقلال را ایشان به استقلال آورده‌اند مگر در بین بازیكنان نفراتی نبود كه همین آقایان می‌خواستند نیم فصل گذشته از فهرست استقلال خارج شوند؟»

منظور ریاست باشگاه استقلال هاشم بیگ‌زاده و هادی شكوری هستند كه به ترتیب قصد پیوستن به مس كرمان و الجزیره امارات را داشتند.

«اما در بیانیه باشگاه استقلال به بحث مكان عقد قراردادهای بازیكنان استقلال در فصل گذشته هم اشاره شده است.» مگر باشگاه استقلال دفتر نداشته؟ یا نكند در آن دستگاه شنود كار گذاشته بودند یا مواردی بوده كه نباید مطرح شود؟ آیا جذب بازیكن در محل باشگاه استقلال جای نگرانی داشته كه آقایان سربرگ و مهر دولتی باشگاه را هم به دفتر مرغ‌فروشی یا مرغداری برده بودند؟ یا دلایل ابهام‌برانگیز دیگری دخیل است؟ «البته علی نظری جویباری، سرپرست فصل گذشته استقلال با انتقاد از این ادبیات پاسخ مشخصی برای این بخش از بیانیه باشگاه استقلال داشت.»

قلعه نویی و آشتیانی ،

آقایانی كه دم از خدا و پیغمبر می‌زنند به كسانی كه پرورش مرغ در ایران انجام می‌دهند تهمت می‌زنند. «نظری جویباری عقد تمام قراردادهای داخلی با بازیكنان فصل پیش استقلال را در محل دفتر فتح‌ا...‌زاده عنوان می‌كند.» من به همراه آقای بهنام مسوول نقل و انتقالات وقت استقلال توانستیم با به خدمت گرفتن 24 بازیكن، تیمی خوب و در شان استقلال ببندیم.»

سرپرست سابق استقلال كه از عنوان شدن بحث مرغداری ناراحت بود توپ را به زمین علی انصاری و بازار مبل و موبایل انداخت: «سوال اینجاست كه اگر انصاری‌ كه در كار تجارت مبل و موبایل است و از لحاظ مالی استقلال را ساپورت می‌كند و برای هر برد به بازیكنان پاداش می‌دهد سال آینده عملكردش مورد تمسخر دیگران قرار گیرد، درست است؟ مطرح شدن این مسایل درست نیست چون امثال آقای بهنام و انصاری به استقلال كمك می‌كنند و تهمت‌زدن به آنها كار خوبی نیست.» نظری معتقد بود بهتر است به امثال این افراد كمك شود تا به ورزش كشور كمك كنند نه اینكه با مطرح كردن بعضی از مسایل آنها را فراری دهیم.» البته امیر قلعه‌نویی در واكنش به این مباحث، حرف تازه‌ای نداشت. «من اكنون سرمربی سپاهان هستم و نمی‌خواهم وارد اینگونه مسایل حاشیه‌ای شوم و اگر هم پاسخی می‌دهم به این دلیل است كه فقط می‌خواهم از حق شخصی خودم دفاع كنم.» قلعه‌نویی معتقد است از روزی كه به سپاهان آمده هر روز به بهانه‌های مختلف سعی شده برایش حاشیه‌سازی كنند. «اما من وارد این حاشیه‌ها نمی‌شوم و به موفقیت تیم خودم فكر می‌كنم.»

تنظیم برای تبیان : رضا سیگاری  منبع: گل